ლეილა შეივი

1764234290

ეს არის უნგრეთის ან საქართველოს უცხოელი აგენტების კანონების კოპირება. ჩვენ გვინდოდა ეს ტექსტი გადაქცეულიყო ნამდვილ გამჭვირვალობის აქტად, მაგრამ ეს უარყოფილ იქნა - "მემარცხენეების" ჯგუფის წევრი ევროპარლამენტში

ევროკავშირი გამჭვირვალობის კანონს ამკაცრებს და გარე ჩარევების გამო ახალ ზომებს იღებს. აღნიშნულ ინიციატივას ევროკავშირში სკეპტიკოსებიც ჰყავს, რომლებიც ამბობენ, რომ ეს არის უნგრული და ქართული გამჭვირვალეობის კანონების ანალოგი და ევროკავშირის წარმომადგენლებს მოუწოდებენ, რომ კანონში ცვლილებები შეიტანონ."ეს არის უნგრეთის ან საქართველოს უცხოელი აგენტების კანონების კოპირება. ჩვენ გვინდოდა, რომ ეს ტექსტი გადაქცეულიყო ნამდვილ, ზოგადი გამჭვირვალობის აქტად, ყველა ლობისტის წინააღმდეგ, რათა თავიდან აგვეცილებინა საზღვარგარეთიდან მომდინარე საფრთხეები და დესტაბილიზაცია, მაგრამ ეს უარყოფილ იქნა.ეს კანონი მოახდენს იმ სამოქალაქო საზოგადოების სტიგმატიზაციას, რომლებიც თქვენთვის მიუღებელია," - ამბობს "მემარცხენეების" ჯგუფის წევრი ევროპარლამენტში, ლეილა შეივი.ცნობისთვის, ახალი წესები მიზნად ისახავს დემოკრატიულ პროცესებზე შესაძლო უცხოური გავლენის საკითხის მოგვარებას. ეს წესი ვრცელდება ანაზღაურებადი ლობირების საქმიანობაზე, რომელიც ევროკავშირის პოლიტიკაზე გავლენას ახდენს. იზღუდება გარკვეული სფეროები რომლებიც ფინანსდება ან გრანტს იღებს უცხოეთიდან.მესამე ქვეყნების მიერ განხორციელებული ლობირების გამჭვირვალობის შესახებ ახალ წესებს ევროპარლამენტმა მხარი უკვე დაუჭირა.

დავით ქართველიშვილი

1764233748

დავით ქართველიშვილი: რადიკალების განცხადებას - „რუსეთი სტრატეგიულად დამარცხდა" - ანტითეზაც მოუხდებოდა, რომ მან „ტაქტიკურად გაიმარჯვა“

თქვენ კი ამბობთ, „დავიდოვნა" რუსეთის „სტრატეგიული მარცხის" შესახებ სიბრძნეებს საიდან როშავს - ეგენი ხომ მხოლოდ ერთმანეთს უსმენენ და კითხულობენ. ევროდიპლომატიის თავმა - კაია კალასმა დღეს უკვე მოასწრო სენსაციური განცხადების გაკეთება: „სიცრუეს წარმოადგენს ინფორმაცია, რომ უკრაინის შეიარაღებული ძალები, ბრძოლის ველზე მარცხს განიცდიან", - წერს სოციალურ ქსელში „ხალხის ძალის“ წევრი დავით ქართველიშვილი.მისი თქმით, რადიკალების განცხადებას - „რუსეთი სტრატეგიულად დამარცხდა" - ანტითეზაც მოუხდებოდა, რომ მან „ტაქტიკურად გაიმარჯვა“.„მოსაზრება, რომ უკრაინა აგებს, აბსოლუტური სიცრუეა“, - ბრძანა კაია კალასმა ევროკავშირის საგარეო უწყებების მინისტერიალის პრეს-კონფერენციაზე. პირიქით, ახლა უნდა გააძლიეროს ევროპამ რუსეთზე ზეწოლაო. მის განცხადებას აშკარად აკლდა დამადასტურებელი უტყუარი მტკიცებულება: „თუ არ გჯერათ - დავიდოვნას ჰკითხეთ". ისე, აქუბარდიას განცხადებას: „რუსეთი სტრატეგიულად დამარცხდა" - ანტითეზაც მოუხდებოდა, რომ მან „ტაქტიკურად გაიმარჯვა…“, - წერს დავით ქართველიშვილი.

მარიამ ქვრივიშვილ

1764233706

მარიამ ქვრივიშვილმა საფრანგეთის ტრანსპორტის მინისტრთან სატრანსპორტო სფეროში თანამშრომლობა განიხილა

ეკონომიკისა და მდგრადი განვითარების მინისტრი მარიამ ქვრივიშვილი საფრანგეთის ტრანსპორტის მინისტრს ფილიპ ტაბაროს შეხვდა, რომლის დროსაც განიხილეს ეკონომიკური თანამშრომლობის პრიორიტეტული მიმართულებები. განსაკუთრებული ყურადღება გამახვილდა ტრანსპორტისა და ლოგისტიკის სექტორებზე, - აღნიშნულია სამინისტროს მიერ გავრცელებულ ინფორმაციაში.მათივე განცხადებით, შეხვედრა ტრანსკასპიური სატრანსპორტო კორიდორის და დაკავშირებადობის საინვესტიციო ფორუმისა და ევროკავშირის, ცენტრალური აზიის, სამხრეთ კავკასიის და შავი ზღვის რეგიონის ქვეყნების ტრანსპორტის მინისტერიალის ფარგლებში გაიმართა, რომელიც უზბეკეთის დედაქალაქ ტაშკენტში მიმდინარეობს.შეხვედრაზე ქართულმა მხარემ დეტალურად ისაუბრა სახელმწიფოს მიერ მხარდაჭერილ მსხვილ სატრანსპორტო - ლოგისტიკურ ინფრასტრუქტურულ პროექტებზე, რომელთა განვითარების შედეგად საქართველოზე გამავალი სატრანსპორტო მარშრუტები, მათ შორის, ტრანსკასპიური სატრანსპორტო დერეფანი უფრო მეტად კონკურენტული გახდება, რაც ხელს შეუწყობს დაკავშირებადობის ზრდას აზიასა და ევროპას შორის. ასეთ პრიორიტეტულ პროექტებს შორის დასახელდა რკინიგზის ინფრასტრუქტურის მოდერნიზაციისა და განახლების პროექტი, აღმოსავლეთ-დასავლეთის ავტომაგისტრალი, თბილისის ახალი საერთაშორისო აეროპორტი და სხვა. საუბარი ასევე შეეხო თანამშრომლობის გაღრმავებას რკინიგზის, საზღვაო ტრანსპორტისა და სამოქალაქო ავიაციის მიმართულებით.შეხვედრაზე მხარეებმა ყურადღება გაამახვილეს ტრანსპორტისა და ლოგისტიკის სექტორებში ფრანგული კომპანიების ინვესტიციებზე და მათი ხელშეწყობის მზადყოფნა გამოთქვეს.შეხვედრაზე მხარეებმა გამოთქვეს მზადყოფნა, ხელი შეუწყონ შემდგომ თანამშრომლობას ორ ქვეყანას შორის ტრანსპორტისა და ლოგისტიკის, აგრეთვე რეგიონული სატრანსპორტო დერეფნების განვითარების მიმართულებით.შეხვედრას ასევე დაესწრნენ საქართველოს ეკონომიკისა და მდგრადი განვითარების მინისტრის მოადგილეები თამარ იოსელიანი და გენადი არველაძე და საქართველოს ელჩი უზბეკეთში დავით კოტარია.

ვიკა ფილფანი

1764233399

ვიკა ფილფანი: ვერცერთი მცდელობა ვერ დავინახეთ, რომ „ქართულ ოცნებას“ დასავლურ სამყაროსთან დიალოგი სურდა, საკუთარი განცხადებების საპირისპიროდ იქცევიან

„ქართულმა ოცნებამ“ ერთი წლის განმავლობაში ისეთი კანონები მიიღო, რომლებიც ასოცირების ხელშეკრულებასთან ფუნდამეტურ წინააღმდეგობაში მოდის, არღვევს ადამიანის უფლებებს და გამოხატვის თავისუფლებას, – ამის შესახებ პარტიის „გახარია საქართველოსთვის“ წევრმა, ვიკა ფილფანმა განაცხადა.ვიკა ფილფანი გამოეხმაურა გერმანიის ელჩის, პეტერ ფიშერის ინტერვიუს „რადიო თავისუფლებასთან“, სადაც დიპლომატი ამბობს, რომ „დიდი ალბათობით, დეკემბრის ევროპულ საბჭოზე, როცა სახელმწიფოებისა და მთავრობების მეთაურები შეიკრიბებიან, საქართველოს ფაილი დაიხურება“.„სამწუხარო განცხადებაა, რადგან ეს ცუდი იქნება ჩვენი ქვეყანისთვის. ეს მოსალოდნელი იყო ყველა იმ ქმედების შემდეგ, რასაც „ქართული ოცნება“ 2021 წლის შემდეგ ახორციელებს. ირაკლი კობახიძემ თავად განაცხადა, მათ ევროინტეგრაციის გზა შეაჩერეს. ერთი წლის განმავლობაში, „ქართულმა ოცნებამ“ ისეთი კანონები მიიღო, რომლებიც ასოცირების ხელშეკრულებასთან ფუნდამეტურ წინააღმდეგობასთან მოდის, რომელიც ფუნდამენტურად არღვევს ადამიანის უფლებებს და გამოხატვის თავისუფლებას. ქვეყანასა და გაერთიანებას შორის სტრატეგიული პარტნიორობა საერთო შეთანხმებებს ეფუძნება. ეს საერთო შეთანხმება თუ ირღვევა, ლოგიკური შედეგი დგება. რამდენიც არ უნდა თქვას „ქართულმა ოცნებამ“ ევროპა რაღაცებს გვაძალებს, ასე არ არის“, – განაცხადა ვიკა ფილფანმა.მისი თქმით, ერთი წელია, „ქართული ოცნების“ წარმომადგენლები ლანძღვენ და თავს ესხმიან ევროკავშირის წარმომადგენლებას, არ ასრულებენ არცერთ ნაკისრ ვალდებულებას.„ევროკავშირის წარმომადგენლები ცხადად ამბობენ, რომ მზად არიან საქართველო გაერთიანებაში მიიღონ, თუ მოთხოვნები შესრულდება – არ დაირღვევა ადამიანის ფუნდამენტური უფლებები და სასამართლო დამოუკიდებელი იქნება. რაც შეეხება დიალოგს, ერთი წლის განმავლობაში, „ქართული ოცნების“ მხრიდან ვერცერთი მცდელობა ვერ დავინახეთ, რომ მას დასავლურ სამყაროსთან რეალური დიალოგი სურდა. ამის მაგალითები არ არის. „ქართული ოცნების“ ხელისუფლებას დიალოგი თუ სურდა, ყველაფერი უნდა გაეკეთებინა, რომ დიალოგი დაეწყო. რასაც ამბობენ, იმის საპირისპიროდ იქცევიან“, – განაცხადა ვიკა ფილფანმა.

მარიამ ლაშხი

1764231861

მარიამ ლაშხი: „იგლ ჰილსის“ ეს ინვესტიცია არის საქართველოს დამოუკიდებლობის ისტორიაში ერთ-ერთი ყველაზე მასშტაბური ინვესტიცია. მოსახლეობას აჯერებენ, რომ თითქოს მიწა იყიდება, ეს არის ტყუილი და სიცრუეზე აგებული კამპანია

„იგლ ჰილსის“ ეს ინვესტიცია არის საქართველოს დამოუკიდებლობის ისტორიაში ერთ-ერთი ყველაზე მასშტაბური ინვესტიცია, - განაცხადა საპარლამენტო უმრავლესობის წევრმა, განათლების, მეცნიერებისა და ახალგაზრდულ საქმეთა კომიტეტის თავმჯდომარემ მარიამ ლაშხმა „იგლ ჰილსის“ ინვესტიციასთან დაკავშირებით გამოთქმულ კრიტიკაზე საუბრისას.მისივე თქმით, ყოველწლიურად სულ მცირე ნახევარი მილიარდი ემატება ბიუჯეტს.„გარდა იმისა, რომ დუბაის აღმშენებლობაში, ტურიზმის და ეკონომიკის განვითარებაში „ემაარი“ არის მთავარი აქტორი და ის ინვესტიცია, კრიტიკოსებს შეუძლიათ არაერთ საერთაშორისო დონეზე განხორციელებულ ინვესტიციებს გადაავლონ თვალი. მოსახლეობას აჯერებენ, რომ თითქოს მიწა იყიდება, ეს არის ტყუილი და სიცრუეზე აგებული კამპანია.იყო სპეკულაცია, რომ თითქოს არაბიზაცია მოხდება, ესეც სრული სიცრუეა. მოგეხსენებათ, რომ სახელმწიფომ კიდევ უფრო მეტად გაამკაცრა საემიგრაციო პოლიტიკა და ის ძლიერი ბერკეტები, რაც არის საემიგრაციო პოლიტიკის ნაწილში, აქვს სახელმწიფოს ძალიან მკაფიოდ და ძლიერად“, - აღნიშნა მარიამ ლაშხმა.

ვალიდ აბუ ჰაია

1764231031

ირაკლი კობახიძე საქართველოში ისრაელის ახლად დანიშნულ ელჩს, ვალიდ აბუ ჰაიას შეხვდა

საქართველოს პრემიერ-მინისტრი ირაკლი კობახიძე საქართველოში ისრაელის სახელმწიფოს ახლად დანიშნულ ელჩს, ვალიდ აბუ ჰაიას შეხვდა.გაცნობითი ხასიათის შეხვედრაზე მთავრობის მეთაურმა ელჩს დიპლომატიური მისიის დაწყება მიულოცა და წარმატებები უსურვა.შეხვედრაზე ხაზი გაესვა საქართველოსა და ისრაელს შორის არსებულ მრავალსაუკუნოვან მეგობრობას და მჭიდრო პარტნიორობას. განიხილეს სხვადასხვა სფეროში ურთიერთობების შემდგომი გაღრმავების შესაძლებლობები. საუბარი შეეხო სავაჭრო-ეკონომიკური კავშირების გაძლიერებასა და ტურიზმის მიმართულებით არსებული თანამშრომლობის მნიშვნელობას.ყურადღება დაეთმო ახლო აღმოსავლეთში არსებულ ვითარებას. მთავრობის მეთაურმა ხაზი გაუსვა ხანგრძლივი მშვიდობისა და სტაბილურობის უზრუნველყოფის მნიშვნელობას.

მარიამ ქვრივიშვილი

1764230976

მარიამ ქვრივიშვილი: ანაკლიის ნავსადგური 2035 წლისთვის მინიმუმ 1 მილიონ TEU-ს დაამუშავებს, რაც საქართველოს საშუალებას მისცემს, ცენტრალური აზიის ტვირთისთვის შავი ზღვის რეგიონში მთავარი ჰაბი გახდეს

რეგიონული ტრანზიტზე მზარდი მოთხოვნის, კერძო სექტორის განახლებული ინტერესისა და ევროკავშირი-საქართველოს გაძლიერებული დაკავშირებადობის ინიციატივების ფონზე, ჩნდება ახალი შესაძლებლობები, რომელიც ხელსაყრელ გარემოს ქმნის სასიცოცხლოდ მნიშვნელოვანი საზღვაო ინფრასტრუქტურისა და კავშირების გასაფართოებლად, - განაცხადა ეკონომიკისა და მდგრადი განვითარების მინისტრმა მარიამ ქვრივიშვილმა ტრანსკასპიური სატრანსპორტო დერეფნისა და დაკავშირებადობის ინვესტორთა მეორე ფორუმის ფარგლებში გამართულ პანელურ დისკუსიაზე.ფორუმი უზბეკეთის დედაქალაქ ტაშკენტში ევროკავშირის თანაორგანიზებით „Global Gateway“-ის ინიციატივის ფარგლებში გაიმართა.მინისტრმა ყურადღება გაამახვილა გამოწვევებსა და შესაძლებლობებზე, რომლებიც არსებობს საქართველოს წინაშე სატრანზიტო მიზნების უკეთ შესასრულებლად. მარიამ ქვრივიშვილის ინფორმაციით, ბოლო ორი წლის განმავლობაში კონტეინერების რეკორდული მოცულობის მიუხედავად, საქართველოში ღრმაწყლოვანი პორტის არარსებობა საკვანძო სტრატეგიული საკითხია. „აღნიშნული პროექტის ამოქმედების შემდეგ, ანაკლიის ნავსადგური პირველ ფაზაში 2029 წლისთვის 600 000 TEU-მდე, ხოლო მეორე ეტაპზე, 2035 წლისთვის მინიმუმ 1 მილიონ TEU-ს დაამუშავებს, რაც საქართველოს საშუალებას მისცემს გახდეს შავი ზღვის რეგიონში მთავარი ჰაბი ცენტრალური აზიის ტვირთისთვის,“ - აღნიშნა მინისტრმა.კიდევ ერთ გამოწვევად მარიამ ქვრივიშვილმა ევროკავშირისა და საქართველოს პორტებს შორის საბორნე კავშირების განვითარების მეტი შესაძლებლობა დაასახელა. მისი თქმით, წინა წლებში ეკონომიკურმა შეზღუდვებმა და ტვირთების შეზღუდულმა მოცულობამ გაართულა საქართველოსა და ევროკავშირის პორტებს შორის სტაბილური საბორნე კავშირების შენარჩუნება. „ამჟამად საქართველო ინარჩუნებს რეგულარულ პირდაპირ საბორნე სერვისებს ბულგარეთთან და რუმინეთთან. ამიტომ, ეს ინიციატივა სამართლიანად განიხილება, როგორც წამყვანი წამოწყება ევროკავშირი-საქართველოს ურთიერთობებში,“ - აღნიშნა მინისტრმა.მარიამ ქვრივიშვილმა ასევე გაამახვილა ყურადღება სატრანსპორტო დერეფნების ქვეყნების არაჰარმონიზებულ საბაჟო თუ სხვა სახის ბარიერებზე, რომლებიც ტვირთების ტრანზიტის დროს ზრდის. შედეგად, მინისტრი გამოვიდა ინიციატივით, მოხდეს მონაცემების გაზიარება და სატრანზიტო დერეფნის სრული გაციფრულება, რომელიც ხელს შეუწყობს დერეფანში ტვირთების შეუფერხებელ გადაადგილებას.როგორც მინისტრმა განაცხადა, მნიშვნელოვანი წინსვლაა მოსალოდნელი კასპიის ზღვა - შავი ზღვის საერთაშორისო სატრანსპორტო მარშრუტის შესახებ მომავალი შეთანხმებით, რომელსაც მიმდინარე წლის დეკემბერში ხელს მოეწერება თურქმენეთს, აზერბაიჯანს, საქართველოსა და რუმინეთს შორის. მარიამ ქვრივიშვილის ინფორმაციით, ეს ინიციატივა შექმნის ახალ მულტიმოდალურ კავშირს კასპიის რეგიონიდან ევროკავშირამდე და გაზრდის დაკავშირებადობას, მოახდენს წვდომის მარშრუტების დივერსიფიკაციას და გააძლიერებს მდგრადობას.მინისტრის ინფორმაციით, 2026 წელს საქართველოს მთავარი სატრანსპორტო და ლოგისტიკური პრიორიტეტები იქნება რკინიგზის მოძრავი შემადგენლობისა და სატვირთო პარკის სრული განახლება, ბაქო-თბილისი-ყარსის (BTK) რკინიგზის დასრულება და ერთიანი ციფრული სერვისების დანერგვა როგორც საჯარო, ისე კერძო სექტორებისთვის. მისი თქმით, აღნიშნული მნიშვნელოვნად გაზრდის გამტარუნარიანობასა და ოპერაციულ ეფექტიანობას, ასევე ქვეყნის გავლის დროს 30%-ით შეამცირებს.„ცენტრალური აზიის, კასპიის რეგიონის, სამხრეთ კავკასიისა და შავი ზღვის სატრანსპორტო და ლოგისტიკური პოტენციალის სრულად გასახსნელად, აუცილებელია კოორდინირებული დაფინანსება. ამ კუთხით, საქართველომ აიღო ვალდებულება 2032 წლისთვის 7 მლრდ აშშ დოლარის ინვესტიცია განახორციელოს ძირითად სატრანსპორტო და ლოგისტიკურ ინფრასტრუქტურაში. ამ ამბიციის მისაღწევად საჭიროა არა მხოლოდ საერთაშორისო საფინანსო ინსტიტუტების მუდმივი ჩართულობა, რომელთა გამოცდილება და გრძელვადიანი კაპიტალი შეუცვლელია, არამედ კერძო სექტორის ინვესტიციების უფრო ძლიერი მობილიზება. მხოლოდ საჯარო და კერძო დაფინანსების მონაწილეების კარგად შეთანხმებული პარტნიორობით იქნება შესაძლებელი რეგიონში ისეთი თანამედროვე, ეფექტური და მდგრადი ქსელების ჩამოყალიბება, რასაც დღევანდელი გლობალური ეკონომიკა მოითხოვს,“ - აღნიშნა მარიამ ქვრივიშვილმა.ფორუმში მონაწილე საქართველოს დელეგაციას ასევე წარმოადგენდნენ მინისტრის მოადგილეები თამარ იოსელიანი და გენადი არველაძე.

მარიამ ქვრივიშვილი

1764230512

მარიამ ქვრივიშვილი: ტრანსევროპული სატრანსპორტო ქსელის (TEN-T) გაფართოება მოიცავს საქართველოს საკვანძო სარკინიგზო, საპორტო და ლოგისტიკურ პროექტებს, რომლებიც ევროკავშირის სატრანსპორტო ქსელთან ურთიერთთავსებადია

ეკონომიკისა და მდგრადი განვითარების მინისტრმა მარიამ ქვრივიშვილმა ტრანსკასპიური სატრანსპორტო დერეფნისა და დაკავშირებადობის ინვესტორთა მეორე ფორუმში მიიღო მონაწილეობა, რომელიც უზბეკეთის დედაქალაქ ტაშკენტში ევროკავშირის თანაორგანიზებით „Global Gateway“ -ის ინიციატივის ფარგლებში გაიმართა. ფორუმი გახსნეს უზბეკეთის პრემიერ-მინისტრის მოადგილემ ჯამშიდ ხოჯაევმა და ტრანსპორტის მინისტრმა ილჰომ მაჰკამოვმა, აგრეთვე ევროკომისარმა საერთაშორისო პარტნიორობის საკითხებში იოზეფ სიკელამ და ევროკომისარმა გაფართოების საკითხებში მარტა კოსმა, - ინფორმაციას ეკონომიკის და მდგრადი განვითარების სამინისტრო ავრცელებს.უწყების ცნობით, მარიამ ქვრივიშვილმა მონაწილეობა მიიღო ფორუმის ფარგლებში გამართულ პანელურ დისკუსიაში, რომელიც ცენტრალური აზიის, სამხრეთ კავკასიისა და შავი ზღვის რეგიონის დაკავშირებადობის განვითარებას მიეძღვნა.როგორც ეკონომიკისა და მდგრადი განვითარების მინისტრმა განაცხადა, საქართველომ მნიშვნელოვანი სახელმწიფო ინვესტიცია განახორციელა სატრანსპორტო ინფრასტრუქტურაში, რომლის შედეგადაც მნიშვნელოვნად შემცირდა როგორც ტრანსპორტირების და მგზავრობის ხანგრძლივობა, ასევე გაუმჯობესდა საგზაო უსაფრთხოების ხარისხი.მარიამ ქვრივიშვილმა რამდენიმე მსხვილ პროექტზე გაამახვილა ყურადღება. მათ შორის, აღმოსავლეთ-დასავლეთის საავტომობილო მაგისტრალზე, რომლის 70 პროცენტზე მეტი უკვე ექსპლუატაციაშია. კიდევ ერთ მნიშვნელოვნად პროექტად, მინისტრმა საქართველოს რკინიგზის მთავარი ხაზის მოდერნიზაცია დაასახელა, რომლის შედეგადაც გაიზარდა გამტარუნარიანობა და შემცირდა სატრანზიტო დრო, კერძოდ, საკონტეინერო ვაგონით გადაზიდვის პერიოდი 24 საათიდან 12 საათამდე შემცირდა, რამაც ხელი შეუწყო ტვირთების უფრო ეფექტურ, დაჩქარებულ და საიმედო გადაზიდვას აღმოსავლეთ-დასავლეთის დერეფნის გასწვრივ.„მომავალ წელს გაფართოვდება რკინიგზის მოძრავი შემადგენლობა, რათა ტრანზიტულ და საექსპორტო ტვირთებზე მზარდი მოთხოვნის დაკმაყოფილება შევძლოთ. ასევე დასკვნით ფაზაშია ბაქო-თბილისი-ყარსის (BTK) რკინიგზა. მისი სრულად ამოქმედება მიმდინარე წლის ბოლომდეა დაგეგმილი. პროექტი უზრუნველყოფს უწყვეტ და ეფექტიან ოპერაციებს როგორც საქართველოს, აზერბაიჯანსა და თურქეთს შორის, ისე მთელ დერეფანში,“ - აღნიშნა მარიამ ქვრივიშვილმა.მინისტრმა კიდევ ერთ სტრატეგიულ პროექტად ანაკლიის ღრმაწყლოვანი პორტის პროექტის განვითარება დაასახელა. მისი ინფორმაციით, ანაკლიის პორტი მოემსახურება დიდ კონტეინერმზიდ გემებს და გახდება საკვანძო საზღვაო ჰაბი ტრანზიტისთვის ევროპასა და აზიას შორის. „ამ პროექტს დამატებით ხელს უწყობს საბორნე სერვისების გაფართოება ევროკავშირის პორტებთან, მათ შორის კონსტანცასთან, ბურგასთან და ვარნასთან, ასევე ლოგისტიკური ზონებისა და მშრალი პორტების განვითარება, რათა ხელი შეეწყოს მულტიმოდალურ ოპერაციებს“, - აღნიშნა მარიამ ქვრივიშვილმა.„ჩვენი სატრანსპორტო და დაკავშირებადობის დღის წესრიგი მკაფიოდ არის ჩამოყალიბებული და მას ევროკავშირის ინიციატივები აძლიერებს. ტრანსევროპული სატრანსპორტო ქსელის (TEN-T) გაფართოება მოიცავს საქართველოს საკვანძო სარკინიგზო, საპორტო და ლოგისტიკურ პროექტებს, რომლებიც ევროკავშირის სატრანსპორტო ქსელთან ურთიერთთავსებადია. შედეგად, საქართველოში განხორციელებული ინვესტიციები სინქრონიზებული და სრულად თავსებადია ფართო ევროპულ ქსელთან. ევროკავშირის Global Gateway ინიციატივაში საქართველოს როლი ცალსახაა. შავი ზღვის, როგორც სტრატეგიული გასასვლელის პოზიციონირებით, სატრანზიტო მარშრუტების დაცვით და ვაჭრობის ხელშეწყობით, საქართველო აძლიერებს მთელი ევროპისა და აზიის კონტინენტების მდგრადობას, რითაც სატრანზიტო ქვეყნიდან დამაკავშირებელ ჰაბად გარდაიქმნება, - აღნიშნა მარიამ ქვრივიშვილმა.ფორუმში მონაწილე საქართველოს დელეგაციას ასევე წარმოადგენდნენ მინისტრის მოადგილეები თამარ იოსელიანი და გენადი არველაძე.

სააკაშვილი

1764227784

მიხეილ სააკაშვილი: მალაიზიაში მაჰატირმა და ანვარმა შეძლეს გაერთიანება, ჩვენ რაღა დაგვემართა, თუ მართლა რაღაც წყევლა გვაქვს

მე და ბურჯანაძე სამი წელი საერთოდ არ ველაპარაკებოდით ერთმანეთს ვარდების რევოლუციის წინ იმიტომ, რომ მე უკმაყოფილო ვიყავი მისი საქმიანობით, მაგრამ ეგრევე გადავდე გვერდზე ყველანაირი პირადი წყენა, როცა საქმეს ასე დასჭირდა, – ამის შესახებ საქართველოს ყოფილმა პრეზიდენტმა, მიხეილ სააკაშვილმა სოციალურ ქსელში დაწერა.სააკაშვილის თქმით, გაერთიანება ყველამ უნდა შეძლოს.„მე ბურჯანაძეს სამი წელი არ ველაპარაკებოდი. ერთიანობასთან დაკავშირებით მინდა, გავიხსენო მალაიზიის მაგალითი. სწორედ იმ დღეებში, როცა მალაიზიას ვესტუმრე მათი ეკონომიკური მოდელის შესასწავლად 1998-ში, მაშინდელმა პრემიერ-მინისტრმა, მაჰატირ მოჰამედმა დააპატიმრა ვიცე-პრემიერი ანვარი ბინძური ბრალდებებით. ანვარმა ციხეში 15 წელზე მეტი გაატარა. ამასობაში, მაჰატირი ხელისუფლებაში ჩაანაცვლა რეზაკმა, რომელიც უკიდურესად კორუმპირებული და ავტორიტარული აღმოჩნდა. მორიგი არჩევნების წინ მაჰატირი მივიდა ანვარის ცოლთან და შესთავაზა წარსულის დავიწყება და ალიანსის გაკეთება. ასეც მოხდა და რეზაკმა წააგო არჩევნები. დღეს 101 წლის მაჰატირი მალაიზიაში მშვიდად ცხოვრობს, ხოლო ანვარი პრემიერ-მინისტრია. ხოდა ეგეთმა ხალხმა შეძლო გაერთიანება, ჩვენ რაღა დაგვემართა, თუ მართლა რაღაც წყევლა გვაქვს? ცნობისთვის, მე და ბურჯანაძე სამი წელი საერთოდ არ ველაპარაკებოდით ერთმანეთს ვარდების რევოლუციის წინ იმიტომ, რომ მე უკმაყოფილო ვიყავი მისი საქმიანობით, მაგრამ ეგრევე გადავდე გვერდზე ყველანაირი პირადი წყენა, როცა საქმეს ასე დასჭირდა“, – წერს სააკაშვილი.

მაკა ბოჭორიშვილი

1764227492

მაკა ბოჭორიშვილი: საქართველოს აქვს ძალიან მიმზიდველი გეოპოლიტიკური მდებარეობა და დღეს, როდესაც გარეშემო ძალიან ბევრი რამ ხდება, ჩვენი ხელისუფლება ცდილობს, ქვეყანამ ამ გეოპოლიტიკური მდებარეობისგან სარგებელი მიიღოს

დღეს ჩვენ ძალიან აქტიურად ვსაუბრობთ ცენტრალური აზიის ქვეყნებთან თანამშრომლობაზე. აქ ხდება მნიშვნელოვანი პროცესები, მნიშვნელოვანი მოვლენები. დღეს შეცდომა იქნებოდა და დანაშაული, რომ ჩვენ თვალს ვხუჭავდეთ იმაზე, თუ რა ხდება ცენტრალურ აზიაში და ჩვენ რაღაცნაირად თავს ვიკავებდეთ ამ ქვეყნებთნ ურთიერთობებში, რადგან ჩვენი კურსი არის ევროკავშირში ინტეგრაცია, - განაცხადა საგარეო საქმეთა მინისტრმა, მაკა ბოჭორიშვილმა საზოგადოებრივი მაუწყებლის პირველ არხზე, გადაცემა „დღის თემაში“ საუბრისას.მისი თქმით, მიმდინარე მოვლენების ფონზე, საქართველოს ხელისუფლება ცდილობს ქვეყნის მიმზიდველი გეოპოლიტიკური მდებარეობის დახმარებით ქვეყნისთვის სარგებლის მოტანას და საერთაშორისო სცენაზე საქართველოს უკეთ წარმოჩენას.„საგარეო პოლიტიკა ბევრად უფრო ფართო მცნებაა. უფრო ბევრი რამ არის, ვიდრე მხოლოდ იმ კურსის განხორციელება, რაც კონსტიტუციაში გვიწერია. ჩვენ ქვეყანას აქვს ძალიან მიმზიდველი გეოპოლიტიკური მდებარეობა. ამ მიმზიდველმა გეოპოლიტიკურმა მდებარეობამ ძალიან ბევრი გამოწვევა გვაჩვენა ჩვენი ისტორიის განმავლობაში. მაგრამ დღეს, მოცემულ მომენტში, როდესაც გარშემო ძალიან ბევრი რამ ხდება, ჩვენი ხელისუფლება ცდილობს, რომ ქვეყანამ ამ გეოპოლიტიკური მდებარეობისგან მიიღოს არა გამოწვევები, არამედ სარგებელი და უკეთესად იყოს წარმოჩენილი საერთაშორისო სცენაზე, როდესაც ჩვენ ვსაუბრობთ დაკავშირებადობაზე“, - განაცხადა საგარეო უწყების ხელმძღვანელმა.

ეკა სეფაშვილი

1764226903

ეკა სეფაშვილი განათლების რეფორმაზე: რეფორმა იმგვარად არის დანახული, რომ საზოგადოების ყველა წევრის ყველა ტიპის სურვილი გათვალისწინებულია

პარტია „ხალხის ძალის“ საერთაშორისო ურთიერთობათა მდივანი ეკა სეფაშვილი განათლების სისტემაში დაგეგმილ რეფორმას და ამავე საკითხთან დაკავშირებით ირაკლი კობახიძის განმარტებებს ეხმიანება.„ეს მიმართულება პასუხობს საზოგადოების მოთხოვნას - არიან ადამიანები, რომლებიც ფიქრობენ, რომ 12-წლიანი სწავლა დროის ფუჭად ხარჯვაა, რადგან ისინი არ აპირებენ განათლების საზღვარგარეთ მიღებას; მეორე ნაწილი კი ფიქრობს, რომ აუცილებლად უნდა გააგრძელოს სწავლა საზღვარგარეთ“, — განაცხადა დეპუტატმა და განმარტა, რომ სტუდენტები, რომლებიც ჩააბარებენ ქართულ უნივერსიტეტებში შეძლებენ სხვადასხვა ქვეყანაში განათლების მიღებას. თუ საქართველოს უნივერსიტეტებში ჩაირიცხებიან, მათ შეეძლებათ ისარგებლონ ისეთი პროგრამებით, როგორიც არის „Erasmus+“.„ვფიქრობ, განხორციელდება განათლების ეს რეფორმა. რაც შეეხება 11 და 12-წლიან სწავლებას — ეს უნდა იყოს ნებაყოფლობითი ფორმით. ვისაც სურს, დაამთავრებს 11 კლასს და საქართველოს საგანმანათლებლო სივრცეში არ შეექმნება პრობლემა, ხოლო ვისაც სურს საზღვარგარეთ სწავლის გაგრძელება, მათთვის იქნება შექმნილი 12-წლიანი სწავლება და არც მათ შეექმნებათ პრობლემა. ანუ ეს იქნება ნებაყოფლობითი არჩევანი და არავითარი დაძალება არ მოხდება ამ მიმართულებით. და რა თქმა უნდა, განათლების სამინისტროსთან ერთად შემუშავდება რეფორმა იმგვარად, რომ შესაძლებელი იყოს მე-12 კლასის დამთავრება იმ შემთხვევაში, თუ ადამიანები გეგმავენ ან პოტენციურად განიხილავენ საზღვარგარეთ სწავლას.ეს მიმართულება პასუხობს საზოგადოების მოთხოვნას - არიან ადამიანები, რომლებიც ფიქრობენ, რომ 12-წლიანი სწავლა დროის ფუჭად ხარჯვაა, რადგან ისინი არ აპირებენ განათლების საზღვარგარეთ მიღებას; მეორე ნაწილი კი ფიქრობს, რომ აუცილებლად უნდა გააგრძელოს სწავლა საზღვარგარეთ.გარდა ამისა, მინდა აღვნიშნო, რომ ის ადამიანები და ახალგაზრდობა, რომლებიც 11 წელს დაამთავრებენ და მოხვდებიან საქართველოს უმაღლეს სასწავლებლებში, შეძლებენ საზღვარგარეთ განათლების მიღებასაც — მათ შეუძლიათ ისარგებლონ „Erasmus+“-ის პროგრამით ან სხვა საერთაშორისო პროგრამებით. ანუ, მას შემდეგ რაც საქართველოს უმაღლესი საგანმანათლებლო სისტემაში მოხვდებიან, მათ არანაირი პრობლემა არ შეექმნებათ ისეთი, რომ ვერ შეძლონ სწავლა საზღვარგარეთ.თუ ადამიანს სურს პირდაპირ საზღვარგარეთ განაგრძოს სწავლა და ქართულ უმაღლეს სასწავლებელში არ ჩააბაროს, მისთვის იქნება შექმნილი მე-12 კლასი, რათა არ შეექმნას პრობლემა. ვფიქრობ, რომ რეფორმა იმგვარად არის დანახული, რომ საზოგადოების ყველა წევრის ყველა ტიპის სურვილი გათვალისწინებულია და არ იქნება არანაირი პრობლემა არც 11-წლიანი და არც 12-წლიანი სწავლის შემთხვევაში,"- განაცხადა ეკა სეფაშვილმა.

მარიამ ქვრივიშვილ

1764225920

მარიამ ქვრივიშვილმა ევროკავშირის მიერ ორგანიზებულ ტრანსკასპიური სატრანსპორტო კორიდორის და დაკავშირებადობის საინვესტიციო ფორუმის გახსნაში მიიღო მონაწილეობა

ეკონომიკისა და მდგრადი განვითარების მინისტრი მარიამ ქვრივიშვილი ტრანსკასპიური სატრანსპორტო კორიდორის და დაკავშირებადობის საინვესტიციო ფორუმში მონაწილეობს, რომელიც ევროკავშირის თანაორგანიზებით Global Gateway-ის ინიციატივის ფარგლებში უზბეკეთის დედაქალაქ ტაშკენტში ტარდება.ეკონომიკის სამინისტროს ცნობით, ფორუმის მიზანია ტრანსკაპიური სატრანსპორტო დერეფნის გასწვრივ გააძლიეროს ევროკავშირის თანამშრომლობა პარტნიორ სახელმწიფოებთან ევროპასა და აზიას შორის სატრანსპორტო კავშირების ხელშესაწყობად.ფორუმი გახსნეს უზბეკეთის პრემიერ-მინისტრის მოადგილემ, ჯამშიდ ხოჯაევმა და ტრანსპორტის მინისტრმა, ილჰომ მაჰკამოვმა, აგრეთვე ევროკომისარმა საერთაშორისო პარტნიორობის საკითხებში იოზეფ სიკელამ და ევროკომისარმა გაფართოების საკითხებში მარტა კოსმა.ღონისძიების ფარგლებში, დაგეგმილია პანელური დისკუსია, სადაც მარიამ ქვრივიშვილი წარადგენს საქართველოს მთავრობის ხედვასა და გეგმებს, თუ როგორ შეუძლია ქვეყანას ხელი შეუწყოს ტრანსკასპიური სატრანსპორტო კორიდორის განვითარებას და ჩვენს რეგიონსა და ევროკავშირს შორის მჭიდრო სატრანსპორტო კავშირების დამყარებას.მარიამ ქვრივიშვილი ასევე მონაწილეობას მიიღებს ფორუმის ფარგლებში დაგეგმილ ევროკავშირის, ცენტრალური აზიის, სამხრეთ კავკასიის და შავი ზღვის რეგიონის ქვეყნების ტრანსპორტის მინისტრების შეხვედრაში.საქართველოს დელეგაციას ასევე წარმოადგენენ მინისტრის მოადგილეები თამარ იოსელიანი და გენადი არველაძე.