სკოლა

1663997340

10 846 მასწავლებლიდან პროფესიული უნარების გამოცდა მხოლოდ 2 640-მა ჩააბარა

შეფასებისა და გამოცდების ეროვნული ცენტრის ინფორმაციით, 2022 წელს 10 846 მასწავლებელი გავიდა პროფესიული უნარების გამოცდაზე, რომელიც წელს პირველად ჩატარდა უფროსი და წამყვანი პედაგოგებისთვის, დაწესებული ბარიერის გადალახვა კი მათგან მხოლოდ 2 640-მა შეძლო.უფროსი/წამყვანი პედაგოგებისთვის ჩატარებულ გამოცდაზე ჯამში 12 628 კანდიდატი იყო დარეგისტრირებული, აქედან უფროსის სტატუსის 9 315 პედაგოგი იყო, ხოლო 3 313 წამყვანის სტატუსის.რეგისტრირებული უფროსი პედაგოგებიდან გამოცდაზე 8 102 მასწავლებელი გავიდა, საიდანაც ბარიერი წარმატებით 2 456-მა გადალახა.რაც შეეხება წამყვანის სტატუსის მქონე პედაგოგებს, 2 744 მასწავლებლიდან ბარიერი მხოლოდ 184-მა გადალახა.შეფასებისა და გამოცდების ცენტრის ინფორმაციით, მასწავლებლის გამოცდა სულ 8 206-მა პედაგოგმა ვერ ჩააბარა.

გრიგოლლ

1663833969

ბანკზე თავდასხმისთვის დაკავებულის დაცვის მხარემ შეიძლება ფსიქიატრიული ექსპერტიზის ჩატარება მოითხოვოს

„საქართველოს ბანკზე“ თავდამსხმელისთვის აღკვეთის ღონისძიების შეფარდებაზე ქუთაისის საქალაქო სასამართლო, სავარაუდოდ, დღეს იმსჯელებს. ამ წუთებში, გრიგოლ ნარსიას ადვოკატი ხვდება.როგორც მან მედიასთან განაცხადა, შეიძლება, დაცვის მხარემ ფსიქიატრიული ექსპერტიზის ჩატარება მოითხოვოს.„დარწმუნებული ვარ, აღკვეთის ღონისძიებაც დღეს განიხილება. რაც შეეხება აღკვეთის ღონისძიების დაყენების საკითხს, თუ რა სახის აღკვეთის ღონისძიებას შევთავაზებთ ჩვენ სასამართლოს, ალბათ, ამასაც დაკავებული პირის ინიციატივითა და მასთან შეთანხმებით გავაკეთებთ.ახლა, ჩემდამი იქნება განმარტებული, თუ რა სახის აღკვეთის ღონისძიებები შეიძლება იყოს დაყენებული. ალბათ, რომელსაც თვითონ დასაცავი პირი აირჩევს, მასზე ჩამოვყალიბდებით. ჩემთვის მნიშვნელოვანია, არის თუ არა ჯანმრთელობის სამედიცინო ექსპერტიზა დანიშნული მის დაზიანებასთან დაკავშირებით და გასარკვევია, იყო თუ არა აუცილებელი, მას მიყენებოდა ის დაზიანებები, რომლებიც ფიზიკურად აღიქმება.დაცვის მხარე არ გამორიცხავს ფსიქიატრიული ექსპერტიზის დანიშვნას, რათა სრულად გაირკვეს მისი ფსიქოლოგიური მდგომარეობა“, - აცხადებს ადვოკატი დალი სულაქველიძე.

მოსწავლე

1663403940

არ დააზეპირებინოთ ბავშვებს გამრავლების ტაბულა! - რჩევა მასწავლებლებს და მშობლებს

თანამედროვე სამყაროში ყველაფერი ვითარდება. ამ განვითარებას, სკოლამაც უნდა აუწყოს ფეხი. სამწუხაროდ, სკოლებში მაინც რჩება გარკვეული დისციპლინების სწავლების პროცესში, მოძველებული მეთოდები და გაუაზრებლად გაზეპირების საფრთხე.განსაკუთრებით, მათემატიკის სწავლებისას წამოიჭრება ხოლმე მსგავსი პრობლემები, რაც მოსწავლეების დემოტივაციას, ფრუსტრაციას და თვითშეფასების დაცემასაც იწვევს.ტაბულის ცოდნა არ ნიშნავს, რომ მოსწავლე შეძლებს საჭიროებისამებრ გამოიყენოს ის სხვადასხვა ამოცანის შესრულებისას;ხშირად, ბავშვმა იცის, რომ 3 X 7 ოცდაერთია, მაგრამ ვერ ახერხებს იმის გააზრებას, რომ 7 X 3 – იც ოცდაერთია და თანამამრავლთა გადანაცვლებით, ნამრავლი არ იცვლება;გამრავლების ტაბულის გაზეპირების შემდეგ, მოსწავლეთა დიდ ნაწილს უჭირს ორნიშნა რიცხვების გამრავლება ორზე, სამზე ან ოთხზე. მაგალითად: 2 X 14, 3 X 15 ან 4 X 20;გამრავლების ტაბულა, უარყოფით ემოციებთან და გადაულახავ დაბრკოლებებთან ასოცირდება, რაც დროთა განმავლობაში საგნის მიმართ ინტერესის დაკარგვას იწვევს.მას შემდეგ, რაც მოსწავლეები გაიაზრებენ რომ ნამრავლის წარმოდგენა შესაძლებელია ტოლი შესაკრებთა ჯამის სახით, მათ უნდა ვასწავლოთ გამრავლების თვისება, რომლის თანახმადაც თანამამრავლთა გადანაცვლებით, ნამრავლი არ იცვლება. (მაგ. 3X9=9X3=9+9+9 ან 4 X 150 = 150 X 4 = 150 + 150 +150 +150 ) ამ თემაზე მუშაობას, შესაძლოა დაეთმოს რამდენიმე საგაკვეთილო საათი. დამერწმუნეთ ეს დრო, ნამდვილად არ არის დაკარგული. მესმის, რომ ჩვენ, მასწავლებლები, გამუდმებით ვცდილობთ, სახელმძღვანელოში მოცემული მასალა სრულად დავფაროთ სასწავლო პერიოდში, მაგრამ ამ სიჩქარეში, სირბილში, მოსწრებაში, უკან გვრჩება მთავარი… მოსწავლე, რომელსაც ჩქაროსნული მატარებელივით ჩაურბენს თვალწინ მრავალი ვაგონი (სასწავლო თემა, საკითხი…) თუმცა ვერცერთის დანახვასა და აღქმას ვერ მოასწრებს სრულყოფილად და საფუძვლიანად. მან შესაძლოა დაასახელოს ვაგონების რაოდენობა, უკეთეს შემთხვევაში მათი ფერი და ფერთა თანმიმდევრობაც, მაგრამ ვერ შეძლებს ისეთი დეტალების გახსენებას, როგორიცაა ვაგონზე ასახული ორნამენტები, დეტალები, რომელიც მათ ინდივიდუალობასა და სილამაზეს განსაზღვრავს.მხოლოდ მას შემდეგ, რაც აღნიშნულ ეტაპებს გაივლის მოსწავლე, რისთვისაც მინიმუმ 10 საგაკვეთილო საათის დათმობა მიმაჩნია მიზანშეწონილად, შეიძლება გადავიდეთ გამრავლების ტაბულის შესწავლაზე და დავიწყოთ 2-იდან. და მაშინ, თქვენ დაინახავთ მოსწავლეთა გაბრწყინებულ სახეებს, რადგან ისინი აღმოაჩენენ, რომ თურმე, ორზე გამრავლება უკვე იციან, სწრაფად და მარტივად ახერხებენ 3-ზე გამრავლებასაც, 5-ზე გამრავლება ხომ სულ ადვილია, აღარაფერს ვამბობ 10-ზე გამრავლებაზე… დარჩენილი ნამრავლების ათვისებასაც მარტივად შეძლებენ და გამრავლების ტაბულა, ჩემი თაობისთვის ( და არა მარტო ჩემი) აქილევსის ქუსლად ქცეული საკითხი, გაღვიძებისას რომ ზეპირად უნდა გვცოდნოდა, მათ გააზრებულად ეცოდინებათ.წყარო: EDU.ARIS.GE

ავთანდილ თალაკვაძე

1663249738

წინ არაერთი განათლებით მიღწეული გამარჯვება გელოდებათ - ავთანდილ თალაკვაძე

დღეს, ოზურგეთის მერმა ავთანდილ თალაკვაძემ, მოადგილეებთან გიორგი ღურჯუმელიძესთან, ნათია გოლიაძესთან და საკრებულოს თავმჯდომარე დავით დარჩიასთან ერთად, საჯარო სკოლების მოსწავლეებს და პედაგოგებს ახალი სასწავლო წლის დაწყება მიულოცეს.„ვულოცავ ახალი სასწავლო წლის დაწყებას ჩვენს ახალგაზრდებს, პედაგოგებს და განსაკუთრებით პირველკლასელებს, რომლებიც ამ დღეს დიდი მონდომებით ხვდებიან!მჯერა, სკოლაში გატარებული წლები, მნიშვნელოვანი და საინტერესო პერიოდი იქნება თითოეული თქვენგანის ცხოვრებაში - წინ არაერთი განათლებით მიღწეული გამარჯვება გელოდებათ. წარმატებებს გისურვებთ!“,- აღნიშნა მერმა.

მანდატური სკოლებში

1663245486

საგანმანათლებლო დაწესებულების მანდატურის სამსახური ახალი სასწავლო წლიდან კიდევ 73 საჯარო სკოლაში შედის

საგანმანათლებლო დაწესებულების მანდატურის სამსახურის უფროსმა გელა გელაძემ  ახლადდანიშნული მანდატურები შიდა ქართლის რეგიონის სოფელ ტინისხიდის საჯარო სკოლაში წარადგინა. ტინისხიდის საჯარო სკოლა ერთ-ერთია იმ 73 სკოლას შორის, სადაც მანდატურის სამსახურის 2022-2023 სასწავლო წლის დაწყებისას შევიდა.მანდატურის სამსახურის უფროსი სკოლაში გამართულ ღონისძიებას დაესწრო,  მოსწავლეებს, პედაგოგებსა და სკოლის ადმინისტრაციის წარმომადგენლებს შეხვდა, ახალი სასწავლო წლის დაწყება მიულოცა და წარმატება უსურვა.საგანმანათლებლო დაწესებულების ახლადდანიშნული მანდატურები საჯარო კონკურსის წესით შეირჩნენ და გადამზადება შსს აკადემიაში გაიარეს. სასკოლო სივრცეში მუშაობას ისინი ახალი სასწავლო წლის პირველი დღიდან შეუდგნენ.ამჟამად, საგანმანათლებლო დაწესებულების მანდატურის სამსახური, ქვეყნის მასშტაბით, 680 საჯარო სკოლაშია წარმოდგენილი, სადაც მოსწავლეთა საერთო რაოდენობის 90 პროცენტი სწავლობს. მანდატურის სამსახურის მომსახურებით, ასევე, კერძო სკოლები და პროფესიული სასწავლებლებიც სარგებლობენ.ამავდროულად, იზრდება განათლების სისტემაში დასაქმებული სოციალური მუშაკების რაოდენობა. საგანმანათლებლო დაწესებულების მანდატურის სამსახურის ფსიქოსოციალური მომსახურების ცენტრს მიმდინარე წლის ბოლომდე უკვე 110-მდე სოციალური მუშაკი ეყოლება, რომლებიც მოსწავლეებს, მათ მშობლებს, პედაგოგებსა და საგანმანათლებლო დაწესებულების წარმომადგენლებს სოციალური მუშაობის მომსახურებას გაუწევენ.

ჩხენკელი

1663215145

მიხეილ ჩხენკელი მიმართვას ავრცელებს

საქართველოს განათლებისა და მეცნიერების მინისტრი მიხეილ ჩხენკელი მოსწავლეებს, მასწავლებლებს, მშობლებსა და სრულიად სასკოლო საზოგადოებას 2022-2023 სასწავლო წლის დაწყებას ულოცავს.დღეს, 15 სექტემბერს მთელი საქართველოს მასშტაბით სკოლებში საგანმანათლებლო პროცესი განახლდა. მინდა, მოსწავლეებს, მასწავლებლებს, მშობლებსა და სრულიად სასკოლო საზოგადოებას მივულოცო ახალი სასწავლო წლის დაწყება.განსაკუთრებით ვულოცავ ცხოვრების ახალ, უმნიშვნელოვანეს ეტაპზე გადასვლას ჩვენს პატარებს – პირველკლასელებს. მათ დღეს პირველად შეაღეს საკლასო ოთახის კარი, სადაც თითოეულ მოსწავლეს უსაფრთხო, მეგობრული და ჯანსაღი საგანმანათლებლო გარემო დახვდათ.მსურს, გულითადად მივულოცო ჩვენს ძვირფას მასწავლებლებს – მათ, ვინც თავისი პროფესიონალიზმითა და თავდაუზოგავი შრომით ერთგულად ემსახურება ჩვენი ქვეყნის მომავალზე ზრუნვას.ჭეშმარიტად განათლებული თაობა საქართველოს წინსვლისა და განვითარების მყარი საფუძველია. მჯერა, ჩვენი ახალგაზრდები სკოლაში მიღებული ცოდნის რეალიზებითა და განსაკუთრებული შესაძლებლობებით კიდევ არაერთხელ ასახელებენ სამშობლოს და მნიშვნელოვან ნაბიჯებს გადადგამენ ჩვენი ქვეყნის საკეთილდღეოდ.კიდევ ერთხელ გილოცავთ, ყველას წარმატებულ, ნაყოფიერ და მშვიდობიან სასწავლო წელს გისურვებთ!“ - აცხადებს მინისტრი.

მოსწავლეები

1663214945

დღეიდან ახალი სასწავლო წელი დაიწყო

საქართველოს ზოგადსაგანმანალებლო დაწესებულებებში დღეიდან ახალი სასწავლო წელი იწყება. საჯარო სკოლები 15 სექტემბერს არაერთი სიახლით ხვდებიან - მათ შორის არის საქართველოს ისტორიის დამოუკიდებელ საგნად სწავლა, ასევე პირველივე კლასიდან სავალდებულო ხდება ჭადრაკი.დაიწყო ახალი საგანმანათლებლო პროექტის "სამხედრო საქმის" პილოტირებაც - მასში მაღალმთიანი რეგიონების საბაზო საფეხურის 300-ზე მეტი მოსწავლე ჩაერთვება; ფართოვდება პროექტ "თავდაცვა და უსაფრთხოების" სწავლების მასშტაბებიც.გარდა ამისა, 150-ზე მეტ სკოლაში დაწყებითი კლასის მოსწავლეებისთვის სპორტის სახეობების ჩამონათვალს რაგბი ემატება.

სკოლა

1663176668

რა სიახლეებით ხვდებიან სკოლები ახალ სასწავლო წელს - დეტალურად

საქართველოს ზოგადსაგანმანათლებლო დაწესებულებებში 2022-2023 სასწავლო წელი 15 სექტემბერს დაიწყება.საქართველოს პრემიერ-მინისტრის, ირაკლი ღარიბაშვილის ინიციატივით, სწავლის დაწყების პირველ დღეს ყველა საჯარო სკოლაში საქართველოს ჰიმნი გაჟღერდება და დროშა აღიმართება. ამის შესახებ ინფორმაციას განათლების სამინისტრო ავრცელებს.უწყების ცნობით, ახალ სასწავლო წელს სკოლები მნიშვნელოვანი სიახლეებით ხვდებიან.„საქართველოს სკოლებში პირველიდან მეთორმეტე კლასის ჩათვლით 632 726 მოსწავლე ისწავლის. საქართველოს განათლებისა და მეცნიერების სამინისტროსა და საქართველოს პარლამენტის განათლებისა და მეცნიერების კომიტეტის ერთობლივი გადაწყვეტილებით, პირველ კლასში დარეგისტრირების შესაძლებლობა მიეცათ ბავშვებს, რომლებსაც 6 წელი 30 სექტემბრის ჩათვლით შეუსრულდებათ. 2022-2023 სასწავლო წლისთვის საქართველოს სკოლებში ქვეყნის მასშტაბით ჯამში 55 717 პირველკლასელი დაიწყებს სწავლას, მათ შორის, 1 868 ბავშვი, რომელიც ზოგადსაგანმანათლებლო დაწესებულებებში პირველკლასელთა რეგისტრაციის წესში განხორციელებული ცვლილების საფუძველზე ჩაირიცხა. პირველკლასელთა გაზრდილი რაოდენობის გათვალისწინებით, სამინისტრომ დამატებით უზრუნველყო სკოლების შესაბამისი საგანმანათლებლო რესურსითა და ინვენტარით აღჭურვა.საქართველოს განათლებისა და მეცნიერების სამინისტროს ხელშეწყობით, საჯარო სკოლების ყველა მოსწავლე კვლავ უზრუნველყოფილია წიგნებითა და რვეულებით. ახალი სასწავლო წლისთვის საქართველოს საჯარო სკოლების პირველკლასელები და მათი დამრიგებლები მიიღებენ პორტაბელურ კომპიუტერებს. საქართველოს განათლებისა და მეცნიერების მინისტრის მიხეილ ჩხენკელის ინიციატივით, 2022-2023 სასწავლო წლიდან ზოგადსაგანმანათლებლო დაწესებულებებში „საქართველოს ისტორია“ დამოუკიდებელ საგნად შეისწავლება. ამ მიზნით, ისტორიკოსებით დაკომპლექტებული ჯგუფის მიერ გადაიხედა საშუალო საფეხურის საქართველოს ისტორიის სტანდარტი და განხორციელდა ახალი სახელმძღვანელოს გრიფირება. შედეგად, ახალგაზრდები საშუალო საფეხურზე საქართველოს ქვეყნის ისტორიას უძველესი დროიდან დღემდე უწყვეტად, სიღრმისეულად შეისწავლიან.ახალი სასწავლო წლიდან მიხეილ ჩხენკელის გადაწყვეტილებით, მოსწავლეები ჭადრაკს პირველ კლასში სავალდებულო საგნად შეისწავლიან. ზაფხულის განმავლობაში, სამინისტროსა და ჭადრაკის ფედერაციის თანამშრომლობით, ჭადრაკის საერთაშორისო დიდოსტატებითა და ოსტატებით დაკომპლექტებულმა ტრენერთა ჯგუფმა გადაამზადა 4000 პედაგოგი. ამასთან, მომზადდა შესაბამისი სასწავლო რესურსი, რომელიც სასკოლო ბუკებში ჩაიტვირთება.საქართველოს პრემიერ-მინისტრის, ირაკლი ღარიბაშვილის ინიციატივით, განათლებისა და მეცნიერების სამინისტროსა და თავდაცვის სამინისტროს ერთობლივი ძალისხმევით, 2022-2023 სასწავლო წლიდან საჯარო სკოლებში ახალი საგანმანათლებლო პროექტის „სამხედრო საქმის“ პილოტირება იწყება, რომელშიც მაღალმთიანი რეგიონების 18 სკოლის საბაზო საფეხურის (VII-IX კლასის) 300-ზე მეტი მოსწავლე ჩაერთვება. პროექტის ფარგლებში მოსწავლეებს კვირაში ერთხელ გაკვეთილს სპეციალურად გადამზადებული მოქმედი სამხედრო ოფიცრები ჩაუტარებენ.გარდა ამისა, ფართოვდება საგანმანათლებლო პროექტის „თავდაცვა და უსაფრთხოება“ მასშტაბები. საქართველოს განათლებისა და მეცნიერების სამინისტროსა და თავდაცვის სამინისტროს პარტნიორობით, პროექტის პილოტირების პროცესში დამატებით 18 ბენეფიციარი ჩაერთო და გადამზადდა როგორც 12 ყოფილი სამხედრო მომსახურე, ასევე, გენერალ გიორგი კვინიტაძის სახელობის კადეტთა სამხედრო ლიცეუმის 6 ინსტრუქტორი. გადამზადებული პირები სკოლის მოსწავლეებს არჩევითი კურსის – „თავდაცვა და უსაფრთხოება“ ფარგლებში აუმაღლებენ ცოდნას ისეთ მნიშვნელოვან საკითხებზე, როგორებიცაა: სამოქალაქო უსაფრთხოება, შესაძლო საფრთხეების წყაროები, უსაფრთხოებასთან დაკავშირებული საკანონმდებლო ბაზა, პირველადი დახმარების მეთოდები, საქართველოს თავდაცვის სისტემა და თავდაცვის ძალების საქმიანობა“, - აცხადებენ უწყებაში.სამინისტროს ინფორმაციით, სკოლებში თანაბრად ხელმისაწვდომი სასწავლო გარემოს შექმნის მიზნით, საქართველოს განათლებისა და მეცნიერების სამინისტროს უმთავრეს პრიორიტეტს მთელი ქვეყნის მასშტაბით გამართული საგანმანათლებლო ინფრასტრუქტურის უზრუნველყოფა წარმოადგენს:„ამ მიმართულებით საქართველოს პრემიერ-მინისტრის, ირაკლი ღარიბაშვილის ინიციატივით, იწყება 1 მილიარდი ლარის ღირებულების მასშტაბური პროექტი, რომელიც 800 სკოლის მშენებლობა-რეაბილიტაციას გულისხმობს. პროექტის პირველი ეტაპი მიმდინარე წლის სექტემბერ-ოქტომბერში დაიწყება და ტენდერი 80 ახალი სკოლის მშენებლობასა და 320 სკოლის რეაბილიტაციაზე გამოცხადდება. დარჩენილი 400 სკოლის რეაბილიტაციის ტენდერი კი 2023-2024 წლებში გამოცხადდება და 2026 წლის ბოლოსთვის, ჯამში, 800 სკოლის მშენებლობა-რეაბილიტაცია განხორციელდება. პროექტი საგანმანათლებლო რესურსებზე თანაბარ ხელმისაწვდომობასა და მათ გაუმჯობესებას უზრუნველყოფს. მისი განხორციელებით 230 000-ზე მეტი მოსწავლე ისარგებლებს. შედეგად, 2026 წლის ბოლოსთვის ყველა საჯარო ზოგადსაგანმანათლებლო დაწესებულება ინფრასტრუქტურულად გამართული იქნება. აღსანიშნავია, რომ რეაბილიტაციისა და ახალი სკოლების მშენებლობის დროს გათვალისწინებულია მათი აღჭურვა თანამედროვე სტანდარტების შესაბამისად. კერძოდ, მოეწყობა თანამედროვე ლაბორატორიები, გაიმართება სპორტული ინფრასტრუქტურა, რაც ძალიან მნიშვნელოვანია ახალგაზრდებში ჯანსაღი ცხოვრების წესის დამკვიდრების მიმართულებით. ყველა სკოლა მთლიანად ადაპტირებული იქნება სპეციალური საგანმანათლებლო საჭიროების მქონე მოსწავლეებისთვის“.სამინისტროს ინფორმაციით, საქართველოს განათლებისა და მეცნიერების მინისტრის, მიხეილ ჩხენკელის ინიციატივით, მოსწავლეებში ჯანსაღი ცხოვრების წესის დამკვიდრების მიზნით, ახალი სასწავლო წლიდან 150 საჯარო სკოლაში საპილოტე პროგრამა განხორციელდება, რომლის ფარგლებში დაწყებითი საფეხურის მოსწავლეებისთვის სპორტის სახეობების ჩამონათვალს სავალდებულო მიმართულებად „რაგბი“ დაემატება.„ე.წ. „ტაგ რაგბი“ ანუ უკონტაქტო რაგბი მოიცავს ისეთ ვარჯიშებს, რომლებიც რაგბის ელემენტების გამოყენებით მოსწავლეების ფიზიკური განვითარებისთვის არის მნიშვნელოვანი. ამ ეტაპზე, საქართველოს რაგბის კავშირთან თანამშრომლობით, სპორტის მასწავლებლების გადამზადების პროცესი მიმდინარეობს. პროგრამის განხორციელების შედეგად, სკოლებს ექნებათ საშუალება, სასკოლო სპორტულ ფესტივალში „ტაგ რაგბის“ მიმართულებითაც მიიღონ მონაწილეობა.სამინისტრო აგრძელებს მუშაობას მოსწავლეების ხარისხიანი სასკოლო სახელმძღვანელოებით უზრუნველყოფის მიმართულებით. ახალი სასწავლო წლისთვის X კლასის მოსწავლეები ყველა საგანში მიიღებენ ახალ, გრიფმინიჭებულ სახელმძღვანელოებს.2022-2023 სასწავლო წლიდან პირველად თბილისის, რუსთავის, ქუთაისისა და ბათუმის 50 სკოლის V-VI კლასების 4000-მდე მოსწავლე საპილოტე რეჟიმში მაკმილანის მათემატიკის ბილინგვური სახელმძღვანელოებით ისწავლის, რაც ხელს შეუწყობს მოსწავლეების სააზროვნო უნარების განვითარებას და დაეხმარება მათ პრაქტიკაში ინგლისური ენის გამოყენებაში. საპილოტე პროგრამის ფარგლებში ახალი სასწავლო წლის დაწყებამდე თავად მაკმილანის წარმომადგენლების მიერ შემუშავებული გადამზადების კურსი 60-ზე მეტმა ინგლისურის მცოდნე მათემატიკის მასწავლებელმა გაიარა. მატერიალური სახელმძღვანელოს გარდა, პროექტი მოიცავს სასწავლო პროცესში სწავლების მართვის სისტემის ინტეგრირებას, რაც მისცემს საშუალებას მასწავლებლებსა და მოსწავლეებს, ელექტრონულად მართონ საკუთარი ანგარიშები და თვალი ადევნონ პროგრესს.ეროვნულ სასწავლო გეგმაში შეტანილი ცვლილებების თანახმად, საშუალო საფეხურს დაემატა სავალდებულო პროექტებით სწავლება სახვით და გამოყენებით ხელოვნებაში, მუსიკასა და სამოქალაქო განათლებაში. აღნიშნული მიდგომა მოსწავლეებში შემოქმედებითი აზროვნების განვითარებას შეუწყობს ხელს. პროექტის შერჩევა მოსწავლეებთან შეთანხმებით, მათი ინტერესების გათვალისწინებით მოხდება და მისი განხორციელება შესაძლებელი იქნება, როგორც ინდივიდუალურად, ასევე, ჯგუფურად.2022-2023 სასწავლო წლიდან ყველა სკოლის II-VI კლასების მოსწავლეებისთვის კომპიუტერული ტექნოლოგიების სწავლება სავალდებულო ხდება და დაწყებითი კლასებიდანვე შეისწავლება პროგრამირების ელემენტები, რაც უზრუნველყოფს მოსწავლეებში ალგორითმული აზროვნებისა და ტექნოლოგიური უნარების განვითარებასა და გაძლიერებას.ახალი სასწავლო წლიდან სკოლებში არსებული რესურსების გათვალისწინებით, მოსწავლეებისთვის ხელმისაწვდომი იქნება STEAM კლუბები, რომლის ფარგლებშიც მოსწავლეები სხვადასხვა ტექნოლოგიურ პროექტს შექმნიან და ექნებათ შესაძლებლობა სასკოლო პროექტები STEAM კონფერენციაზე წარმოადგინონ.მნიშვნელოვანია, რომ 2022 წლის სექტემბრიდან დაიწყება სკოლების მრავალმხრივი მხარდაჭერა ავტორიზაციის პროცესის გასავლელად. ამ ეტაპზე, ზოგადსაგანმანათლებლო დაწესებულებების 80%-მა უკვე დაასრულა თვითშეფასება, დარჩენილი სკოლები კი პროცესს მიმდინარე წლის ბოლომდე დაასრულებენ. თვითშეფასების შედეგების საფუძველზე სკოლებისთვის შეთავაზებული იქნება მიზნობრივი აქტივობები, მოსამზადებელი ტრენინგები, დამხმარე გზამკვლევები. აღსანიშნავია, რომ სამუშაო პროცესში, ხარისხის უზრუნველყოფის სერტიფიცირებული სპეციალისტების ჩართულობით, განხორციელდება სკოლების მხარდაჭერა ადგილზე. ქვეყნის მასშტაბით სკოლების მრავალმხრივი მხარდაჭერის პროცესში 100-ზე მეტი სპეციალისტია ჩართული.41 არაქართულენოვანი სკოლის დაწყებითი საფეხურის მოსწავლეებისთვის სწავლება ბილინგვური მიდგომით განხორციელდება, რაც ქართული ენის შესწავლის გაუმჯობესებას შეუწყობს ხელს. ბილინგვური მიდგომა მშობლიური ენის სწავლების გაძლიერებას, ქართული ენისა და საგნის ინეტგრირებულად სწავლებას გულისხმობს. 2022 წელს პირველად, არაქართულენოვანი სკოლების მშობლიური ენის მასწავლებლებისთვის სომხურ და აზერბაიჯანულ ენებში კვალიფიკაციის დადასტურების გამოცდა ჩატარდა, რაც მათ პროფესიულ განვითარებასა და კარიერულ წინსვლაზე აისახება.2022-2023 სასწავლო წლიდან მოსწავლეები ახალ პროექტში „აფხაზეთის დღეები“ ჩაერთვებიან, რაც მათ შესაძლებლობას მისცემს, აფხაზეთისთვის მიძღვნილ კვირეულში მიიღონ მონაწილეობა და თავიანთი შეხედულებები, დამოკიდებულებები ქვეყნის ერთიანობასა და მთლიანობასთან დაკავშირებით სხვადასხვა სახელოვნებო, ტექნოლოგიური, ლიტერატურული, შემოქმედებითი პროექტით გამოხატონ.15 სექტემბრიდან ყველა სკოლისთვის კვლავ ხელმისაწვდომი იქნება ელექტრონული ჟურნალი, რაც მასწავლებლებს ხელს შეუწყობს ელექტრონულად აღრიცხონ მოსწავლეების დასწრება და შეფასება.ახალი სასწავლო წლიდან ასევე ამოქმედდება ახალი ონლაინ პლატფორმა – chaerte@mes.gov.ge – რომელიც მასწავლებლებს, მოსწავლეებსა და მშობლებს შესაძლებლობას მისცემს, სასწავლო პროცესის შესახებ გაეცნონ საჭირო ინფორმაციას, მონაწილეობა მიიღონ გამოკითხვებში, დააფიქსირონ თავიანთი იდეები/მოსაზრებები და აქტიურად ჩაერთონ სხვადასხვა გადაწყვეტილების მიღების პროცესში. აღნიშნული პლატფორმა სასკოლო ცხოვრებაში მშობელთა ჩართულობის ზრდას შეუწყობს ხელს.მაღალი მოთხოვნიდან გამომდინარე, ახალი სასწავლო წლისთვის თბილისში, 220-ე საჯარო სკოლაში, კიდევ ერთი უკრაინულენოვანი სექტორი დაფუძნდა და გაფართოვდა ბათუმის მე-20 საჯარო სკოლის უკრაინულენოვანი სექტორიც. ფორმალური სასწავლო გეგმის ფარგლებში უკრაინულენოვანი სექტორის მოსწავლეები სწავლობენ როგორც სავალდებულო, ისე ფაკულტატიურ საგნებს. უკრაინულ საგნებთან ერთად ბავშვები შეისწავლიან ქართულ ენასა და ლიტერატურას და საგანს „ჩვენი საქართველო“. უკრაინულენოვანი სექტორის ყველა მოსწავლე უზრუნველყოფილია სწავლისათვის საჭირო სასკოლო რესურსებითა და ბუკებით.როგორც მოგეხსენებათ, გასულ სასწავლო წელს საქართველოს პრემიერ-მინისტრის, ირაკლი ღარიბაშვილის გადაწყვეტილებით, მიხეილ გრუშევსკის სახელობის თბილისის 41-ე და ბათუმის მე-20 საჯარო სკოლებში უკრაინულენოვანი სექტორი დაფუძნდა.საქართველოს მთავრობის გადაწყვეტილებით, მოსწავლეები, რომლებიც უკრაინაში დაწყებული საომარი მოქმედებების შედეგად ვერ აგრძელებენ ზოგადი განათლების მიღებას უკრაინის სკოლებში და გამოხატავენ სურვილს, სწავლა გააგრძელონ საქართველოში, სკოლებში გამარტივებული წესით ირიცხებიან. ამ დროისათვის არსებული მონაცემებით, თბილისსა და რეგიონებში, სხვადასხვა ასაკის 2000-ზე მეტი მოსწავლე უკვე ჩარიცხულია. თბილისსა და ბათუმში უკრაინულენოვან სექტორზე ამ ეტაპზე 1400-ზე მეტი ბავშვია დარეგისტრირებული.ზოგადსაგანმანათლებლო დაწესებულებებში უსაფრთხო სასწავლო გარემოს უზრუნველყოფის მიზნით, ახალი სასწავლო წლიდან დამატებით კიდევ 73 საჯარო სკოლას ეყოლება საგანმანათლებლო დაწესებულების მანდატური. ასევე, იზრდება საგანმანათლებლო დაწესებულების მანდატურის სამსახურის სოციალური მუშაკების რაოდენობა, რომლებიც სკოლის მოსწავლეებს, მათ მშობლებს, პედაგოგებსა და საგანმანათლებლო დაწესებულების წარმომადგენლებს საჭირო სოციალურ მომსახურებას გაუწევენ. 2022-2023 სასწავლო წლის ბოლოს განათლების სისტემის სოციალურ მუშაკთა რაოდენობა 110-მდე გაიზრდება.2021-2022 წლებში საქართველოს განათლებისა და მეცნიერების სამინისტროს სსიპ საგანმანათლებლო და სამეცნიერო ინფრასტრუქტურის განვითარების სააგენტოს მიერ 3 ახალი საჯარო სკოლა აშენდა, ხოლო 237 საჯარო სკოლას სრული, ან ნაწილობრივი რეაბილიტაცია ჩაუტარდა. აჭარის ავტონომიური რესპუბლიკის განათლების, კულტურისა და სპორტის სამინისტროს დაფინანსებით, აჭარის რეგიონში აშენდა 4 ახალი საჯარო სკოლა, სრული ან ნაწილობრივი რეაბილიტაცია კი 28 სკოლას ჩაუტარდა. რაც შეეხება საქართველოს მუნიციპალური განვითარების ფონდის მიერ განხორციელებულ ინფრასტრუქტურულ პროექტებს, 2019 წლიდან დღემდე რეგიონებში 106 საჯარო სკოლის მშენებლობა-რეაბილიტაცია დასრულდა, კიდევ 39 სკოლის მშენებლობა-რეაბილიტაცია წლის ბოლომდე განხორციელდება.აღსანიშნავია, რომ 60-მდე საჯარო სკოლაში სარეაბილიტაციო/სარემონტო სამუშაოების მიმდინარეობის გამო, სასწავლო წელი განსხვავებული თარიღით, ან ფორმატით – ჰიბრიდულ, ან დისტანციურ რეჟიმში, ან ალტერნატიულ ფართში/ახლომდებარე სკოლებში დაიწყება. აღნიშნულ საკითხთან დაკავშირებით სკოლების ადმინისტრაცია დროულად უზრუნველყოფს თითოეული მოსწავლის მშობლის ინფორმირებას.2022-2023 სასწავლო წელს, რეგიონის სკოლების მხარდაჭერის ფარგლებში, განათლების მიღების ხელმისაწვდომობის გაზრდის მიზნით, მოსწავლეებისთვის გაგრძელდება ტრანსპორტირების პროგრამა“, - ნათქვამია ინფორმაციაში.

ბუფეტი

1663153751

განახლდება თუ არა სკოლებში ბუფეტების და სასკოლო წრეების ფუნქციონირება - განახლებული რეკომენდაციები

განახლებული რეკომენდაციები სკოლის ტერიტორიაზე არსებული საკვები დაწესებულებებისა და სასკოლო წრეების შეზღუდვების მოხსნასაც ითვალისწინებს. შესაბამისად, 2022-2023 სასწავლო წლიდან საქართველოს ზოგადსაგანმანათლებლო დაწესებულებებში განახლდება სასკოლო ბუფეტებისა და სასკოლო წრეების ფუნქციონირება.„სკოლებში ჯანსაღი და უსაფრთხო საგანმანათლებლო გარემოს უზრუნველყოფის მიზნით, საქართველოს განათლებისა და მეცნიერების სამინისტრომ კვლავ უზრუნველყო ზოგადსაგანმანათლებლო დაწესებულებების აღჭურვა საჭირო რესურსების, ჰიგიენური საშუალებებისა და ინვენტარის მარაგით. გარდა ამისა, წელსაც გაგრძელდება სკოლებში უსაფრთხო გარემოს სისტემური მონიტორინგი, როგორც სამინისტროს წარმომადგენლების, ასევე, ადგილობრივი საგანმანათლებლო რესურსცენტრების მხრიდან.“ - ნათქვამია გავრცელებულ ინფორმაციაში.

მიხეილ ჩხენკელი

1663135109

მიხეილ ჩხენკელმა ქუთაისის საერთაშორისო უნივერსიტეტის მრჩეველთა საბჭოს შეხვედრაში მიიღო მონაწილეობა

საქართველოს განათლებისა და მეცნიერების მინისტრმა მიხეილ ჩხენკელმა ქუთაისის საერთაშორისო უნივერსიტეტის საერთაშორისო მრჩეველთა საბჭოს შეხვედრაში მიიღო მონაწილეობა. მინისტრმა ყურადღება გაამახვილა უნივერსიტეტის სამომავლო განვითარების პერსპექტივებსა და ადრონული თერაპიის ცენტრის პროექტის მნიშვნელობაზე.მიხეილ ჩხენკელის თქმით, ქუთაისის საერთაშორისო უნივერსიტეტი წარმოადგენს საქართველოს განათლების სისტემის მეგა-პროექტს. უნივერსიტეტის იდეისა და კონცეფციის ავტორი ბატონი ბიძინა ივანიშვილია. სწორედ მისი და მისი ოჯახის უაღრესად მნიშვნელოვანი ქველმოქმედების შედეგად ქვეყანაში გაჩნდა მსოფლიო მასშტაბის აკადემიური და სამეცნიერო-კვლევითი სივრცე.როგორც მინისტრმა განაცხადა, ქუთაისის საერთაშორისო უნივერსიტეტს, რომელმაც ოპერირება 2020 წელს დაიწყო, სწრაფად მზარდი რეიტინგი აქვს, რაც იმის მანიშნებელია, რომ მისი განვითარება სწორი სტრატეგიით მიმდინარეობს. მიხეილ ჩხენკელმა საერთაშორისო მრჩეველთა საბჭოს წევრებს მიულოცა ის ფაქტი, რომ 2022 წლის ერთიანი ეროვნული გამოცდების შედეგების საფუძველზე, საშუალო საკონკურსო ქულის მიხედვით, ქვეყნის მასშტაბით ქუთაისის საერთაშორისო უნივერსიტეტი რეიტინგში პირველია.მიხეილ ჩხენკელის თქმით, ქუთაისის საერთაშორისო უნივერსიტეტი შექმნისთანავე ინტენსიურად თანამშრომლობს მიუნხენის ტექნიკურ უნივერსიტეტთან და სწორედ მასთან ერთად შეიქმნა ის აკადემიური პროგრამები, რითაც უნივერსიტეტმა ოპერირება დაიწყო. როგორც მინისტრმა აღნიშნა, ეს მიდგომა ნარჩუნდება და კონკრეტულ დარგში მსოფლიოს წამყვან უნივერსიტეტებთან თანამშრომლობით აკადემიური პროგრამების შექმნაზე მუშაობა ინტენსიურად მიმდინარეობს, რაც უნივერსიტეტის ინტერნაციონალიზაციის ხარისხს განაპირობებს.მიხეილ ჩხენკელის თქმით, ამ მიმართულებით განსაკუთრებით აღსანიშნავია ქუთაისის საერთაშორისო უნივერსიტეტის თანამშრომლობა სან დიეგოს სახელმწიფო და ლუვენის უნივერსიტეტებთან, კიბერუსაფრთხოების სამაგისტრო და სადოქტორო პროგრამების შექმნისა და განხორციელების მიზნით.საბჭოს შეხვედრაზე მიხეილ ჩხენკელმა ასევე განაცხადა, რომ ქუთაისის საერთაშორისო უნივერსიტეტის ბაზაზე ფონდ „ქართუს“ დაფინანსებით შენდება ადრონული თერაპიის ცენტრი, სადაც ონკოლოგიისა და პროტონული თერაპიის მიმართულებით კვლევების წარმოების პროცესში საერთაშორისო სამეცნიერო წრეები ჩაერთვებიან. სამეცნიერო-კვლევითი პროცესისთვის ადრონული თერაპიის ცენტრის ულტრათანამედროვე ციკლოტრონები სიმსივნური დაავადებების პროტონული თერაპიის აპარატურის მწარმოებელ მსოფლიოს წამყვან კომპანიაში (IBA) უკვე აეწყო. აღსანიშნავია, რომ ერთი ციკლოტრონი მთლიანად განკუთვნილი იქნება სამეცნიერო-კვლევითი პროცესისთვის სამედიცინო და ბირთვულ ფიზიკაში, ხოლო მეორე მოხმარდება სიმსივნის მკურნალობას. ის ფაქტი, რომ ერთი ციკლოტრონი მთლიანად კვლევისთვის იქნება განკუთვნილი, განსაკუთრებულ დაინტერესებას იწვევს საერთაშორისო სამეცნიერო საზოგადოების მხრიდან. ამის დასტურია ის, რომ მრავალმა ცნობილმა უცხოელმა მეცნიერმა, უკვე გამოთქვა სურვილი, ქართველ მეცნიერებთან ერთად მონაწილეობა მიიღოს კვლევების განხორციელებაში, მათ შორის, ადრონული თერაპიის ცენტრის სამეცნიერო-კვლევით პროცესში ჰარვარდის მედიცინის ფაკულტეტის წამყვანი პროფესორები ჩაერთვებიან.როგორც მიხეილ ჩხენკელმა აღნიშნა, საამაყოა, რომ მომავალში ქუთაისის საერთაშორისო უნივერსიტეტის ბაზაზე არსებული ადრონული თერაპიის ცენტრი მნიშვნელოვან წვლილს შეიტანს სიმსივნური დაავადებების განკურნებაში და უამრავი ადამიანის სიცოცხლეს გადაარჩენს.ქუთაისის საერთაშორისო უნივერსიტეტის მრჩეველთა საბჭოზე მინისტრმა ხაზგასმით აღნიშნა, რომ უნივერსიტეტის სტრატეგიულ განვითარებაში დიდ როლს სწორედ საერთაშორისო მრჩეველთა საბჭო ასრულებს, რომლის შემადგენლობაში მსოფლიოს სხვადასხვა ქვეყნის ცნობილი და წამყვანი მეცნიერები არიან და, ასევე, ინდუსტრიის მრჩეველთა საბჭო, რომელიც უზრუნველყოფს აკადემიური პროგრამების შექმნის პოლიტიკას და სტუდენტების მომზადებას შრომის ბაზრის მოთხოვნების შესაბამისად. ამასთან, უნივერსიტეტის საპატიო პრეზიდენტი მსოფლიოში ცნობილი მეცნიერი, მიუნხენის ტექნიკური უნივერსიტეტის ყოფილი პრეზიდენტი პროფესორი ვოლფგანგ ჰერმანია. მიხეილ ჩხენკელმა მადლობა გადაუხადა საბჭოს წევრებს ქუთაისის საერთაშორისო უნივერსიტეტის განვითარებაში შეტანილი განსაკუთრებული წვლილისთვის.ქუთაისის საერთაშორისო უნივერსიტეტის მრჩეველთა საბჭოში მონაწილეობა მიიღეს, უნივერსიტეტის რექტორმა ალექსანდრე თევზაძემ, დეკანმა მაგდა მაღრაძემ, საერთაშორისო ფონდ „ქართუს“ გამგეობის თავმჯდომარე ნიკოლოზ ჩხეტიანმა და ფონდის პროექტებისა და ოპერაციების დირექტორმა ვახტანგ ცაგარელმა და საბჭოს საერთაშორისო წევრებმა, რომლის შემადგენლობაში არიან: დრეზდენ-როსენდორფის ჰელმჰოლცის ცენტრის (HZDR) სამეცნიერო დირექტორი, პროფესორი სებასტიან შმიდტი; ქუირონსალუდის საუნივერსიტეტო კლინიკის პროტონული თერაპიის ცენტრის სამედიცინო მიმართულების დირექტორი, პროფესორი რაიმონდ მირალბელი; იულიხის კვლევითი ცენტრის ნეირომეცნიერებისა და მედიცინის ინსტიტუტის დირექტორი (INM-5), პროფესორი ბერნდ ნოიმაიერი; ევროპის ონკოლოგიის ინსტიტუტის (The Instituto Europea di Oncologia) სამეცნიერო დირექტორი პროფესორი რობერტო ორეკია; იულიხის კვლევითი ცენტრის ნეირობიოლოგიისა და მედიცინის ინსტიტუტის დირექტორი (INM-4), პროფესორი ნადიმ ჯონი შაჰი; აახენის უნივერსიტეტის პროფესორი ახიმ შტალი; ბირთვული ფიზიკის ინსტიტუტის დირექტორი (Institute for Nuclear Physics) პროფესორი ჰანს შტროერი; ფიზიკისა და მასალების კვლევის ინსტიტუტის დირექტორი, დრეზდენ-როსენდორფის ჰელმჰოლცის ცენტრის (HZDR) პროფესორი იურგენ ფასბენდერი.შეხვედრის ფარგლებში მხარეებმა განიხილეს უნივერსიტეტის მიერ 2 წლის განმავლობაში მიღწეული შედეგები და იმსჯელეს უნივერსიტეტისა და ადრონული თერაპიის ცენტრის განვითარების საკითხებზე.

სკოლა

1663095377

ყველა მნიშვნელოვანი სიახლე ახალ სასწავლო წელთან დაკავშირებით - ინფორმაცია მშობლებისთვის

სასწავლო წლის დაწყებამდე სულ ცოტა დროა დარჩენილი.ახალ სასწავლო წელს სკოლები, მოსწავლეები და მშობლები მნიშვნელოვანი სიახლეებით დაიწყებენ, რომელზეც განათლების სამინისტრო თვეების განმავლობაში მუშაობდა.ჭადრაკი პირველ კლასელებისთვის, უკონტაქტო რაგბი, ბილინგური პროგრამა, სამხედრო საქმე და სკოლების ავტორიზაცია - ეს ის მნიშვნელოვანი საკითხებია, რომელზეც „პრაიმტაიმს“ საქართველოს განათლებისა და მეცნიერების მინისტრის პირველი მოადგილე თამარ მახარაშვილი ესაუბრა.რა სიახლეებით ხვდება განათლებისა და მეცნიერების სამინისტრო ახალ სასწავლო წელს, როგორც შინაარსობრივი, ასევე ინფრასტრუქტურული მიმართულებით?- 15 სექტემბერს ვიწყებთ ახალ სასწავლო წელს, განათლების სამინისტროს ძალიან ცხელი ზაფხული გამოუვიდა, ძალიან დიდი სამზადისი გვქონდა. მთავარი მესიჯი და სლოგანი, რითაც სკოლები გვინდა გავამდიდროთ არის ის, რომ რაც შეიძლება მეტი შინაარსობრივი და ინტერაქციული აქტივობები შევიდეს, სასწავლო პროცესი გახდეს სახალისო, ისეთი მეთოდოლოგიით მიმდინარეობდეს სასწავლო პროცესი, რომ მოსწავლეები მაქსიმალურად იყვნენ ჩართულნი.უმთავრესია, რომ სკოლამ მოსწავლეებს მიაწოდოს ხარისხიანი განათლება, რომელიც შესაბამისი მეთოდოლოგიით უნდა იყოს მიწოდებული, უნდა მოხდეს კადრების გადამზადება, თუმცა, უპირველეს ყოვლისა, სკოლამ უნდა გაზარდოს მოქალაქე, რომელსაც აქვს პასუხისმგებლობა. პირველ რიგში, რაც ჩვენ გავაკეთეთ და რაც ძალიან გვახარებს, მინისტრის გადაწყვეტილებით, საქართველოს ისტორია, საგანი მეათე კლასში გამოიყო ცალკე, ამ საკითხზე მუშაობა მიმდინარეობდა ერთ წელზე მეტხანს, რაშიც ჩართული იყო ისტორიკოსთა ძალიან დიდი ჯგუფი. მეორე, რაც მინდა აღვნიშნო, ჭადრაკის შემოტანა პირველ კლასში, ხელს უწყობს ძალიან მნიშვნელოვანი უნარების განვითარებას პატარებში, დაწყებული ანალიტიკური უნარიდან - კვლევები არსებობს, რომლის მიხედვითაც, მათემატიკური მიმართულებით ლოგიკურ აზროვნებას ავითარებს ჭადრაკი. ბევრმა სხვა ქვეყანამ დაიწყო დაწყებით კლასებში ჭადრაკის შეტანა. სკოლებში ჭადრაკის შეტანას წინ უძღოდა ძალიან დიდი სამუშაოები, რომელიც ჩვენ ჩავატარეთ ჭადრაკის ფედერაციასთან ერთად, საერთაშორისო რანგის ექსპერტებმა გადაამზადეს მასწავლებლები, მოახდინეს იდენტიფიცირება რესურსისა, თუ ვის შეეძლო კონკრეტულ სკოლაში წაეყვანა ჭადრაკის გაკვეთილები. პირველ რიგში, აქცენტი გავაკეთეთ მათემატიკის მასწავლებლებზე, თუმცა, შემდეგ წრე გაფართოვდა მოხდა სხვა მასწავლებლების დატრენინგება. 15 სექტემბერს აბსოლუტური მზაობა გვაქვს, რომ ჭადრაკი დავიწყოთ ყველა სკოლაში, მოხდა „ბუქებში“ ელექტრონული პლატფორმის ჩატვირთვა, სადემონსტრაციო დაფებიც მიეწოდებათ სკოლებს. იმისათვის, რომ ჭადრაკის სწავლება ისე იყოს წარმართული, ჩვენს პატარებს სიხალისით მოუნდეთ და შეიყვარონ ეს დისციპლინა, ყველაფერია გაკეთებული, 4000-ზე მეტი მასწავლებელი არის დატრენინგებული და გადამზადებული.სპორტის სახეობებზე როცა ვსაუბრობთ, თაგ რაგბი არის ძალიან მნიშვნელოვანი, ეს არის უკონტაქტო რაგბი, რომლითაც ვიწყებთ სასწავლო პროცესს. იგი ავითარებს ისეთ უნარებს, როგორიცაა: ერთიანობა, თანადგომა. აქ აქცენტი კეთდება არა მხოლოდ, კონკრეტულ სპორტის სახეობაზე, არამედ იმ უნარებზე, რომელიც დასაწყისიდანვე უნდა გამოვუმუშავოთ ბავშვს, როდესაც ჩვენ ვსაუბრობთ პასუხისმგებლიან მოქალაქეზე. ამასთან, პრემიერ-მინისტრის გადაწყვეტილებით, სამხედრო საქმე საპილოტედ შევიდა მაღალმთიანი რეგიონების სკოლებში. ეს არის ერთ-ერთი უმნიშვნელოვანესი პროგრამა, რომლითაც პილოტით შევდივართ და მნიშვნელოვანია, იმიტომ რომ სამხედრო მოსამსახურეები, სამხედრო ოფიცრები ჩაუტარებენ მოსწავლეებს ამ საგანს.მე-7, მე-9 კლასის სამასზე მეტი მოსწავლე იქნება ჩართული ამ პროგრამაში, რომელთაც კვირაში ერთხელ გაკვეთილს სპეციალურად გადამზადებული, მოქმედი სამხედრო ოფიცრები ჩაუტარებენ ბავშვებს. ისეთი მზაობა აქვთ ბავშვებს, დარწმუნებული ვარ, პილოტის შემდეგ არეალი გაფართოვდება.2022-2023 წელს თუ იქნება კვლავ დაშვებული ონლაინ სწავლა? - ჯანდაცვის მინისტრმა გამოსცა უკვე გამოსცა შესაბამისი ბრძანება. ჯანდაცვის სამინისტროს 224-ე ბრძანებას აქვს 37-ე დანართი, რომელიც მოიცავს იმას თუ, როგორ იქცევა კოვიდ რეგულაციების შემთხვევაში სკოლა. 37-ე დანართი არის რადიკალურად შეცვლილი. მოგეხსენებათ, რომ მთელი კოვიდ პანდემიის პერიოდში სკოლები იცავდნენ ერთ მეტრიან დისტანციას, ბევრი სკოლა ჰიბრიდულ მოდელზე სწორედ ამიტომ გადავიდა, რადგან კლასში ვეღარ ხდებოდა იმდენი ბავშვის ადმინისტრირება, რამდენიც მანამდე ჰყავდათ. ამ ცვლილების მიხედვით, ერთ მეტრიანი დისტანცია და პირბადე აღარ არის საჭირო. კოვიდის დაფიქსირების შემთხვევაში ხდება ბავშვის იზოლირება, საიზოლაციო ოთახები ისევ რჩება ძალაში, ხოლო კონტაქტად მოიაზრებიან მეგობრები, თანაკლასელები, მასწავლებლები და მათ 10 დღე უნდა ატარონ პირბადე საკლასო სივრცეში. დანარჩენი შეზღუდვები, რომელიც აქამდე იყო დაწესებული, მოიხსნა.თუმცა, იქ სადაც იქნება ექიმის ჩვენება და საუბარი იქნება ისეთ დაავადებაზე ბავშვებში, რომელიც ერთ თვეზე მეტხანს მკურნალობას საჭიროებს და არ არის რეკომენდებული, რომ ბავშვმა სკოლაში იაროს, ჩვენ გვაქვს შინ სწავლება, რომლითაც უზრუნველყოფთ ამ ბავშვის სასწავლო პროცესში ჩართვას.რამდენი ახალი სკოლა აშენდა და რამდენ სკოლას ჩაუტარდა რეაბილიტაცია? - ინფრასტრუქტურა ყოველთვის იყო უდიდესი გამოწვევა, ჩვენ 2086 საჯარო სკოლა გვაქვს და იცით საქართველოს პრემიერ-მინისტრის გადაწყვეტილება, რომლის მიხედვითაც 1 მილიარდი ინვესტიციის მობილიზება სწორედ სკოლების ინფრასქტრუქტურის გამართულობისკენ იქნება მიმართული და 2026 წლამდე 80 ახალი სკოლა აშენდება, 700 სკოლაზე მეტის რეაბილიტიაცია მოხდება. 630 ათასი მოსწავლე გვყავს და მას შემდეგ რაც მოხდება სრული ინფრასტრუქტურული პროექტებით სრული ან ნაწილობრივი რეაბილიტაცია რისი საჭიროებაც არის 2026 წლისთვის ამ სიკეთით 200 ათასზე მეტი ბავშვი ისარგებლებს.2021-2022 წლებში საქართველოს განათლებისა და მეცნიერების სამინისტროს სსიპ საგანმანათლებლო და სამეცნიერო ინფრასტრუქტურის განვითარების სააგენტოს მიერ 3 ახალი საჯარო სკოლა აშენდა, ხოლო 237 საჯარო სკოლას სრული, ან ნაწილობრივი რეაბილიტაცია ჩაუტარდა. აჭარის ავტონომიური რესპუბლიკის განათლების, კულტურისა და სპორტის სამინისტროს დაფინანსებით, აჭარის რეგიონში აშენდა 4 ახალი საჯარო სკოლა, სრული ან ნაწილობრივი რეაბილიტაცია კი 28 სკოლას ჩაუტარდა. რაც შეეხება საქართველოს მუნიციპალური განვითარების ფონდის მიერ განხორციელებულ ინფრასტრუქტურულ პროექტებს, 2019 წლიდან დღემდე რეგიონებში 106 საჯარო სკოლის მშენებლობა-რეაბილიტაცია დასრულდა, კიდევ 39 სკოლის მშენებლობა-რეაბილიტაცია წლის ბოლომდე განხორციელდება.მასშტაბები დიდია, მუშაობა არის აქტიური მაგრამ მას შემდეგ, რაც სისტემამ პრემიერთან დააიდენტიფიცირა, რომ კიდევ უფრო მეტი მასშტაბები გვჭირდება, სწორედ პრემიერისკენ იქნა გადაწყვეტილება მიღებული, რომ 1 მილიარდი სკოლების რეაბილიტაციისკენ წამოვიდეს. ეს არ არის მხოლოდ მშენებლობა ან რეაბილიტაცია, ეს მოიაზრებს სკოლების აღჭურვას შესაბამისი სტანდარტებით, ამიტომაც არის ძალიან საშური საქმე.არაქართულენოვანი სკოლების მიმართულებით რა სიახლეებია? - არაქართულენოვანი სკოლების სეგმენტის მიმართულებით, ჩვენ ვმუშაობთ სერიოზულად სხვადასხვა სამინისტროებთან მთელ რიგ საკითხებზე. განსაკუთრებით, შერიგების საკითხებში სახელმწიფო მინისტრის აპარატთან. ჩვენი მხრიდან, განათლებისა და მეცნიერების სამინისტრო რასაც ხედავს ამ მიმართულებით, არის ის რომ ბილინგური პროგრამა, რომელიც მრავალი წელია ჩვენს სამინისტროში ფუნქციონირებს და არის უალტერნატივო. ეს პროგრამა გულისხმობს, რომ არაქართულენოვან სკოლებში ჩვენ მივლენილი გვყავს ორენოვანი ექსპერტები, მასწავლებლები, რომლებიც უზრუნველყოფენ შესაბამისი პედაგოგების დახმარებას, რომ ერთი მხრივ, საკუთარ მშობლიურ ენაზე მიაწოდონ სხვადასხვა ინფორმაცია და მეთოდოლოგიის ნაწილში დაეხმარონ ახალი თაობის ეროვნული სასწავლო გეგმით მეთოდოლოგიის დაძლევაში და მეორე მხრივ ქართული ენის კომპეტენციები გაიძლიერონ. ამიტომ ბილინგური სწავლების გაძლიერება მოხდება და ჩვენ შერიგების საკითხებში სახელმწიფო აპარატთან ერთად მოვახდინეთ იდენტიფიცირება ყველა იმ თემისა, რომელზეც საუბრობენ ეთნიკური უმცირესობებით დასახლებულ რეგიონებში წარმოდგენილი სკოლები.შერიგების საკითხებში სახელმწიფო აპარატთან ერთად ვგეგმავთ თემებს, საკითხები რაც გახდა ცნობილი თუ როგორ გავაძლიეროთ ეს ადამიანები, დავეხმაროთ მათ იმისათვის, რომ ერთი მხრივ, სახელმწიფო ენის დონე აიმაღლონ, რასაც გვთხოვენ ძალიან და მეორე მხრივ, მათი მშობლიური ენის ნაწილში, თუნდაც სახელმძღვანელოებთან დაკავშირებით, ვამუშავებთ ფოკუს ჯგუფებს, ვეთანამშრომლებით შესაბამის სახელმწიფოს, როგორც სომხეთის, ასევე, აზერბაიჯანის განათლების სამინისტროს, მათ შორის ან ლიტერატურის ნაწილში მოგვარდეს მთელი რიგი საკითხები, რომლებიც აქვთ იდენტიფიცირებული. რაც შემიძლია გითხრათ, არის ის, რომ ისინი არიან ჩვენი განსაკუთრებული ზრუნვის საგანი და არც ერთი თემა და საკითხი, რომელიც მათგან იქნება წამოსული, არ დარჩება ყურადღების მიღმა.როგორც ცნობილია, სიახლეებია სკოლების ავტორიზაციის მიმართულებით...- როდესაც ჩვენ ვსაუბრობთ განათლებაზე, განათლების სისტემაზე ეს არის ის სფერო, რომელშიც ყველა დაინტერესებული მხარე უნდა იყოს მაქსიმალურად ჩართული.საჯარო სკოლების ავტორიზაციის დასაწყისი, პირველი ეტაპი არის სკოლების თვითშეფასება. 2022 წლის ბოლოს დასრულდება 2086 სკოლის თვითშეფასება, 80 % ამ სკოლებისა უკვე შეფასებულია, მხარდამჭერი ექსპერტების ჩართულობით. ამის შემდეგ, რაც დაალაგებს სისტემას და ნახავს სად რა მდგომარეობაა, უკვე გადაინაწილებს ინფრასტრუქტურის სააგენტო თავის წინ ნაწილს, თუ სად არის პრიორიტეტული, რა ტიპის მხარდაჭერა სჭირდება სკოლებს ინფრასტრუქტურის ნაწილში, მასწავლებლის სახით ხარისხის ცენტრი საკუთარი კომპეტენციის ნაწილში, სამინისტრო თავისთავად. მოხდება განლაგება საავტორიზაციო გრაფიკზე სკოლებისა მზაობების შესაბამისად. იქ სადაც, ნაკლები ჩართულობა გვჭირდება ჩვენ და სკოლები უფრო მოწესრიგებულები არიან  პირველად დალაგდებიან საავტორიზაციო გრაფიკზე, 2023 წელს.2024-2025 წლამდე ყველა საჯარო სკოლა უნდა იყოს ავტორიზებული და ჩვენ ეს ავტორიზების პროცესი ვერ წარმოგვედგინა, რომ უნდა იყოს მოსანიშნად ავტორიზებული, ეს არის გარე ხარისხის უზრუნველყოფა, გარე ხარისხის მექანიზმებით შიდა ხარისხს უნდა ააწყობინოს სკოლა. უდიდესი სამუშაოა ჩასატარებელი, დაწყებული სკოლის კულტურის ჩამოყალიბებით, იმის გააზრება, რომ ყველა უნდა იყოს სკოლის სიცოცხლის პროცესში ჩართული, თითოეული მასწავლებელი, დირექტორი და მშობელი. ყველას აქვს თავისი როლი და ადგილი, ავტორიზაცია სწორედ ამას დაალაგებს, ასწავლის სკოლას, რა არის შიდა ხარისხის უზრუნველყოფა, შესაბამისად, წლევანდელი წელი დასრულდება 2086 სკოლის თვითშეფასებით და შემდეგ ამ შეფასების მიხედვით განლაგდებიან საავტორიზაციო გრაფიკზე მათი მონაცემების მიხედვით.

ქუთაისი

1662989979

ქუთაისის მერმა 100- მდე პირველკლასელს სასკოლო ჩანთები და ნივთები გადასცა

ქუთაისის  მერმა იოსებ ხახალეიშვილმა, „საპატიო ქუთაისელებთან“ ერთად, 100-მდე პირველკლასელს  სასკოლო ჩანთები და ნივთები გადასცა საჩუქრად.  ქუთაისის ბოტანიკურ ბაღში საჩუქრის მისაღებად მისულ ბავშვებს  შორის ის უკრაინელი პატარებიც  იყვნენ, რომელთა ოჯახებმა დროებით ქუთაისს შეაფარეს თავი.ბოტანიკურ ბაღში შეკრებილ  პირველკლასელებს სასწავლო წლის დაწყება მიულოცეს პარლამენტარმა ზაზა ლომინაძემ და საკრებულოს თავმჯდომარის მოადგილემ გია ბასილაძემ.„ახალი სასწავლო წლის დაწყებას ვულოცავ ყველა მოსწავლეს და განსაკუთრებით პირველკლასელებს, რომლებიც წელს პირველად შეაღებენ სკოლის კარს. დღეს,  იმ პირველკლასებს, რომლებიც  ჩვენგან  განსაკუთრებულ მხარდაჭერას საჭიროებენ, „საპატიო ქუთაისელებთან“ ერთად, სასკოლო ნივთები და ჩანთები გადავეცით. წელს ქუთაისის სკოლებში  რამდენიმე  პატარა უკრაინელიც ისწავლის და  ისინიც დავასაჩუქრეთ. წარმატებულ  სასწავლო წელს ვუსურვებ ყველა მოსწავლეს!“, - განაცხადა იოსებ  ხახალეიშვილმა