1746127453
„ხალხმა არ იცის რა უნდა“ - სტივ ჯობსმა წარმატებული ბიზნესის ბრწყინვალე „რეცეპტი“ გააზიარა

Apple-ის დამფუძნებლის, სტივ ჯობსის ერთ-ერთი ყველაზე ცნობილი ციტატა დღესაც აქტუალურია, თუმცა განსხვავებული გადახვევით, წერს Inc.
სტივ ჯობსმა თქვა: „ფოკუს ჯგუფების გამოყენებით პროდუქტების შემუშავება ძალიან რთულია. ხშირად ადამიანებმა არ იციან რა სურთ მანამ, სანამ არ დაინახავენ მას“.
მისი მიდგომა უფრო ინტუიციას ეფუძნებოდა, ვიდრე კოლექტიურ აზრს. მას სწამდა ხედვის, რომელიც მომხმარებლის გამოცდილებით იწყება და არა ტექნოლოგიით.
„თქვენ უნდა დაიწყოთ მომხმარებლის გამოცდილებით და შემდეგ უკუღმა იმუშაოთ ტექნოლოგიაზე... ნამდვილად შესანიშნავი პროდუქტები ორი პერსპექტივის კომბინაციიდან მოდის: ტექნოლოგიური პერსპექტივიდან და მომხმარებლის პერსპექტივიდან. თქვენ ორივე გჭირდებათ“, - თქვა მან.
ჯობსმა სხვებზე ადრე შეძლო მომხმარებლის საჭიროებების გააზრება, თუმცა ეს ადვილი გზა არ იყო. მისი ფილოსოფია ასეთი იყო:
„ნუ მისცემ სხვა ადამიანების ფიქრების თავზე მოხვევის საშუალებას ისე, რომ შენი შინაგანი ხმა ჩაახშოს. გქონდეს გამბედაობა, მიჰყვე შენს გულსა და ინტუიციას.“
როგორც Pinterest-ის თანადამფუძნებელმა ბენ სილბერმანმა თქვა: „ნუ მოუსმენთ ზედმეტ რჩევებს. იდეების მოსმენა ღირს, მაგრამ თქვენი ხედვა უნდა განხორციელდეს“