ბანკი

ფინანსები 1753864872

საქართველოს ეროვნული ბანკი მონეტარული პოლიტიკის განაკვეთს უცვლელად 8%-ზე ინარჩუნებს

საქართველოს ეროვნული ბანკის მონეტარული პოლიტიკის კომიტეტმა 2025 წლის 30 ივლისის სხდომაზე მონეტარული პოლიტიკის განაკვეთი (რეფინანსირების განაკვეთი) უცვლელად შეინარჩუნა. მონეტარული პოლიტიკის განაკვეთი 8.0 პროცენტს შეადგენს, - ამის შესახებ აღნიშნულია ბანკის მიერ გავრცელებულ ინფორმაციაში.მათივე განცხადებით, 2025 წლის ივნისის მდგომარეობით, საქართველოში ფასების საერთო დონე წლიურად 4 პროცენტით გაიზარდა. მიზნობრივ, 3 პროცენტიან, მაჩვენებელთან შედარებით ინფლაციის ზომიერ ზრდას ძირითადად სურსათის ფასების მატება განაპირობებს, რაც გარკვეულწილად საერთაშორისო სასურსათო ბაზრებზე არსებული ტენდენციისა და გასული წლის დაბალი ინფლაციის საბაზო ეფექტის ასახვაა.„მნიშვნელოვანია, რომ ინფლაციური მოლოდინები სტაბილურია. კერძოდ, მომსახურების სექტორის ინფლაცია, რომლის ფასების ცვლილება შედარებით ხისტია და გრძელვადიან ინფლაციურ მოლოდინებს კარგად ასახავს, მიზნობრივ 3 პროცენტზე დაბლა შენარჩუნდა და 2.3 პროცენტს გაუტოლდა. ასევე, თითქმის ორი წელია მიზნობრივ დონეზე დაბალია საბაზო ინფლაცია. პარალელურად, იმპორტირებული პროდუქტების ფასები კვლავ დეფლაციურია, მეტწილად საწვავის ფასების წლიურად შემცირების ხარჯზე. სებ-ის ცენტრალური სცენარის მიხედვით, წინა კვარტალის პროგნოზის მსგავსად, მეტწილად გლობალურად არსებული ტენდენციებისა და წინა წლის საბაზო ეფექტის გათვალისწინებით, 2025 წელს ინფლაცია დროებით 3 პროცენტიანი მაჩვენებლის ზემოთ შენარჩუნდება და საშუალოდ 3.8 პროცენტის ფარგლებში იქნება, ხოლო საშუალოვადიან პერიოდში, მიზნობრივ მაჩვენებელთან ახლოს დასტაბილურდება.კვლავ ძლიერი ნარჩუნდება ეკონომიკური აქტივობა. წინასწარი მონაცემებით, პირველი ხუთი თვის საშუალო ეკონომიკურმა ზრდამ 8.8 პროცენტი შეადგინა. აღნიშნული მეტწილად ეკონომიკის გაუმჯობესებული საწარმოო პოტენციალით არის განპირობებული, რაც ჭარბი ერთობლივი მოთხოვნიდან მომდინარე ინფლაციურ წნეხს ანეიტრალებს. ფუნდამენტური ფაქტორების შედარებით ნელი ნორმალიზებისა და პირველ ხუთ თვეში ძლიერი ეკონომიკური ზრდის ფონზე, სებ-ის ცენტრალური სცენარით, ეკონომიკური ზრდის პროგნოზი 2025 წელს 6.7 პროცენტიდან 7.4 პროცენტამდე გადაიხედა.გლობალურად მიმდინარე გეოპოლიტიკური დაძაბულობის ფონზე, ეკონომიკური გაურკვევლობა მაღალია. შესაბამისად ინფლაციაზე, როგორც ზრდის, ასევე შემცირების, მიმართულებით მოქმედი რისკები კვლავ საგულისხმოა. აქედან გამომდინარე, მონეტარული პოლიტიკის კომიტეტმა განიხილა როგორც მაღალინფლაციური, ისე დაბალინფლაციური რისკების სცენარები. ერთი მხრივ, აშშ-ის სატარიფო პოლიტიკის დღის წესრიგი არაერთხელ გადაიხედა, რომლის ხელახალი გამწვავებაც გლობალურად ეკონომიკის ფრაგმენტაციას მოსალოდნელზე მეტად გაამწვავებს. აღნიშნული მიწოდების ჯაჭვების შეფერხებებს წარმოქნის, რაც სტაგფლაციურ გარემოს ჩამოაყალიბებს. ამასთან, ახლო აღმოსავლეთში გეოპოლიტიკური ვითარების ხელახალი ესკალაცია რეგიონის რისკიანობას გაზრდის და ნავთობის გლობალურ ბაზარზე მნიშვნელოვან წნეხს წარმოქმნის. ამავდროულად, საყურადღებოა ადგილობრივი ეკონომიკის ტენდენციები. კერძოდ, ძლიერი ერთობლივი მოთხოვნიდან მომდინარე ინფლაციური წნეხი. ამ რისკების რეალიზება კი, ცენტრალურ სცენართან შედარებით, მონეტარული პოლიტიკის განაკვეთის უფრო მაღალ ტრაექტორიას მოითხოვს.მეორე მხრივ, მონეტარული პოლიტიკის კომიტეტმა განიხილა დაბალინფლაციური რისკების სცენარი, რომლის რეალიზების შემთხვევაში ფუნდამენტური პროცესები მონეტარული პოლიტიკის განაკვეთის უფრო დაბალ ტრაექტორიას მოითხოვს, ვიდრე ცენტრალური სცენარი. კერძოდ, ეკონომიკის სტრუქტურული ცვლილებების ფონზე, პროდუქტიულობა შედარებით მაღალ დონეზე ნარჩუნდება. ასევე, აღნიშნულ სცენარში მოიაზრება დოლარის ინდექსის გლობალურად შესუსტებული პოზიცია და სურსათის საერთაშორისო ბაზარზე ნედლეული პროდუქტების ფასების სწრაფი ნორმალიზება. ამ ტენდენციების შენარჩუნების შემთხვევაში, გამყარებული გაცვლითი კურსი და სურსათის საერთაშორისო ფასები, იმპორტირებული პროდუქტების დაბალი ინფლაციის გზით, მთლიან ინფლაციაზე შემცირების მიმართულებით იმოქმედებს.მაკროეკონომიკური ანალიზისა და არსებული რისკების შეფასების შედეგად, მონეტარული პოლიტიკის კომიტეტმა ოპტიმალურად მიიჩნია განაკვეთის შემდგომი ნორმალიზების მიმართ ფრთხილი მიდგომის შენარჩუნება და მონეტარული პოლიტიკის განაკვეთი, უცვლელად, 8 პროცენტზე დატოვა. მონეტარული პოლიტიკის განაკვეთის შემდგომი ცვლილება დამოკიდებული იქნება განახლებულ მაკროეკონომიკურ საპროგნოზო სცენარებსა და რისკების ანალიზზე.საქართველოს ეროვნული ბანკი ყველა ინსტრუმენტს გამოიყენებს ფასების სტაბილურობის შესანარჩუნებლად, რაც იმას ნიშნავს, რომ ფასების საერთო დონის ზრდა საშუალოვადიან პერიოდში 3 პროცენტთან ახლოს იქნება.მონეტარული პოლიტიკის კომიტეტის შემდეგი სხდომა 2025 წლის 10 სექტემბერს ჩატარდება“, - აცხადებენ ბანკში.

აირ ინდია

მსოფლიო 1753301140

"ცხედრები აირია, ერთ კუბოში, რამდენიმე ადამიანის ნაწილი იყო მოთავსებული..." - დაღუპული Boeing 787-ის ტრაგიკული გაგრძელება

 Air India-ს კუთვნილმა Boeing 787 Dreamliner-მა  12 ივნისს კატასტროფა განიცადა , ის აჰმადაბადის აეროპორტიდან ლონდონისკენ მიმავალ გზაზე აფრენიდან მალევე ჩამოვარდა.  ზოგიერთმა დაღუპულის ოჯახმა განაცხადა, რომ მათ არასწორი ნეშტი მიიღეს: მათი თქმით, ცხედარი სხვა ადამიანს ეკუთვნოდა.შოკის მომგვრელი ცნობები და დაკრძალვის დაგვიანებაამბავი რამდენიმე ინგლისურმა ტაბლოიდმა გააშუქა, მათ შორის „დეილი მეილმა“, რომელმის მიხედვითაც,  ზოგიერთ ოჯახს შეცდომების გამო დაკრძალვის გადადება მოუწია.ერთ შემთხვევაში, ერთ-ერთი მსხვერპლის კუბოზე სხვისი სახელი ეწერა, შიგ კი სხვა ადამიანის ნეშტი იყო მოთავსებული, რომელიც მხოლოდ ბოლო მომენტში აღმოაჩინეს ხელისუფლების ჩარევის წყალობით. კიდევ ერთ, კიდევ უფრო შოკის მომგვრელ შემთხვევაში, როგორც ამბობენ, ერთ კუბოში ორი სხვადასხვა ადამიანის სხეულის ნაწილები მოათავსეს.დიდი ბრიტანეთი უარყოფს პასუხისმგებლობას: „ინდოეთი აგვარებს იდენტიფიკაციის საკითხს“ბრიტანეთის მთავრობამაც დისტანცირება ამჯობინა და განმარტა, რომ მსხვერპლთა იდენტიფიცირება ინდოეთის ხელისუფლების პასუხისმგებლობა იყო, თუმცა რეპატრიაცია ოფიციალური ბრიტანული არხებით განხორციელდა.ოფიციალური პირების თქმით, ცხედრების იდენტიფიცირება უკიდურესად გართულდა ავიაკატასტროფის პირობების გამო, რომლის დროსაც ბორტზე მყოფი 242 ადამიანიდან 241 დაიღუპა, ასევე ადგილზე მყოფი რამდენიმე ადამიანი, რამაც დაღუპულთა საერთო რაოდენობა მინიმუმ 260-მდე გაზარდა.ავარიის გამოძიება გრძელდება, მთავარ ვერსიად კი ადამიანური შეცდომა რჩება.ინდოეთის ხელისუფლება აგრძელებს კატასტროფის მიზეზის გამოძიებას და შავი ყუთის ანალიზის პირველადი შედეგები საგანგაშო ელემენტს ავლენს.შეჯახებამდე ცოტა ხნით ადრე ჩაწერილი ორ პილოტს შორის დრამატული დიალოგი შესაძლოა ძრავებში საწვავის ნაკადის მარეგულირებელი გადამრთველების შემთხვევით ან განზრახ გამორთვაზე მიუთითებდეს. თუ ეს ჟესტი დადასტურდა, შესაძლოა, აფრენის დროს ფატალური ავარია გამოეწვია.გამოძიება კვლავ გრძელდება, თუმცა, ამასობაში, ტრაგედიის შედეგად დაზარალებული ოჯახების ტკივილს კიდევ უფრო ამძაფრებს მსხვერპლთა ნეშტების მიმაეთ ქაოსური და არაადამიანური მოპყრობა, რაც პასუხისმგებლობის ჯაჭვთან დაკავშირებით შემაშფოთებელ კითხვებს ბადებს.

კონკურენციის და მომხმარებლის დაცვის სააგენტო

საზოგადოება 1752564840

საქართველოს კონკურენციისა და მომხმარებლის დაცვის სააგენტო 2025 წლის ექვსი თვის ანგარიშს აქვეყნებს

საქართველოს კონკურენციისა და მომხმარებლის დაცვის სააგენტო (GCCA) 2025 წლის ექვსი თვის ანგარიშს აქვეყნებს. დოკუმენტის მიხედვით, 1 მოკვლევა დაასრულა, ხოლო 3 - ფარმაცევტული, თევზის ბაზრობის და ონლაინ სერვისების ბაზრის შესწავლა მიმდინარე რეჟიმშია. დასრულებული მოკვლევა ეხებოდა შპს ,,რუსთავის ავტობაზრობას“ და შპს ,,მიკადო ჯორჯიას“, სადაც დომინანტური მდგომარეობის ბოროტად გამოყენების ფაქტი დადგინდა და ეკონომიკურ აგენტებს 848 276 ლარის ოდენობის ჯარიმა დაეკისრა. ინფორმაციას საქართველოს კონკურენციისა და მომხმარებლის დაცვის სააგენტო ავრცელებს.სტრატეგიული ბაზრების მონიტორინგების მიხედვით, GCCA-ის მიერ დაიწყო 1 ბაზრის შესწავლა - პესტიციდებისა და აგროქიმიკატების. პარლამენტის ეკონომიკური პოლიტიკის კომიტეტის რეკომენდაციით განახლდა თხილის და მოცვის ბაზრებზე დაკვირვება, ხოლო მიმდინარე შესწავლის რეჟიმშია - FMCG, საავტომობილო საწვავის და თამბაქოს ბაზრები.2025 წლის ექვს თვეში, საქართველოში - 7976 კონცენტრაცია დარეგისტრირდა. GCCA-მ თანხმობა გასცა 9 კონცენტრაციაზე. უმრავლესობა სამშენებლო და FMCG–ი სექტორში იქნა განხორციელებული.მომხმარებლის უფლებების დაცვის მიმართულებით, 602 განაცხადი დაფიქსირდა. მომხმარებელთა ჯგუფის უფლების დარღვევის ფაქტი დადასტურდა 67 - 109 საქმეზე. GCCA-ის მიერ დაკისრებული ვალდებულების შეუსრულებლობის გამო 34 მოვაჭრეს - 68 საქმეზე ჯარიმა დაეკისრა, ჯამში - 29 018 ლარის ოდენობით, ხოლო მომხმარებლის სასარგებლოდ, პირობითი ვალდებულების აღების შესახებ 90 საქმეზე - 83 შეთანხმება გაფორმდა. მომხმარებლის ინტერესების დაცვის მიზნით, შემუშავდა 10 სტანდარტი.ანტიდემპინგური პოლიტიკის აღსრულების პროცესში მიმდინარე რეჟიმშია - ირანიდან და რუსეთის ფედერაციიდან საქართველოს საბაჟო ტერიტორიაზე პროდუქციის სავარაუდო დემპინგური იმპორტის შესწავლის საკითხი.ამავე პერიოდში, გამოქვეყნდა უმნიშვნელო ოდენობის სახელმწიფო დახმარების შესახებ ინფორმაცია, რომლის მოცულობამ, 2024 წელს, 5 313 225 ლარი შეადგინა.ასევე, ცვლილება შევიდა ,,კონკურენციის შესახებ“ კანონში და სააგენტოში 5 წევრისგან დაკომპლექტებული საბჭოს შექმნის ჩანაწერი გაუქმდა. მმართველობითი სტრუქტურის არსებული მოდელის შენარჩუნება უზრუნველყოფს საბიუჯეტო ფინანსური რესურსების დაზოგვას, როგორც ერთჯერადად, ასევე ყოველწლიურ ჭრილში.საერთაშორისო თანამშრომლობის ფარგლებში მიღებული შედეგების მიხედვით, 2025 წელს, 90-მდე ქვეყნის ერთობლივი თანხმობით, 2026-2027 წელს, მომხმარებლის დაცვის და აღსრულების საერთაშორისო ქსელს GCCA-ი უხელმძღვანელებს. გადაწყვეტილება ICPEN-ის საერთაშორისო კონფერენციის ფარგლებში, ვაშინგტონში იქნა მიღებული. ხოლო მეორე მნიშვნელოვანი საერთაშორისო აღიარება ეხება - მსოფლიო ბანკის და კონკურენციის საერთაშორისო ქსელის (ICN) მიერ მიღებულ გადაწყვეტილებას, სადაც GCCA-ის ორი გადაწყვეტილება საუკეთესოდ დასახელდა, მათ შორის, ფარმაციის ქეისი.2025 წლის 10-15 მარტს, ექვსი მარეგულირებელი უწყების ორგანიზებით, მომხმარებელთა დაცვის III საერთაშორისო კვირეული გაიმართა. საანგარიშო პერიოდში, მოზარდების სამართლებრივი და სამოქალაქო ცნობიერების ამაღლების მიზნით, აქტიურად მიმდინარეობდა საუნივერსიტეტო და სასკოლო სექტორში შეხვედრები, რომელიც ჯამში 50-ზე მეტ დაწესებულებაში ჩატარდა. მათ შორის, რეგიონებში, ეთნიკური უმცირესობების წარმომადგენლებთან, საქართველოს ოკუპირებულ ტერიტორიებთან გამყოფი ხაზის მიმდებარე სოფლებში მცხოვრებ მოზარდებთან, შშმ პირების წარმომადგენლობებთან და ა.შ.თანამშრომლობის გაძლიერების მიზნით, გაფორმდა ორი მემორანდუმი - საქართველოს განათლების, მეცნიერებისა და ახალგაზრდობის სამინისტროსთან და მონტენეგროს კონკურენციის დაცვის სააგენტოსთან.

ავიაკატასტროფა ინდოეთში

მსოფლიო 1752400922

ცნობილი გახდა პილოტების ბოლო სიტყვები - Air india-ს „შავი ყუთის“ ჩანაწერები გაიშიფრა

ცნობილი გახდა Air india-ს პილოტების ბოლო სიტყვები, რომლებიც მათ ერთმანეთს ავიაკატასტროფამდე რამდენიმე წუთით ადრე უთხრეს. Daily mail-ის ინფორმაციით, ეს სიტყვები ავიაკატასტროფის მიზეზების დასადგენად ერთ-ერთი “საკვანძო გასაღები” შეიძლება გახდეს.მედიის ცნობით, ავიაკატასტროფამდე რამდენიმე წუთით ადრე, პილოტებს შორის გამართული დიალოგის დროს, ერთ-ერთმა მათგანმა იკითხა, რატომ შეუწყდა თვითმფრინავს საწვავის მიწოდება.საყოველთაო არეულობის ფონზე, ისმის ერთ-ერთი პილოტის კითხვა მეორეს: “რატომ გამორთეთ საწვავის მიწოდება”, მეორე კი პასუხობს: “არა“.ჯერჯერობით გაურკვეველია, რომელი კომენტარები გააკეთა ბორტის კაპიტანმა სამიტ საბჰარვალმა და რომელი მეორე პილოტმა, კლაივ კუნდერიმ. ასევე უცნობია, რომელმა პილოტმა გადასცა საგანგებო სიგნალი: “არანაირი გაწევა არ გვაქვს... ვარდნა...“ინდოელი გამომძიებლების ანგარიშის თანახმად, Boeing 787 Dreamliner-მა სავარაუდოდ გაწევა დაკარგა, როდესაც საწვავის გამორთვის გადამრთველები თითქმის ერთდროულად ამუშავდნენ, რის გამოც, ძრავები საწვავის გარეშე დარჩა.ცნობისთვის, Boeing 787 Dreamliner-ი 12 ივნისს, აჰმადაბადის აეროპორტიდან აფრენიდან რამდენიმე წუთში, მეგანი ნაგარის საცხოვრებელ უბანში ჩამოვარდა. ავიაკატასტროფას ბორტზე მყოფი 241 ადამიანო ემსხვერპლა და ხმელეთზე კიდევ 19 ადამიანი დაიღუპა. თვითმფრინავის ჩამოვარდნას მხოლოდ 1 მგზავრი გადაურჩა.

air india

მსოფლიო 1752354305

შავი ყუთი გახსნილია... - რა გახდა Air India-ს ავიაკატასტროფის მიზეზი

ინდოეთში ავიაკომპანია „ეარ ინდიას“ კუთვნილი თვითმფრინავის ჩამოვარდნის შესახებ წინასწარი ანგარიში გამოქვეყნდა.შემთხვევის ადგილიდან ამოღებული შავი ყუთის მონაცემების მიხედვით, თვითმფრინავის საწვავის საკონტროლო ორივე ღილაკი, რომლებიც ჩვეულებრივ გამოიყენება ძრავების ჩართვისა და გამორთვისთვის, „run“ პოზიციიდან „cut off“ პოზიციაში გადაირთო აფრენიდან მალევე, რამაც გამოიწვია ორივე ძრავის ძალის დაკარგვა. ანგარიშში ნათქვამია, რომ კაბინაში ხმოვანი ჩანაწერის მიხედვით, ერთ-ერთი პილოტი მეორეს ეკითხება თუ რატომ გადაიყვანა კონტროლის ღილაკი cut off -ზე, რაზეც მეორე პილოტი პასუხობს, რომ მას ეს არ გაუკეთებია.შავი ყუთის მონაცემების მიხედვით, აფრენის დროს თვითმფრინავს მეორე პილოტი მართავდა, ხოლო კაპიტანი აკონტროლებდა. მოგვიანებით, ღილაკები კვლავ დაბრუნდა ნორმალურ, ფრენის რეჟიმის პოზიციაში — ქმედება, რომელიც ავტომატურად იწყებს ძრავების ხელახალი გაშვების პროცესს. ანგარიშის მიხედვით, თვითმფრინავის ჩამოვარდნის მომენტისთვის ერთ-ერთ ძრავს ძალის აღდგენა დაწყებული ჰქონდა, ხოლო მეორე ძრავი ხელახლა ჩაირთო, თუმცა ძალის აღდგენა ჯერ დაწყებული არ ჰქონდა.„თვითმფრინავსა და მის ძრავებთან დაკავშირებით მნიშვნელოვანი ხარვეზი არ აღმოჩენილა“, – წერია ანგარიშში.როგორც, „ბიბისი“ წერს, ანგარიშში რაიმე კონკრეტული დასკვნა არ არის წარმოდგენილი და აღნიშნულია, რომ გამოძიება კვლავ გრძელდება, თუმცა გამოძიების ფოკუსი ახლა პილოტების ქმედებებზე გადავა.„ბიბისი“ წერს, რომ ძრავების Cut off პოზიციაზე გადართვის დროს მყისიერად წყდება საწვავის მიწოდება, რაც ფაქტობრივად ძრავების გათიშვას ნიშნავს. ეს, როგორც წესი, მაშინ ხდება, როდესაც თვითმფრინავი უკვე დანიშნულების ადგილზეა ჩასული. ასევე,  ძრავების გათიშვა შესაძლებელია გადაუდებელი სიტუაციის დროს, თუმცა წინასწარ ანგარიშში მსგავსი ბორტზე ინციდენტის დაფიქსირება აღნიშნული არ არის.შეგახსენებთ, ივნისის თვეში ავიაკომპანია „ეარ ინდიას“ კუთვნილი თვითმფრინავი აჰმედაბადის საერთაშორისო აეროპორტიდან აფრენიდან რამდენიმე წუთის შემდეგ საცხოვრებელ რაიონში ჩამოვარდა. თვითმფრინავი ლონდონში მიფრინავდა. ბორტზე მყოფი 242 მგზავრიდან 241 გარდაიცვალა, გადარჩა ერთი ადამიანი. ამასთან, სამოქალაქო საავადმყოფოს პერსონალის საცხოვრებელ ტერიტორიაზე 75 ადამიანის ცხედარი აღმოაჩინეს.

air india

მსოფლიო 1752349956

ცნობილია, რა გახდა Air India-ს ბოინგის ჩამოვარდნის მიზეზი - გამოძიების ფარგლებში, „შავი ყუთის“ ჩანაწერები გაიშიფრა

CNN-ის ინფორმაციით, ინდოეთში, აფრენის შემდეგ რამდენიმე წამში ჩამოვარდნილი Air India-ს თვითმფრინავის კატასტროფის მიზეზი საწვავის მიწოდების შეწყვეტა გახდა - ამის შესახებ ინდოეთის ავიაკატასტროფების გამოძიების ბიუროს წინასწარ ანგარიშშია აღნიშნული.ლონდონისკენ გამავალი Boeing 787, რომელშიც 242 მგზავრი და ეკიპაჟის წევრები იმყოფებოდნენ, აფრენიდან მალევე ავარიულად დაეშვა და სამედიცინო კოლეჯის სტუდენტურ საცხოვრებელს დაეჯახა. შემთხვევის შედეგად, დაიღუპა 260 ადამიანი - მათ შორის, ბორტზე მყოფთა უმეტესობა და შენობაში მყოფი რამდენიმე მოქალაქე. კატასტროფას მხოლოდ ერთი მგზავრი გადაურჩა.გამოძიების ფარგლებში გაიშიფრა თვითმფრინავის "შავი ყუთის" მონაცემები - მათ შორის, ბოლო 49 საათის ფრენის მონაცემები და 2 საათიანი აუდიოჩანაწერი პილოტების კაბინიდან. ჩანაწერში, ერთ-ერთი პილოტი ეკითხება მეორეს, თუ რატომ გათიშა საწვავის მიწოდება, რაზეც ის პასუხობს, რომ არ გაუკეთებია.გამოკვლევამ აჩვენა, რომ ორივე ძრავისთვის საწვავის მიწოდება მაშინ შეწყდა, როცა პილოტების კაბინაში საწვავის საკონტროლო ჩამრთველები შემთხვევით გადაიწია პოზიციიდან RUN, პოზიციაზე CUTOFF - ერთმანეთის მიყოლებით, ერთწამიანი ინტერვალით.საწვავის ხელახლა მიწოდების მცდელობისას, ძრავებმა ამუშავება დაიწყეს, მაგრამ თვითმფრინავმა სიმაღლის აღება ვეღარ მოასწრო. ავარიამდე რამდენიმე წამით ადრე, ჩანაწერში ისმის ერთ-ერთი პილოტის საგანგაშო სიგნალი: "MAYDAY, MAYDAY, MAYDAY."ანგარიშის მიხედვით, თვითმფრინავი ტექნიკურად გამართული იყო: საწვავი ხარისხიანი იყო, გადაჭარბებული დატვირთვა არ ჰქონია და ფრინველებთან შეჯახებაც არ დაფიქსირებულა. ბორტზე არც სახიფათო ტვირთი აღმოჩნდა.კომპანია Air India-მ უკვე დაადასტურა, რომ თანამშრომლობს გამოძიებასთან და მწუხარებას გამოთქვამს დაღუპულთა ოჯახების წინაშე.წყარო: CNN

ეარ ინდია

მსოფლიო 1752298398

ინდოეთში ავიაკატასტროფის შესახებ, რომელსაც 242 მგზავრი ემსხვერპლა, წინასწარი ანგარიში გამოქვეყნდა - რა წერია დასკვნაში

ინდოეთში ავიაკომპანია „ეარ ინდიას“ კუთვნილი თვითმფრინავის ჩამოვარდნის შესახებ წინასწარი ანგარიში გამოქვეყნდა.შემთხვევის ადგილიდან ამოღებული შავი ყუთის მონაცემების მიხედვით, თვითმფრინავის საწვავის საკონტროლო ორივე ღილაკი, რომლებიც ჩვეულებრივ გამოიყენება ძრავების ჩართვისა და გამორთვისთვის, „run“ პოზიციიდან „cut off“ პოზიციაში გადაირთო აფრენიდან მალევე, რამაც გამოიწვია ორივე ძრავის ძალის დაკარგვა. ანგარიშში ნათქვამია, რომ კაბინაში ხმოვანი ჩანაწერის მიხედვით, ერთ-ერთი პილოტი მეორეს ეკითხება თუ რატომ გადაიყვანა კონტროლის ღილაკი cut off -ზე, რაზეც მეორე პილოტი პასუხობს, რომ მას ეს არ გაუკეთებია.შავი ყუთის მონაცემების მიხედვით, აფრენის დროს თვითმფრინავს მეორე პილოტი მართავდა, ხოლო კაპიტანი აკონტროლებდა. მოგვიანებით, ღილაკები კვლავ დაბრუნდა ნორმალურ, ფრენის რეჟიმის პოზიციაში — ქმედება, რომელიც ავტომატურად იწყებს ძრავების ხელახალი გაშვების პროცესს. ანგარიშის მიხედვით, თვითმფრინავის ჩამოვარდნის მომენტისთვის ერთ-ერთ ძრავს ძალის აღდგენა დაწყებული ჰქონდა, ხოლო მეორე ძრავი ხელახლა ჩაირთო, თუმცა ძალის აღდგენა ჯერ დაწყებული არ ჰქონდა.„თვითმფრინავსა და მის ძრავებთან დაკავშირებით მნიშვნელოვანი ხარვეზი არ აღმოჩენილა“, – წერია ანგარიშში.როგორც, „ბიბისი“ წერს, ანგარიშში რაიმე კონკრეტული დასკვნა არ არის წარმოდგენილი და აღნიშნულია, რომ გამოძიება კვლავ გრძელდება, თუმცა გამოძიების ფოკუსი ახლა პილოტების ქმედებებზე გადავა.„ბიბისი“ წერს, რომ ძრავების Cut off პოზიციაზე გადართვის დროს მყისიერად წყდება საწვავის მიწოდება, რაც ფაქტობრივად ძრავების გათიშვას ნიშნავს. ეს, როგორც წესი, მაშინ ხდება, როდესაც თვითმფრინავი უკვე დანიშნულების ადგილზეა ჩასული. ასევე,  ძრავების გათიშვა შესაძლებელია გადაუდებელი სიტუაციის დროს, თუმცა წინასწარ ანგარიშში მსგავსი ბორტზე ინციდენტის დაფიქსირება აღნიშნული არ არის.შეგახსენებთ, ივნისის თვეში ავიაკომპანია „ეარ ინდიას“ კუთვნილი თვითმფრინავი აჰმედაბადის საერთაშორისო აეროპორტიდან აფრენიდან რამდენიმე წუთის შემდეგ საცხოვრებელ რაიონში ჩამოვარდა. თვითმფრინავი ლონდონში მიფრინავდა. ბორტზე მყოფი 242 მგზავრიდან 241 გარდაიცვალა, გადარჩა ერთი ადამიანი. ამასთან, სამოქალაქო საავადმყოფოს პერსონალის საცხოვრებელ ტერიტორიაზე 75 ადამიანის ცხედარი აღმოაჩინეს.

ახალი თიბისი ბარათით უკვე 500,000-ზე მეტი მომხმარებელი სარგებლობს

საზოგადოება 1752228796

ახალი თიბისი ბარათით უკვე 500,000-ზე მეტი მომხმარებელი სარგებლობს

ნახევარ წელიწადში, ახალ თიბისი ბარათს, რომელიც თავისი უნიკალური უპირატესობებით უპრეცენდენტო საბანკო პროდუქტია ბაზარზე, უკვე  500,000-ზე მეტი მომხმარებელი ჰყავს.ახალი თიბისი ბარათი მომხმარებლის ყველა საჭიროებაზეა მორგებული და მათ  ყოველდღიურობას მნიშვნელოვნად ცვლის. მხოლოდ ერთი ბარათით, მათ შეუძლიათ: • ქულების ნაცვლად დააგროვონ პირდაპირ თანხა, თანაც ნებისმიერი ბანკის პოს ტერმინალზე გადახდისას. ახალი ბარათით გადახდილი თანხის 0.5 % მომხმარებლებს ერთგულ ყულაბაში მომენტალურად უბრუნდებათ, საიდანაც საკუთარ საბანკო ანგარიშზე გადარიცხვა ნებისმიერ დროს შეუძლიათ. • მობაილბანკში აირჩიონ სასურველი სამი კატეგორიიდან ერთ-ერთი: სურსათი, ფარმაცია ან საწვავი და არჩეული კატეგორიის ნებისმიერ ობიექტში გადახდისას, დააგროვონ სტანდარტულზე 2-ჯერ მეტი (1%). აღნიშნული კატეგორიების შეცვლა და ახლის არჩევა, მომხმარებლებს მობაილბანკიდან ყოველთვიურად შეუძლიათ. • უფასოდ გაანაღდონ თანხა საქართველოში არსებული ნებისმიერი ბანკის ბანკომატიდან (თვეში მაქსიმუმ 2000 ლარი). • მობაილბანკიდან, საკომისიოს გარეშე გადაიხადონ თვეში 5 კომუნალური გადასახადი.  • საქართველოს მასშტაბით, ნებისმიერ ბანკში გადარიცხონ ლარი საკომისიო გადასახადის გარეშე .  • ისარგებლონ მუდმივად მრავალფეროვანი და რეალურად სარგებლიანი შეთავაზებებით. რაც ყველაზე მთავარია, ახალი თიბისი ბარათი არის სრულიად უფასო და მომხმარებელს არ ხვდება დაფარული საკომისიოები.აიღე უფასო თიბისი ბარათი მობაილბანკიდან, სულ რაღაც 30 წამში: https://app.tbcbank.ge/YiId/el3yy8iz ახალი თიბისი ბარათის გაუმჯობესებული პირობებით სარგებლობა - სამმაგი დაგროვება, სამოგზაურო უპირატესობები და სხვა, თიბისის კონცეპტ და კონცეპტ 360 ბარათებითაა შესაძლებელი.

ისრაელი და „ჰამასი“ ღაზის სექტორში ცეცხლის 40 დღით შეწყვეტაზე ვერ შეთანხმდნენ

მსოფლიო 1752133884

არაბული მედიის ინფორმაციით, ისრაელის საჰაერო თავდასხმების შედეგად, ღაზის სექტორში დილის განმავლობაში 24 ადამიანი დაიღუპა

ღაზის სექტორში საკვების განაწილების ადგილის დაბომბვის შედეგად 13 ადამიანი დაიღუპა.არაბული მედიის ინფორმაციით, შემთხვევა ქალაქ დეირ ელ-ბალაჰში მოხდა. გავრცელებული ცნობით, დაღუპულთა უმრავლესობა ქალები და ბავშვები არიან. დაბომბვის შედეგად დაშავებულთა შორის ასევე არიან ქალები და ბავშვები.ოთხი პალესტინელი დაიღუპა და რამდენიმე დაშავდა ალ-ბურეიჯის ლტოლვილთა ბანაკში მდებარე სახლზე ისრაელის საჰაერო თავდასხმის შედეგად.საერთო ჯამში, გამთენიის შემდეგ არაბულ ანკლავში ისრაელის სამხედრო ოპერაციის შედეგად 24 ადამიანი დაიღუპა.ღაზის სექტორის უდიდესი საავადმყოფოების ექიმები აცხადებენ, რომ ისრაელის მხრიდან დაწესებული ალყის შედეგად გამოწვეული საწვავის დეფიციტის გამო, 100-ზე მეტი ნაადრევად დაბადებული ბავშვისა და 350 დიალიზზე მყოფი პაციენტის სიცოცხლე საფრთხეშია.

ეროვნული ბანკი

ფინანსები 1751957515

ივნისში წლიურმა ინფლაციამ 4.0% შეადგინა, ხოლო მაისთან შედარებით ფასები თითქმის იმავე დონეზე შენარჩუნდა

ეროვნული ბანკის ცნობით, ივნისში წლიურმა ინფლაციამ 4.0% შეადგინა, ხოლო მაისთან შედარებით ფასები თითქმის იმავე დონეზე შენარჩუნდა.საქართველოს ეროვნული ბანკის განმარტებით, ინფლაციაზე ზრდის მიმართულებით, მეტწილად სურსათის ფასები მოქმედებს, რაც, ერთი მხრივ, პურის გაძვირებას უკავშირდება. მეორე მხრივ, საერთაშორისო ბაზრებზე სასურსათო ნედლეულის ფასები წინა წელთან შედარებით მაღალ დონეზე ნარჩუნდება, რაც ადგილობრივ ბაზარსაც გადმოეცა. ამავდროულად, სურსათის ინფლაციას გარკვეულწილად საბაზო ეფექტიც განაპირობებს, რადგანაც გასულ წელს სურსათი ძირითადად დეფლაციური იყო.ამასთან, საქართველოს ეროვნული ბანკის განმარტებით, ინფლაციაზე შემცირების მიმართულებით საწვავის ფასების წლიური გაიაფება მოქმედებს, რაც საერთაშორისო ბაზარზე ნავთობის ფასების ტენდენციიის ასახვაა.აღსანიშნავია, რომ ირან-ისრაელის ომმა ნავთობის ფასები მხოლოდ მცირედით და ხანმოკლედ გაზარდა. ბოლო მონაცემებით, ნავთობის ფასი დაუახლოვდა ომამდელ ნიშნულს. საბაზო ინფლაციამ, რომელიც სამომხმარებლო კალათიდან მაღალი მერყეობით გამორჩეულ სურსათის, ენერგომატარებლების და სიგარეტის ფასებს გამორიცხავს, 2.2% შეადგინა.„ივნისში, გასულ თვესთან შედარებით, სამომხმარებლო კალათაში მეტ-ნაკლებად გამოსარჩევი სურსათის ფასების სეზონური ცვლილებებია, მათ შორის კარტოფილის გაიაფება, 0.2 პროცენტულ პუნქტიანი წვლილით თვის ინფლაციაში. წლიურად, როგორც აღინიშნა, ინფლაციის მატებაზე ყველაზე მეტად სურსათის გაძვირება მოქმედებდა. სურსათი გასულ წლის ივნისთან შედარებით 9.9%-ით გაძვირდა. აქედან, პურის, ზეთის, კარტოფილისა და იმერული ყველის გაძვირებამ ინფლაცია ჯამში 1.6 პროცენტული პუნქტით გაზარდა. სხვა პროდუქტებიდან აღსანიშნავია ჯანმრთელობის დაცვის ჯგუფის 9.4%-იანი ინფლაცია, რამაც მთლიან ინფლაციაში 0.8 პროცენტული პუნქტი წვლილი შეიტანა. საწვავისა და ინტერნეტის გაიაფებამ ინფლაცია შესაბამისად 0.6 პპ და 0.4 პროცენტული პუნქტით შეამცირა“, – აღნიშნულია ეროვნული ბანკის მიერ გამოქვეყნებულ პუბლიკაციაში.ამასთან, ცენტრალური ბანკის ცნობით, ადგილობრივად და შერეულად წარმოებული პროდუქტების წლიურმა ინფლაციამ, შესაბამისად 5.2% და 7.2% შეადგინა. ეროვნული ბანკის ცნობით, ადგილობრივი ინფლაციის მატება ყველაზე მეტად პურის გაძვირებას უკავშირდება.„მომსახურების ინფლაცია, რომელიც ადგილობრივის ძირითადი შემადგენელი ნაწილია, ბოლო თვეებია, სტაბილურია. ივნისში მომსახურების ინფლაცია 2.3%-ს გაუტოლდა. შერეული ინფლაციის მატება ყველაზე მეტად მზესუმზირის ზეთისა და კარტოფილის გაძვირებას უკავშირდება. იმპორტირებულ პროდუქტებში დიდწილად საწვავის წლიური გაიაფების გავლენით 2.0%- იანი დეფლაცია დაფიქსირდა“, – აღნიშნულია პუბლიკაციაში.

თეგეტ

საზოგადოება 1751636916

Price Per Kilometer – ახალი მიდგომა მეტი ეფექტიანობისთვის – რას სთავაზობს „თეგეტა ბიზნესი“ კორპორაციულ მომხმარებელს

მეტი სარგებელი თითოეულ კილომეტრში – „თეგეტა“ ავტოპარკის მართვაზე მიდგომას ცვლის და ბიზნესს საშუალებას აძლევს რესურსები უფრო ოპტიმალურად გამოიყენოს. Price Per Kilometer – „თეგეტა ბიზნესის“ ფარგლებში კომპანია კორპორაციულ მომხმარებელს საბურავების შერჩევისას ახალ საფასო მოდელს სთავაზობს, რა დროსაც საბურავის ღირებულება ერთ კილომეტრზე გამოთვლით განისაზღვრება. ეს ნიშნავს, რომ საბურავის ფასი ავტომობილის გარბენზე ნაწილდება, რაც ცვეთის ეკონომიურად მართვის მოდელია და საოპერაციო ხარჯებისა და ხარისხის საუკეთესო ბალანსს წარმოადგენს. ხარჯთეფექტურობის ფორმულა კომპანიამ ამჯერად სატვირთო და დიდი გაბარიტების მქონე სატრანსპორტო საშუალებებზე გამოთვალა.ნიკოლოზ მამუკაშვილი, „თეგეტა მოტორსის“ პროდუქტების უფროსი ოფიცერი, PPK პროექტის ხელმძღვანელი: „ჩვენი მიდგომა ფოკუსირებულია რეალურ დანახარჯებზე და მომხმარებელს საშუალებას აძლევს აირჩიოს არა ყველაზე იაფი, არამედ ყველაზე ეფექტიანი გადაწყვეტილება, გრძელვადიან პერსპექტივაში.პრემიუმ ბრენდის პროდუქციის (საბურავის) გამოყენების შემთხვევაში ავტომობილს აქვს გაუმჯობესებული მართვადობა, მცირდება სამუხრუჭე მანძილი, მეტად დაცულია სატრანსპორტო საშუალების სავალი ნაწილი. დაბალი ცვეთა და ტექნიკური ხარვეზების შემცირება კი, თავის მხრივ, ნაკლებ სერვისს მოითხოვს, უზრუნველყოფს მეტ უსაფრთხოებას და სტაბილურობას, რაც სატვირთო და კომერციული ავტოპარკის მფლობელებისათვის ძალიან მნიშვნელოვანია. ასევე ხაზგასასმელია, რომ ინოვაციური ტექნოლოგიებით წარმოებული პრემიუმ საბურავები საწვავის მოხმარებას 3-5%-ით ამცირებს.ჩვენი გზავნილი მკაფიო და მარტივად დათვლადია – პრემიუმ ხარისხის საბურავი არა ზედმეტი ხარჯი, არამედ ფინანსური რესურსის რაციონალურად გამოყენების წინაპირობაა“ჰოლდინგში აცხადებენ, რომ PPK ფორმულა ყველა იმ პრემიუმ ბრენდის პროდუქციას ერგება, რომლებსაც „თეგეტა“ ოფიციალურად წარმოადგენს, მათ შორისაა Bridgestone, Michelin, Continental თუ Pirelli. პროცესს უშუალოდ „თეგეტა“ წარმართავს პარტნიორების ტექნიკური მხარდაჭერით.გამოთვლის მიმდინარეობა მარტივი და აბსოლუტურად გამჭვირვალეა: საბურავის მონტაჟის პროცესში „თეგეტა მოტორსის“ გუნდი დეტალურად ინიშნავს სატვირთო ავტომობილის მონაცემებს, მათ შორის, გარბენს. ამის შემდეგ იწყება ყოველთვიური მონიტორინგი. ინტენსიურად მოწმდება მაჩვენებლების ცვლილება, რაც საბურავის ექსპლუატაციის ვადის ამოწურვამდე გრძელდება. შემდგომ საავტომობილო პროდუქტის (საბურავის) ღირებულება იყოფა განვლილ მანძილზე და დგინდება ფასი ერთ კილომეტრზე, რაც გაწეულ ხარჯებზე ნათელ სურათს იძლევა. კომპანიაში ამბობენ, რომ შედეგებზე სრულ პასუხისმგებლობას იღებენ და უზუსტობის შემთხვევაში კონკურენტულ ბრენდებთან სხვაობის ასანაზღაურებლადაც მზად არიან.კომპანია კიდევ ერთხელ უსვამს ხაზს მომხმარებელზე ორიენტირებულ მიდგომას. ბიზნესის მხარდაჭერის ფარგლებში შემუშავებული ეს მოდელი არა მხოლოდ ფინანსური სარგებლის მიღებას, არამედ გამართული ავტოპარკის მეშვეობით, მომხმარებლისთვის ყოველდღიური ოპერაციების გამარტივებასაც ისახავს მიზნად.

აფეთქება რომში

შემთხვევა 1751632913

ბოლო ცნობები რომში მომხდარი უბედური შემთხვევის ადგილიდან - დაშავებულთა რიცხვი 29-მდე გაიზარდა

იტალიის დედაქალაქ რომში ბენზინგასამართი სადგურის ტერიტორიაზე ძლიერი აფეთქება მოხდა. აფეთქების შედეგად დაშავებულია 29 ადამიანი. ადგილზე მეხანძრე მაშველები მუშაობენ.აფეთქების დროს დაზიანდა ახლომდებარე შენობები და ათობით ავტომობილი. ერთ-ერთი ვერსიით, აფეთქება ბენზინ მზიდიდან ავზების საწვავით ავსების დროს მოხდა, ასევე ვრცელდება ვერსია, რომ საწვავის მილებს ავტომობილი დაეჯახა.იტალიის პრემიერ-მინისტრი, ჯორჯია მელონი უკვე ესაუბრა რომის მერს და დახმარებას დაჰპირდა. სპეციალური განცხადება გაავრცელა რომის პაპმა, ლეო XIV. „ჩემი ეპარქიის შუაგულში, პრენესტინო ლაბიკანოს რაიონში დღეს დილით ბენზინგასამართ სადგურზე მომხდარი აფეთქების შედეგად დაშავებულ ადამიანებზე ვლოცულობ. შეშფოთებით ვაკვირდები მოვლენების განვითარებას“, - აღნიშნულია რომის პაპის განცხადებაში.მომხდარის მიზეზების დასადგენად, მიმდინარეობს გამოძიება .