1763560380
შსს-ს მიზანი ნამდვილად არ არის ჯარიმების ზრდა, ჩვენი მთავარი მიზანია საგზაო უსაფრთხოების წესების დაცვა, იმისთვის, რომ ნაკლები ადამიანი დაშავდეს გზებზე - ალექსანდრე დარახველიძე
საქართველო საავტომობილო
გზებზე დაშავებისა და
გარდაცვალების
მაჩვენებლით კვლავ მაღალ
ნიშნულზეა და ევროპაში
პირველ ადგილზე ვართ -
საქართველოში,
ყოველწლიურად 100 000
მოსახლეზე საშუალოდ 11
ადამიანი კვდება, მაშინ
როდესაც ევროპული
საუკეთესო მაჩვენებელი
არის 2-3 ადამიანი, ხოლო
ყველაზე მაღალია - 7
ადამიანი, რაც რუმინეთში
ფიქსირდება, - ეს
განცხადება შს მინისტრის
მოადგილემ ალექსანდრე
დარახველიძემ პარლამენტის
ადამიანის უფლებათა
დაცვის კომიტეტის
სხდომაზე გააკეთა, სადაც
არსებული ჯარიმების
გაზრდის ინიციატივა
წარადგინა.დარახველიძის
ინფორმაციით, მოქმედი
სანქციები პრევენციულ
ეფექტს ვერ
უზრუნველყოფს."გასულ 2024
წელს, ავარიების შედეგად 7 587
დაშავების შემთხვევა
დაფიქსირდა, გარდაიცვალა -
444 ადამიანი, ხოლო მიმდინარე
წლის 9 თვის მონაცემებით, 6 041
ადამიანია დაშავებული,
გარდაიცვალა - 345 ადამიანი.
ავარიების შედეგად
გარდაცვალების
მაჩვენებელი წინა წლის
9-თვიან პერიოდთან
შედარებით 41 ერთეულით არის
გაზრდილი, ხოლო დაშავების
მაჩვენებელი - 637
ერთეულით.ასევე, გაზრდილია
ავარიების რაოდენობა.
ყველაზე ხშირად ავარიებს
და დაშავების შედეგებს
სიჩქარის გადაჭარბება
იწვევს. გასულ წელს
სიჩქარის გადაჭარბებაზე
მილიონ-ნახევარზე მეტი
ჯარიმა დაიწერა. სიჩქარის
გადაჭარბების მაჩვენებელი
საერთო სამართალდარღვევის
ჭრილში 41.96%-ით არის
გაზრდილი.სწორედ ამიტომ
წარმოვადგინეთ ის
სამართალდარღვევები,
რომელიც ხელს შეუწყობს
საგზაო უსაფრთხოების
დაცვას. შსს-ს მიზანი
ნამდვილად არ არის
ჯარიმების ზრდა, ჩვენი
მთავარი მიზანია საგზაო
უსაფრთხოების წესების
დაცვა, იმისათვის, რომ
ნაკლები ადამიანი
დაშავდეს გზებზე", -
განაცხადა
დარახველიძემ.შს
მინისტრის მოადგილის
ინფორმაციით,
საქართველოში
მნიშვნელოვნად გაიზარდა
ავტომობილების
რაოდენობა."წლევანდელი
წლის 9 თვის მონაცემებით,
საქართველოში უკვე
რეგისტრირებულია 1 972 692
ავტომობილი, რაც ჩვენს
მოქალაქეების
საკუთრებაშია. რაც შეეხება
საზღვარგარეთიდან შემოსულ
ავტომობილებს, უცხო
ქვეყნის მოქალაქეებმა
მიმდინარე წლის 9 თვის
განმავლობაში
საქართველოში 1 151 943
ავტომობილი შემოიყვანეს.
ჯამში, ქვეყანაში 3 მილიონ 100
000-ზე მეტი ავტომობილის
მობილობა გვაქვს, რაც
ავტოსაგზაო შემთხვევების
ალბათობას", - განაცხადა
ალექსანდრე დარახველიძემ
პარლამენტის ადამიანის
უფლებათა დაცვის
კომიტეტის
სხდომაზე.პარლამენტმა
საკანონმდებლო
ცვლილებების განხილვა
დაიწყო, რომლის
ამოქმედების შედეგად,
მძღოლებისთვის საგზაო
წესების დარღვევაზე
პასუხისმგებლობა
მკაცრდება და დაწესებული
ჯარიმები იზრდება.შს
სამინისტროს მიერ
შემუშავებული
საკანონმდებლო ცვლილებათა
პაკეტის თანახმად:100
ლარამდე იზრდება ჯარიმა
სატრანსპორტო საშუალების
გზაზე მანევრირების
წესების დარღვევისთვის.
ამავდროულად, ამ
სამართალდარღვევისთვის
მართვის მოწმობისთვის
მინიჭებული ქულათა
რაოდენობა 20 ქულით
შემცირდება;50-დან 100 ლარამდე
იზრდება სანქცია 15 კმ/სთ-ზე
მეტი, მაგრამ არაუმეტეს 40
კმ/სთ-ის სიჩქარის
გადაჭარბებისთვის;50
ლარამდე იზრდება სანქცია
ავტომობილით მოძრაობისას
მძღოლის ან მგზავრის მიერ
უსაფრთხოების ღვედის
გამოუყენებლობისთვის.
ამავდროულად, ამ
სამართალდარღვევისთვის
მართვის მოწმობისთვის
მინიჭებული ქულათა
რაოდენობა 10 ქულით
შემცირდება.50 ლარამდე
იზრდება სანქცია
ავტომობილის მართვის დროს
მძღოლის მიერ მობილურით
სარგებლობისთვის.დგომა-გაჩერების
წესების დარღვევისთვის
თბილისის მსგავსად, 50
ლარამდე იზრდება ჯარიმის
ოდენობა ქუთაისის, ბათუმის,
მცხეთის, რუსთავის, გორის,
თელავის, ფოთის, ზუგდიდის
მუნიციპალიტეტებში და
საქართველოს
კურორტებზე.დამატებით
პასუხისმგებლობა დგინდება
BUS LANE-ზე, სამარშრუტო
სატრანსპორტო საშუალების
გარდა, სხვა სატრანსპორტო
საშუალების მოძრაობის
საპირისპირო მიმართულებით
მოძრაობისთვის, რაც
გამოიწვევს დაჯარიმებას 200
ლარის ოდენობით.გარდა
ამისა, ახალ
სამართალდარღვევად
განისაზღვრება
სატრანსპორტო საშუალების
ტროტუარზე ან ქვეითთა
გადასასვლელზე
დგომა-გაჩერება, რაც
გამოიწვევს დაჯარიმებას 100
ლარის ოდენობით.
ამავდროულად, ამ
სამართალდარღვევის
ჩადენის შემთხვევაში,
კანონით განსაზღვრული
პირობების არსებობისას,
სატრანსპორტო საშუალება
სპეციალურ დაცულ სადგომზე
გადაყვანას
დაექვემდებარება.