არჩილ გორდულაძე

პოლიტიკა 1765891745

პარლამენტმა პირველი მოსმენით მხარი დაუჭირა საკანონმდებლო ცვლილებას, რომელიც სახელმწიფო უსაფრთხოების სამსახურის კადრების მომზადების საკითხებს უკავშირდება

პარლამენტმა პირველი მოსმენით, დაჩქარებული წესით განიხილა და 81 ხმით 8-ის წინააღმდეგ, მხარი დაუჭირა „საქართველოს სახელმწიფო უსაფრთხოების სამსახურის შესახებ“ კანონში ცვლილებას.კანონპროექტის თანახმად, სახელმწიფო უსაფრთხოების აკადემია განახორციელებს სამაგისტრო პროგრამას, ასევე, სათანადო სასწავლო პროგრამას ან კურსს, რომელთა მიზანი საქართველოს სახელმწიფო უსაფრთხოების სამსახურში ან/და კანონმდებლობით გათვალისწინებულ შემთხვევებში, სხვა უწყებებში/ორგანიზაციებში (მიუხედავად მათი სამართლებრივი ფორმისა) ძირეული სპეციალური პროფესიული ცოდნის შეძენა და უნარ-ჩვევების გამომუშავება იქნება მომზადების, გადამზადებისა და კვალიფიკაციის ამაღლების გზით.როგორც მომხსენებელმა, იურიდულ საკითხთა კომიტეტის თავმჯდომარე არჩილ გორდულაძემ განაცხადა, კონსულტაციების შემდეგ მიზანშეწონილად ჩაითვალა, ცვლილება ასევე განხორციელდეს კანონის 27-ე მუხლის პირველ პუნქტში, რითაც დადგინდება, რომ მოსამსახურის მიერ სამსახურის გავლის წესი სამსახურის უფროსის ნორმატიული აქტით განისაზღვრება.„აღნიშნული ნორმატიული აქტით შესაძლებელია ასევე დადგინდეს ამ კანონის 29-ე, 30-ე და 33-ე მუხლებიდან გამონაკლისი ან დამაზუსტებელი შემთხვევები. ასევე, გადაწყდა, კანონპროექტს მეორე მუხლის სახით გარდამავალი დებულება დაემატოს, რომლის თანახმადაც, ამ კანონის მოთხოვნების გათვალისწინებით, საქართველოს სახელმწიფო უსაფრთხოების აკადემიის მიერ განსაზღვრული საშტატო რიცხოვნობა შეიძლება აჭარბებდეს საქართველოს 2026 წლის „სახელმწიფო ბიუჯეტის შესახებ საქართველოს კანონით“ სახელმწიფო უსაფრთხოების აკადემიის განსაზღვრულ საშტატო რიცხოვნობას იმ პირობით, რომ არ გაიზრდება ამ კანონის ამოქმედებამდე არსებული საქართველოს სახელმწიფო უსაფრთხოების სამსახურის განსაზღვრული საშტატო სრული ოდენობა.კანონპროექტის ინიციატორები და ავტორები არიან საქართველოს პარლამენტის წევრები: არჩილ გორდულაძე, თორნიკე ჭეიშვილი, რატი იონათამიშვილი, ალუდა ღუდუშაური, დავით მათიკაშვილი, გურამ მაჭარაშვილი, აკაკი ალადაშვილი, თენგიზ შარმანაშვილი და ალექსანდრე ტაბატაძე.

პარლამენტის ფოიე

პოლიტიკა 1765875271

იურიდიულ საკითხთა კომიტეტმა მხარი დაუჭირა საკანონმდებლო ცვლილებას, რომელიც სატრანსპორტო საშუალების მართვის უფლების ვადამდე აღდგენისა და მართვის უფლების შეჩერების საკითხებს ეხება

იურიდიულ საკითხთა კომიტეტმა პირველი მოსმენით, დაჩქარებული წესით განიხილა და მხარი დაუჭირა „ადმინისტრაციულ სამართალდარღვევათა კოდექსში“ ცვლილებას, რომელიც სატრანსპორტო საშუალების მართვის უფლების ვადამდე აღდგენისა და სატრანსპორტო საშუალების მართვის უფლების შეჩერების საკითხებს ეხება.კანონპროექტის თანახმად, სამართალდარღვევათა კოდექსის 1152, 116-ე და 123-ე მუხლებიდან ამოღებული იქნება ის ნორმები, რომლებიც აღნიშნული სამართალდარღვევების ჩამდენ პირებს შესაძლებლობას აძლევს, კანონით განსაზღვრული პირობების დაკმაყოფილების შემთხვევაში, სატრანსპორტო საშუალების მართვის უფლების ვადამდე აღდგენის მიზნით მიმართონ შესაბამის საქმის განმხილველ ორგანოს.1152-ე მუხლი ეხება სატრანსპორტო საშუალების მართვისას მძღოლის ნარკოტიკული საშუალების, ფსიქოტროპული ან ახალი ფსიქოაქტიური ნივთიერების ზემოქმედების ქვეშ ყოფნის ფაქტის დასადგენად შემოწმებისთვის თავის არიდებას, 116-ე მუხლი – სატრანსპორტო საშუალების ალკოჰოლური სიმთვრალის მდგომარეობაში მართვასა და სატრანსპორტო საშუალების მართვასთან დაკავშირებულ სხვა, ცალკეულ ადმინისტრაციულ სამართალდარღვევებს, ხოლო 123-ე მუხლი – საგზაო-სატრანსპორტო შემთხვევის ადგილის მიტოვებას ან სატრანსპორტო საშუალების გაჩერების შესახებ პოლიციელის მოთხოვნის შეუსრულებლობას.ამასთან, პროექტი ითვალისწინებს, რომ ის პირი, რომელსაც 2025 წლის 10 დეკემბრამდე აქვს ჩადენილი ადმინისტრაციულ სამართალდარღვევათა კოდექსის 116-ე ან/და 123-ე მუხლებით განსაზღვრული ადმინისტრაციული სამართალდარღვევა, ერთჯერადად გათავისუფლდება აღნიშნული სამართალდარღვევის ჩადენისთვის დადებული ადმინისტრაციული სახდელისგან − სატრანსპორტო საშუალების მართვის უფლების შეჩერებისგან, თუმცა, იგი მაინც მიიჩნევა სახდელდადებულად. ადმინისტრაციული სახდელისგან − სატრანსპორტო საშუალების მართვის უფლების შეჩერებისგან გასათავისუფლებლად პირს არ მოეთხოვება შესაბამისი ორგანოსთვის ან/და თანამდებობის პირისთვის მიმართვა. სატრანსპორტო საშუალების მართვის უფლების შეჩერებისგან გათავისუფლება უნდა აღსრულდეს 2026 წლის 1-ელ თებერვლამდე.გარდამავალი დებულებით ასევე განისაზღვრება, რომ ის პირი, რომელსაც 2025 წლის 10 დეკემბრამდე აქვს ჩადენილი ადმინისტრაციულ სამართალდარღვევათა კოდექსის 45-ე, 451 ან/და 1152 მუხლით განსაზღვრული ადმინისტრაციული სამართალდარღვევა, ერთჯერადად გათავისუფლდება სატრანსპორტო საშუალების მართვის უფლების შეჩერებისგან.45-ე მუხლი ეხება ნარკოტიკული საშუალების, მისი ანალოგის ან პრეკურსორის მცირე ოდენობით უკანონო დამზადებას, შეძენას, შენახვას, გადაზიდვას, გადაგზავნას ან/და ნარკოტიკული საშუალების, ახალი ფსიქოაქტიური ნივთიერების ექიმის დანიშნულების გარეშე მოხმარებას ან/და ნარკოტიკული საშუალების, ახალი ფსიქოაქტიური ნივთიერების მოხმარების ფაქტის დასადგენად შემოწმებისთვის თავის არიდებას, 451 -ე მუხლი – მცენარე კანაფის ან მარიხუანის მცირე ოდენობით უკანონო შეძენას, შენახვას, გადაზიდვას, გადაგზავნას, მოხმარებას ან/და მისი ზემოქმედების ქვეშ ყოფნას, ხოლო 1152-ე მუხლი – სატრანსპორტო საშუალების მართვისას მძღოლის ნარკოტიკული საშუალების, ფსიქოტროპული ან ახალი ფსიქოაქტიური ნივთიერების ზემოქმედების ქვეშ ყოფნის ფაქტის დასადგენად შემოწმებისთვის თავის არიდებას. ზემოაღნიშნულ შემთხვევაში პირი შეჩერებული სატრანსპორტო საშუალების მართვის უფლების აღდგენის თაობაზე შინაგან საქმეთა სამინისტროს მომსახურების სააგენტოს მიმართავს.ამ შემთხვევაში სატრანსპორტო საშუალების მართვის უფლების აღდგენა დასაშვებია სახელმწიფო საექსპერტო დაწესებულების მიერ გაცემული სასამართლო-სამედიცინო ექსპერტიზის (დინამიური-ნარკოლოგიური გამოკვლევის) დასკვნის წარდგენის საფუძველზე, საქართველოს კანონმდებლობით განსაზღვრული მოთხოვნების დაკმაყოფილების შემდეგ. გარდა ამისა, განისაზღვრება, რომ იმ პირს, რომელსაც 2025 წლის 10 დეკემბრამდე „საგზაო მოძრაობის შესახებ“ კანონის შესაბამისად, სატრანსპორტო საშუალების მართვის უფლება შეჩერებული აქვს მართვის მოწმობისთვის მინიჭებული ქულების რაოდენობის ამოწურვის გამო, 2026 წლის 1-ელი იანვრიდან აღუდგება სატრანსპორტო საშუალების მართვის უფლება და მართვის მოწმობას ხელახლა მიენიჭება 100 ქულა. მართვის უფლების აღდგენისა და მართვის მოწმობაზე 100 ქულის მინიჭებისთვის პირს არ მოეთხოვება ადმინისტრაციული სამართალდარღვევის საქმის განხილვის უფლებამოსილების მქონე შესაბამისი ორგანოსთვის ან/და თანამდებობის პირისთვის მიმართვა.საქართველოს კანონმდებლობით გათვალისწინებულმა, ადმინისტრაციული სამართალდარღვევის საქმის განხილვის უფლებამოსილების მქონე შესაბამისმა ორგანომ ან/და თანამდებობის პირმა 2026 წლის 1-ელი იანვრისთვის უნდა უზრუნველყოს მართვის უფლების აღდგენა და მართვის მოწმობაზე 100 ქულის მინიჭება.როგორც მომხსენებელმა, იურიდიულ საკითხთა კომიტეტის თავმჯდომარე არჩილ გორდულაძემ განაცხადა, აღნიშნულ საკითხზე კანონპროექტი საქართველოს პრემიერ-მინისტრის პარლამენტისადმი მიმართვის შემდეგ მომზადდა. მისივე თქმით, არსებული სტატისტიკური მონაცემებით, ამჟამად 35 445 მართვის მოწმობაა შეჩერებული.კანონპროექტის ავტორები და ინიციატორები არიან პარლამენტის წევრები: არჩილ გორდულაძე, თორნიკე ჭეიშვილი, ალექსანდრე ტაბატაძე, დავით მათიკაშვილი, რატი იონათამიშვილი, ალუდა ღუდუშაური და აკაკი ალადაშვილი.

ადამიანის უფლებათა დაცვისა და სამოქალაქო ინტეგრაციის კომიტეტ

პოლიტიკა 1764939000

ადამიანის უფლებათა დაცვისა და სამოქალაქო ინტეგრაციის კომიტეტმა „კანონთან კონფლიქტში მყოფ არასრულწლოვანთა რეაბილიტაციისა და მხარდაჭერის შესახებ“ კანონპროექტს მეორე მოსმენით მხარი დაუჭირა

ადამიანის უფლებათა დაცვისა და სამოქალაქო ინტეგრაციის კომიტეტმა „კანონთან კონფლიქტში მყოფ არასრულწლოვანთა რეაბილიტაციისა და მხარდაჭერის შესახებ“ კანონპროექტი, თანმდევ პროექტებთან ერთად, მეორე მოსმენით განიხილა და მხარი დაუჭირა.პროექტით, კანონის მოქმედება გავრცელდება იმ არასრულწლოვანზე, რომელთან მიმართებითაც არსებობს დასაბუთებული ვარაუდი, რომ სისხლის სამართლის კოდექსით გათვალისწინებული მართლსაწინააღმდეგო ქმედება ჩაიდინა და ამ ქმედების ჩადენამდე არ შესრულებია 14 წელი.კანონპროექტი განსაზღვრავს კანონთან კონფლიქტში მყოფი არასრულწლოვნის რეაბილიტაციის და მხარდაჭერის პროცესის წარმართვისა და მონიტორინგის წესს, პროცესში ჩართული უწყებების/დაწესებულებების უფლებამოსილებებსა და მათი კოორდინირებულად მუშაობის პროცედურებს.კანონპროექტით წესრიგდება, კანონთან კონფლიქტში მყოფი არასრულწლოვნის რეაბილიტაციისა და მხარდაჭერის სისტემასთან და პროცესთან, არასრულწლოვანთა რეაბილიტაციისა და მხარდაჭერის სახლთან, არასრულწლოვანთა რეაბილიტაციისა და მხარდაჭერის სახლში მყოფი არასრულწლოვნის განათლებასთან და არასრულწლოვნის რესოციალიზაციისა და მხარდაჭერის პროცესში მონაწილე პირთან დაკავშირებული საკითხები.კანონპროექტის მიზანია, კანონთან კონფლიქტში მყოფი არასრულწლოვნის ინდივიდუალური საჭიროებების დადგენის გზით მათი რესოციალიზაცია, რეაბილიტაცია, მხარდაჭერა, საქართველოს სისხლის სამართლის კოდექსით გათვალისწინებული მართლსაწინააღმდეგო ქმედების ჩადენის პრევენცია, კანონთან კონფლიქტში მყოფი არასრულწლოვნის რეაბილიტაციისა და მხარდაჭერის პროცესისა და პროცესში ჩართული უწყებების/დაწესებულებების უფლება-მოვალეობების განსაზღვრა.კანონპროექტის ავტორები და ინიციატორები არიან საქართველოს პარლამენტის წევრები: რატი იონათამიშვილი, არჩილ გორდულაძე, თენგიზ შარმანაშვილი, დავით მათიკაშვილი, ზურაბ ქადაგიძე, თორნიკე ჭეიშვილი, სალომე ჯინჯოლავა და ალუდა ღუდუშაური.ინფორმაციას პარლამენტის საზოგადოებასთან ურთიერთობისა და ინფორმაციის დეპარტამენტი ავრცელებს.

ალუდა ღუდუშაური

პოლიტიკა 1764186691

„ამ ყველაფერს საფუძვლად უდევს არა საზოგადოების ინტერესი ან თუნდაც პროექტის მიმართ ინტერესი, არამედ ქვეყანაში არეულობის სურვილი და ტემპერატურის ხელოვნურად აწევის მცდელობა“ - ალუდა ღუდუშაური Eagle Hills-ის ინვესტიციასა და ოპონენტების კრიტიკაზე

„უტიფრად ცდილობენ, რომ ქართული საზოგადოება შეიყვანონ შეცდომაში და თვალებში ნაცარი შეაყარონ, ქართველი ხალხი ჰგონიათ გულუბრყვილოები", - ამის შესახებ პარლამენტის ადამიანის უფლებათა დაცვისა და სამოქალაქო ინტეგრაციის კომიტეტის თავმჯდომარის პირველმა მოადგილემ ალუდა ღუდუშაურმა „ღამის კურიერის“ ეთერში განაცხადა, რითაც Eagle Hills-ის ინვესტიციასთან დაკავშირებით, ოპონენტების კრიტიკას გამოეხმაურა.მისი შეფასებით, ოპონენტები ამ საკითხით ქვეყანაში არეულობის მოწყობას ცდილობენ.„ჩვენ ამ ყველაფერს უნდა შევხედოთ დიდ სურათში და შემდეგ უკვე გვექნება შესაძლებლობა, რომ ძალიან მარტივი ანალიზით მივიდეთ იმ მარტივ დასკვნამდე, რომ ამ ყველაფერს საფუძვლად უდევს არა რაღაც ქართული ინტერესი ან საზოგადოების ინტერესი, ან თუნდაც პროექტის მიმართ ინტერესი, არამედ, ამ ყველაფერს საფუძვლად უდევს ქვეყანაში არეულობის სურვილი და როგორმე ტემპერატურის ხელოვნურად აწევის მცდელობა.ჩვენ როდესაც ოპონენტებზე ვსაუბრობთ, არ უნდა დაგვავიწყდეს, რომ ყველანი საუბარს იწყებენ პროექტზე, თუმცა სიღრმეში შესვლაზე თავს არიდებენ და შემდეგ გადადიან საუბარზე, რომ ეს არის თურმე ქართული ინტერესებისთვის საზიანო. როდესაც „ლელო“ „ბუსტავს“ ამ საკითხს და მისი სპიკერები აქტიურობენ, საუბრობენ იმაზე, თითქოს რაღაც უჩვეულო ხდება, სინამდვილეში კი, ანაკლიის ხელშეკრულება, რომელიც პორტთან დაკავშირებით, სწორედაც „ლელოს“ ლიდერებმა თუ მისმა დამფუძნებლებმა განახორციელეს, მთლიანად არის კომერციული საიდუმლოების ქვეშ დაკეტილი. მოსახლეობას რომ მივმართო, როდესაც გამოდიან და უტიფრად ცდილობენ, რომ ქართული საზოგადოება შეიყვანონ შეცდომაში და თვალებში ნაცარი შეაყარონ, ეს არის მორიგი ამორალური მცდელობა იმისა, რომ ამათ ქართველი ხალხი ჰგონიათ გულუბრყვილოები," - განაცხადა ალუდა ღუდუშაურმა „ღამის კურიერის“ ეთერში.

შალვა პაპუაშვილი ბულგარეთის პრეზიდენტს შეხვდა

პოლიტიკა 1763997103

შალვა პაპუაშვილი ბულგარეთის პრეზიდენტს შეხვდა

პარლამენტის თავმჯდომარე შალვა პაპუაშვილი ბულგარეთის პრეზიდენტ რუმენ რადევს შეხვდა.შეხვედრაზე აღინიშნა, რომ საქართველოსა და ბულგარეთს შორის მეგობრული და კეთილმეზობლური ურთიერთობა საუკუნეებს ითვლის. შალვა პაპუაშვილმა მადლიერება გამოხატა ბულგარეთის მიერ საქართველოს ტერიტორიული მთლიანობის მხარდაჭერისთვის, ასევე, საქართველოში ევროკავშირის მონიტორინგის მისიაში ბულგარეთის ღირებული მონაწილეობისთვის.მხარეებმა განიხილეს ორმხრივი თანამშრომლობის საკითხები, მათ შორის საპარლამენტო ურთიერთობები. შალვა პაპუაშვილმა გამოხატა საკანონმდებლო ორგანოებს შორის კავშირების გააქტიურების მზაობა.შეხვედრაზე აღინიშნა საქართველოსა და ბულგარეთს, როგორც შავი ზღვის ქვეყნებს შორის თანამშრომლობისა და მეტი დაკავშირებადობის ხელშეწყობის მნიშვნელობა. შალვა პაპუაშვილი მიესალმა ბულგარეთის მონაწილეობას შავი ზღვის წყალქვეშა კაბელის პროექტში.საუბარი, აგრეთვე, შეეხო საქართველო-ევროკავშირის ურთიერთობებს. შალვა პაპუაშვილმა განაცხადა, რომ საქართველო გააგრძელებს ასოცირების შეთანხმებით გათვალისწინებული ვალდებულებების შესრულებაზე მუშაობას. მან, აგრეთვე, ხაზი გაუსვა საქართველოს, როგორც შუა დერეფნის ქვეყნის, მნიშვნელობას ევროპის ენერგო დამოუკიდებლობის ხელშეწყობის კუთხით.შეხვედრა შედგა შალვა პაპუაშვილისა და საპარლამენტო დელეგაციის ბულგარეთში მიმდინარე ოფიციალური ვიზიტის ფარგლებში, რომელიც შავი ზღვის ეკონომიკური თანამშრომლობის ორგანიზაციის საპარლამენტო ასამბლეის (PABSEC) გენერალურ ასამბლეაში მონაწილეობას უკავშირდება. საპარლამენტო დელეგაციაში შედიან: PABSEC-ში საქართველოს მუდმივმოქმედი დელეგაციის ხელმძღვანელი ირაკლი მეზურნიშვილი, ადამიანის უფლებათა დაცვის და სამოქალაქო ინტეგრაციის კომიტეტის თავმჯდომარის პირველი მოადგილე ალუდა ღუდუშაური.

შალვა პაპუაშვილი

პოლიტიკა 1763983740

საქართველო შავი ზღვის ეკონომიკური თანამშრომლობის ორგანიზაციის საპარლამენტო ასამბლეის თავმჯდომარე ქვეყანა გახდა, ხოლო შალვა პაპუაშვილი - ასამბლეის პრეზიდენტი

საქართველო, ექვსი თვის ვადით, შავი ზღვის ეკონომიკური თანამშრომლობის ორგანიზაციის საპარლამენტო ასამბლეის (PABSEC) თავმჯდომარე ქვეყანა გახდა, ხოლო პარლამენტის თავმჯდომარე შალვა პაპუაშვილი – PABSEC-ის პრეზიდენტი.საქართველოს პარლამენტის ინფორმაციით, თავმჯდომარეობის ფარგლებში საქართველო იმუშავებს საპარლამენტო დიპლომატიის გაძლიერებასა და შუა დერეფნის განვითარების მიზნით რეგიონული დაკავშირებადობის ხელშეწყობაზე.„თავმჯდომარეობის გადმობარება შედგა ბულგარეთის დედაქალაქ სოფიაში, მიმდინარე PABSEC-ის რიგით 66-ე გენერალური ასამბლეის სხდომის ფარგლებში, რომელშიც საქართველოს საპარლამენტო დელეგაცია შალვა პაპუაშვილის ხელმძღვანელობით მონაწილეობს“, – ნათქვამია საქართველოს პარლამენტის ინფორმაციაში.დელეგაციის შემადგენლობაში შედიან: ეკონომიკური პოლიტიკის კომიტეტის თავმჯდომარის პირველი მოადგილე, შავი ზღვის ეკონომიკური თანამშრომლობის ორგანიზაციის საპარლამენტო ასამბლეაში საქართველოს პარლამენტის მუდმივმოქმედი დელეგაციის ხელმძღვანელი ირაკლი მეზურნიშვილი და პარლამენტის ადამიანის უფლებათა დაცვის კომიტეტის თავმჯდომარის პირველი მოადგილე ალუდა ღუდუშაური.

ალუდა ღუდუშაური

პოლიტიკა 1763969040

ალუდა ღუდუშაური: დღეს, როდესაც საქართველო გადმოიბარებს PABSEC-ის თავმჯდომარეობას, ჩვენი მთავარი ხაზი, პრიორიტეტი კვლავაც მშვიდობიანი, ეკონომიკური განვითარება იქნება

დღეს, როდესაც საქართველო გადმოიბარებს PABSEC-ის თავმჯდომარეობას, ჩვენი მთავარი ხაზი, პრიორიტეტი კვლავაც მშვიდობიანი, ეკონომიკური განვითარება იქნება, - განაცხადა ადამიანის უფლებათა დაცვის კომიტეტის თავმჯდომარის პირველმა მოადგილე ალუდა ღუდუშაურმა.„მეტად მნიშვნელოვანია შავი ზღვის ეკონომიკური თანამშრომლობის კუთხით იმ ქვეყნების მჭიდრო კავშირი, რომელთათვისაც უპირველესი პრიორიტეტი ეკონომიკური თანამშრომლობა გახლავთ. ეკონომიკაზე როდესაც ვსაუბრობთ, უნდა გვახსოვდეს, რომ ამას მშვიდობა და სტაბილური განვითარება სჭირდება. დღეს, როდესაც საქართველო გადმოიბარებს 6 თვით PABSEC-ის, ამ ორგანიზაციის თავმჯდომარეობას, ჩვენი მთავარი ხაზი, პრიორიტეტი კვლავაც მშვიდობიანი, ეკონომიკური განვითარება იქნება“, - აღნიშნა ღუდუშაურმა.საქართველო შავი ზღვის ეკონომიკური თანამშრომლობის ორგანიზაციის საპარლამენტო ასამბლეის თავმჯდომარეობას გადმოიბარებს. ბულგარეთში საპარლამენტო დელეგაციასთან ერთად იმყოფება პარლამენტის თავმჯდომარე, შალვა პაპუაშვილი. ორგანიზაციის მიზანია შავი ზღვის რეგიონის მშვიდობიანი და სტაბილური განვითარება და სწორედ ეს იქნება მთავარი მიმართულება, რომელზედაც საქართველო, როგორც თავმჯდომარე ქვეყანა იმუშავებს.

შალვა პაპუაშვილი

პოლიტიკა 1763881564

შალვა პაპუაშვილი დელეგაციასთან ერთად ოფიციალური ვიზიტით ბულგარეთში გაემგზავრა

საქართველოს პარლამენტის თავმჯდომარე შალვა პაპუაშვილი ოფიციალური ვიზიტის ფარგლებში ბულგარეთის დედაქალაქ სოფიაში შავი ზღვის ეკონომიკური თანამშრომლობის ორგანიზაციის საპარლამენტო ასამბლეის (PABSEC) რიგით 66-ე გენერალური ასამბლეის სხდომაში მიიღებს მონაწილეობას.საქართველო ხდება PABSEC-ის თავმჯდომარე ქვეყანა და შალვა პაპუაშვილი, 6 თვის ვადით, შავი ზღვის ეკონომიკური თანამშრომლობის ორგანიზაციის საპარლამენტო ასამბლეას უხელმძღვანელებს.ასამბლეის ფარგლებში დაგეგმილია საქართველოს პარლამენტის თავმჯდომარის სიტყვით გამოსვლა და ასევე, მაღალი დონის შეხვედრები.დელეგაციის შემადგენლობაში, რომელსაც პარლამენტის თავმჯდომარე ხელმძღვანელობს, შედიან ეკონომიკური პოლიტიკის კომიტეტის თავმჯდომარის პირველი მოადგილე, შავი ზღვის ეკონომიკური თანამშრომლობის ორგანიზაციის საპარლამენტო ასამბლეაში საქართველოს პარლამენტის მუდმივმოქმედი დელეგაციის ხელმძღვანელი ირაკლი მეზურნიშვილი და საქართველოს პარლამენტის ადამიანის უფლებათა დაცვის კომიტეტის თავმჯდომარის პირველი მოადგილე ალუდა ღუდუშაური.პარლამენტის თავმჯდომარის ოფიციალური ვიზიტი 24 ნოემბერს დასრულდება.

ხნნხ

პოლიტიკა 1763723706

საპროცედურო საკითხთა კომიტეტმა „პერსონალურ მონაცემთა დაცვის შესახებ“ და „კორუფციის წინააღმდეგ ბრძოლის შესახებ“ კანონებში ცვლილებას მხარი დაუჭირა

 პარლამენტის საპროცედურო საკითხთა კომიტეტმა „პერსონალურ მონაცემთა დაცვის შესახებ“ და „კორუფციის წინააღმდეგ ბრძოლის შესახებ“ კანონებში ცვლილება, თანმდევ პროექტებთან ერთად, პირველი მოსმენით განიხილა და მხარი დაუჭირა.საკანონმდებლო ცვლილებების პაკეტით, 2026 წლის 1 მარტს გაუქმდება საჯარო სამართლის იურიდიული პირი − ანტიკორუფციული ბიურო და პერსონალურ მონაცემთა დაცვის სამსახური. მათი ფუნქციები და უფლებამოსილებები სახელმწიფო აუდიტის სამსახურს გადაეცემა.მომხსენებლის, იურიდიულ საკითხთა კომიტეტის თავმჯდომარე არჩილ გორდულაძის განმარტებით, არსებული მოცემულობით, „პერსონალურ მონაცემთა დაცვის შესახებ“, „კორუფციის წინააღმდეგ ბრძოლის შესახებ“ და სხვა კანონები ორი დაწესებულების - პერსონალურ მონაცემთა დაცვის სამსახურისა და ანტიკორუფციული ბიუროს უფლებამოსილებებს აწესებს და განსაზღვრავს, რომლებსაც კონსტიტუციური საფუძველი არ აქვთ, აუდიტის სამსახური კი კონსტიტუციით გათვალისწინებული ორგანოა.მისივე თქმით, სწორედ ამ პრინციპიდან გამომდინარე, წინა სესიაზე პარლამენტმა სპეციალური საგამოძიებო სამსახურის უფლებამოსილებები პროკურატურას გადასცა, როგორც დამოუკიდებელ ორგანოს.საკანონმდებლო ცვლილებების პაკეტი 32 კანონში, მათ შორის, პარლამენტის რეგლამენტში ცვლილებებს ითვალისწინებს, საკანონმდებლო ცვლილებების ავტორები და ინიციატორები საქართველოს პარლამენტის წევრები არიან: არჩილ გორდულაძე, თორნიკე ჭეიშვილი, ალექსანდრე ტაბატაძე, დავით მათიკაშვილი, რატი იონათამიშვილი, ალუდა ღუდუშაური, თენგიზ შარმანაშვილი, გურამ მაჭარაშვილი და აკაკი ალადაშვილი.

ჯკ

პოლიტიკა 1763717708

საპროცედურო საკითხთა კომიტეტმა „საქართველოს საარჩევნო კოდექსის“ ახალ რედაქციას პირველი მოსმენით მხარი დაუჭირა

საპროცედურო საკითხთა კომიტეტმა პირველი მოსმენით ორგანული კანონის პროექტი „საქართველოს საარჩევნო კოდექსი“ თანმდევ პროექტებთან ერთად განიხილა და საკანონმდებლო ცვლილებების პაკეტის პლენარულ სხდომაზე განხილვას მხარი დაუჭირა.მომხსენებლის, საპროცედურო საკითხთა კომიტეტის თავმჯდომარის დავით მათიკაშვილის განცხადებით, ახალი კოდექსით იცვლება სხვა სახელმწიფოში მყოფი ამომრჩევლის არჩევნებში მონაწილეობის წესები და მუნიციპალიტეტის ორგანოთა არჩევნების მსგავსად, საქართველოს პარლამენტის არჩევნები მხოლოდ საქართველოს სახელმწიფო საზღვრებში გაიმართება.მისი თქმით, აღნიშნული საკითხი გარკვეული სპეკულაციების საგანი გახდა - თითქოს „ქართული ოცნება“ ამ ნაბიჯს იმიტომ დგას, რომ ეშინია არარეზიდენტი პირების მიერ მმართველი პარტიის საწინააღმდეგო გადაწყვეტილების მიღების, რაც სიმართლეს არ შეესაბამება.„ამ პროცესის რეალური გავლენა არჩევნების შედეგებზე მინიმალურია. წინა საპარლამენტო არჩევნების დროს 96 ათასზე მეტმა არარეზიდენტმა პირმა გაიარა რეგისტრაციაა საარჩევნო უბნებზე და მხოლოდ 35 ათასზე მეტმა მიიღო არჩევნებში მონაწილეობა, ანუ დაახლოებით მხოლოდ ერთმა მესამედმა, რაც მთლიანი საარჩევნო შედეგის 1.5%-ია. ეს არ არის ის მასშტაბი, რაზეც შეიძლება შეთქმულების თეორიები შეიქმნას“, - აღნიშნა დავით მათიკაშვილმა.კომიტეტის თავმჯდომარის განცხადებით, ინიციატორების მიერ გადაწყვეტილება სხვა არგუმენტებზე დაყრდნობით არის მიღებული. კერძოდ, უნდა არსებობდეს გათვითცნობიერებული არჩევანი და ერთადერთი გარემო, სადაც შესაძლებელია პოლიტიკური მდგენელის სწორად და კარგად გააზრება საკუთარი სამშობლოა, სადაც არსებულ სიტუაციაზე ალტერნატიული აზრის მოსმენა და გაცნობა რთული არ არის.როგორც დავით მათიკაშვილმა განმარტა, აღნიშნულ გადაწყვეტილებას ასევე ამყარებს: არსებული საერთაშორისო პრაქტიკა; ის მსჯელობა, რომელიც საქართველოს საკონსტიტუციო სასამართლოს კონსტიტუციის 24-ე მუხლთან დაკავშირებით ჰქონდა და სტრასბურგის ადამიანის უფლებათა ევროპული სასამართლოს გადაწყვეტილება ბერძნულ მხარესთან მიმართებით.კანონპროექტის თანახმად:• ზუსტდება ზოგიერთი ტერმინის განმარტება, მათ შორის არჩევნების, რეფერენდუმის/პლებისციტის საქართველოს სახელმწიფოს საზღვრებში გამართვის კუთხით;• პერსონალურ მონაცემთა დაცვის მიზნით ზუსტდება ფოტოვიდეოგადაღების წესები;• დგინდება, რომ სათანადო სამართლებრივი საფუძვლების არსებობისას განკარგულებას საჩივრის განუხილველად დატოვების შესახებ გამოსცემს შესაბამისი კომისიის თავმჯდომარე;• საარჩევნო ადმინისტრაციის სამართლებრივი აქტების ჩამონათვალს ემატება საოლქო საარჩევნო კომისიის თავმჯდომარის ბრძანება;• საარჩევნო პერიოდში საოლქო და საუბნო საარჩევნო კომისიების სრულად დაკომპლექტებისა და პოტენციური კადრების მოძიების პროცესის წახალისების მიზნით, იცვლება საქართველოს საარჩევნო ადმინისტრაციის მოხელეთა თანამდებობრივი შეუთავსებლობისა და შრომით ურთიერთობასთან დაკავშირებული საკითხები;• ზუსტდება შემაჯამებელ ოქმში საარჩევნო სუბიექტის მიერ მიღებული ხმების პროცენტულ წილში მითითების პროცედურა. კერძოდ, დგინდება, რომ მიღებული ხმების პროცენტული წილი საბოლოო შედეგების შემაჯამებელ ოქმში აისახება, დამრგვალების გარეშე, მთელი რიცხვის მარჯვნივ არაუმეტეს 5 ციფრის მითითებით;• ნასამართლობის მქონე პირი ვერ გახდება საარჩევნო კომისიის წევრი, იმ შემთხვევაშიც, თუ მას სასჯელის სახით შეფარდებული აქვს ჯარიმა.• საარჩევნო კოდექსის ძირითად ტექსტში განისაზღვრება არჩევნებში იმ ამომრჩევლის მონაწილეობის წესი, რომელიც მოიხსნა საცხოვრებელი ადგილის მიხედვით რეგისტრაციიდან ან რომლის რეგისტრაციაც ძალადაკარგულად გამოცხადდა სააგენტოს გადაწყვეტილებით ან რომელიც რეგისტრირებულია მისამართის მითითების გარეშე;• საარჩევნო კოდექსის ძირითად ტექსტში განისაზღვრება არჩევნებში ეტლით მოსარგებლე ამომრჩევლის მონაწილეობის წესი;• კენჭისყრის შენობიდან გაძევებულ პირს აეკრძალება ყველა სხვა კენჭისყრის შენობაში შესვლა, რისთვისაც საარჩევნო ადმინისტრაცია განახორციელებს შესაბამისი პირების შესახებ მონაცემთა აღრიცხვას;• კენჭისყრის პროცესის შეუფერხებლად წარმართვის მიზნით დგინდება საუბნო საარჩევნო კომისიის სპეცჯგუფად ფორმირების საფუძვლები;• დამატებით განისაზღვრება ის შემთხვევები, როდესაც გადასატან საარჩევნო ყუთში მოთავსებული საარჩევნო ბიულეტენები გადაწყვეტილების მისაღებად გადაეგზავნება საოლქო საარჩევნო კომისიას;• მარტივდება კანდიდატების რეგისტრაციის პროცედურები. ასე, იცვლება და ერთგვაროვანი ხდება კანდიდატების წარდგენისა და რეგისტრაციაზე უარის/რეგისტრაციის გაუქმების საფუძვლები.კანონპროექტის ავტორები და ინიციატორები არიან საქართველოს პარლამენტის წევრები: არჩილ გორდულაძე, თორნიკე ჭეიშვილი, ალექსანდრე ტაბატაძე, დავით მათიკაშვილი, რატი იონათამიშვილი, ალუდა ღუდუშაური, თენგიზ შარმანაშვილი, გურამ მაჭარაშვილი, აკაკი ალადაშვილი.„საარჩევნო კოდექსის“ პროექტიდან გამომდინარე, ცვლილება შედის, მათ შორის, პარლამენტის რეგლამენტშიც. ვინაიდან კოდექსში მუხლების ნუმერაცია და ადგილმდებარეობა შეიცვალა, ამიტომ პარლამენტის რეგლამენტის 226-ე მუხლის პირველ პუნქტში მიეთითება „საქართველოს საარჩევნო კოდექსის“ შესაბამისი მუხლის შესაბამისი პუნქტი. აღნიშნული პუნქტი ოლქის დელეგატის ბიუროს შექმნის საკითხს ეხება.

ადამიანის უფლებათა დაცვისა და სამოქალაქო ინტეგრაციის კომიტეტი

პოლიტიკა 1763556987

ადამიანის უფლებათა დაცვისა და სამოქალაქო ინტეგრაციის კომიტეტმა „საარჩევნო კოდექსის“ ახალ რედაქციას პირველი მოსმენით მხარი დაუჭირა

პარლამენტის ადამიანის უფლებათა დაცვისა და სამოქალაქო ინტეგრაციის კომიტეტმა პირველი მოსმენით განიხილა საპარლამენტო უმრავლესობის წევრების მიერ საკანონმდებლო ინიციატივის წესით წარგენილი ორგანული კანონის პროექტი – „საქართველოს საარჩევნო კოდექსი“, თანმდევ პროექტებთან ერთად.ახალი „საარჩევნო კოდექსის“ პროექტის თანახმად:იცვლება სხვა სახელმწიფოში მყოფი ამომრჩევლის არჩევნებში მონაწილეობის წესები და, მუნიციპალიტეტის ორგანოთა არჩევნების მსგავსად, საქართველოს პარლამენტის არჩევნები მხოლოდ საქართველოს სახელმწიფო საზღვრებში გაიმართება;ზუსტდება ზოგიერთი ტერმინის განმარტება, მათ შორის არჩევნების, რეფერენდუმის/პლებისციტის საქართველოს სახელმწიფოს საზღვრებში გამართვის კუთხით;პერსონალურ მონაცემთა დაცვის მიზნით ზუსტდება ფოტო-ვიდეოგადაღების წესები;დგინდება, რომ სათანადო სამართლებრივი საფუძვლების არსებობისას განკარგულებას საჩივრის განუხილველად დატოვების შესახებ გამოსცემს შესაბამისი კომისიის თავმჯდომარე;საარჩევნო ადმინისტრაციის სამართლებრივი აქტების ჩამონათვალს ემატება საოლქო საარჩევნო კომისიის თავმჯდომარის ბრძანება;საარჩევნო პერიოდში საოლქო და საუბნო საარჩევნო კომისიების სრულად დაკომპლექტებისა და პოტენციური კადრების მოძიების პროცესის წახალისების მიზნით იცვლება საქართველოს საარჩევნო ადმინისტრაციის მოხელეთა თანამდებობრივი შეუთავსებლობისა და შრომით ურთიერთობასთან დაკავშირებული საკითხები;კენჭისყრისა და არჩევნების შედეგების შეჯამების მარეგულირებელი ნორმები ერთიანდება ერთ თავში, ამასთან, ზუსტდება შემაჯამებელ ოქმში საარჩევნო სუბიექტის მიერ მიღებული ხმების პროცენტულ წილში მითითების პროცედურა;იცვლება საარჩევნო კომისიის წევრად არჩევის/დანიშვნის ნორმა, რომლის შედეგად, ნასამართლობის მქონე პირი ვერ გახდება საარჩევნო კომისიის წევრი იმ შემთხვევაშიც, თუ მას სასჯელის სახით შეფარდებული აქვს ჯარიმა;საარჩევნო კოდექსის ძირითად ტექსტში განისაზღვრება არჩევნებში იმ ამომრჩევლის მონაწილეობის წესი, რომელიც მოიხსნა საცხოვრებელი ადგილის მიხედვით რეგისტრაციიდან, ან რომლის რეგისტრაციაც ძალადაკარგულად გამოცხადდა სააგენტოს გადაწყვეტილებით, ან რომელიც რეგისტრირებულია მისამართის მითითების გარეშე;საარჩევნო კოდექსის ძირითად ტექსტში განისაზღვრება არჩევნებში ეტლით მოსარგებლე ამომრჩევლის მონაწილეობის წესი;კენჭისყრის პროცესის შეუფერხებლად წარმართვის მიზნით იცვლება კენჭისყრის დღეს შენობიდან გაძევების საკითხები;დამატებით განისაზღვრება ის შემთხვევები, როდესაც გადასატან საარჩევნო ყუთში მოთავსებული საარჩევნო ბიულეტენები გადაწყვეტილების მისაღებად გადაეგზავნება საოლქო საარჩევნო კომისიას;მარტივდება კანდიდატების რეგისტრაციის პროცედურები;იცვლება და ერთგვაროვანი ხდება კანდიდატების წარდგენისა და რეგისტრაციაზე უარის/რეგისტრაციის გაუქმების საფუძვლები.როგორც მომხსენებელმა, საპროცედურო საკითხთა კომიტეტის თავმჯდომარემ, დავით მათიკაშვილმა განაცხადა, „საქართველოს საარჩევნო კოდექსი“ 2011 წელს მიიღეს და მასში 100-მდე ცვლილებაა შესული.„2011 წლიდან დღემდე გარკვეული რაოდენობის ადგილობრივი თვითმმართველობის, საპარლამენტო და საპრეზიდენტო არჩევნები ჩატარდა, რამაც არჩევნებთან დაკავშირებით დამატებითი პრაქტიკა და გამოცდილება მოგვცა. აქედან გამომდინარე, დადგა საკითხი, რომ კოდექსის ცალკეული ნორმები დაიხვეწოს და მოხდეს ერთგვაროვანი ურთიერთობების მომწესრიგებელი ნორმების ერთ სივრცეში გაერთიანება“, – აღნიშნა დავით მათიკაშვილმა.კანონპროექტის ავტორები და ინიციატორები არიან საქართველოს პარლამენტის წევრები: არჩილ გორდულაძე, თორნიკე ჭეიშვილი, ალექსანდრე ტაბატაძე, დავით მათიკაშვილი, რატი იონათამიშვილი, ალუდა ღუდუშაური, თენგიზ შარმანაშვილი, გურამ მაჭარაშვილი, აკაკი ალადაშვილი.ინფორმაციას საქართველოს პარლამენტის პრესსამსახური ავრცელებს.

პარლამენტი

პოლიტიკა 1763383324

პარლამენტში „საარჩევნო კოდექსის“ ახალი რედაქციის საკომიტეტო განხილვები დაიწყება

პარლამენტის ბიუროს გადაწყვეტილებით, საკანონმდებლო ორგანოში „საარჩევნო კოდექსის“ ახალი რედაქციის საკომიტეტო განხილვები დაიწყება.ორგანული კანონის „საქართველოს საარჩევნო კოდექსი“ პროექტით გათვალისწინებულია შემდეგი საკითხები:იცვლება სხვა სახელმწიფოში მყოფი ამომრჩევლის არჩევნებში მონაწილეობის წესები და მუნიციპალიტეტის ორგანოთა არჩევნების მსგავსად, საქართველოს პარლამენტის არჩევნები მხოლოდ საქართველოს სახელმწიფო საზღვრებში გაიმართება;მარტივდება კანდიდატების რეგისტრაციის პროცედურები. კერძოდ, წარსადგენი აღარ იქნება სააღრიცხვო ბარათი. ამჟამად, კანდიდატის რეგისტრაციის მიზნით წარსადგენია მის მიერ შევსებული ორი დოკუმენტი - სააღრიცხვო ბარათი და პარტიული კუთვნილების შესახებ განაცხადი. პროექტის თანახმად, რეგისტრაციის მიზნით კანდიდატი შეავსებს მხოლოდ არჩევნების მონაწილეობის თანხმობის ფორმას, სადაც თანხმობასთან ერთად აღინიშნება ბინადრობის ცენზისა და პარტიული კუთვნილების შესახებ ინფორმაცია;იცვლება და ერთგვაროვანი ხდება კანდიდატების წარდგენისა და რეგისტრაციაზე უარის/რეგისტრაციის გაუქმების საფუძვლები. პროექტის თანახმად, პარტია უფლებამოსილი იქნება კანდიდატად წარადგინოს მხოლოდ ამ პარტიის წევრი, ხოლო საინიციატივო ჯგუფი-წარადგენს უპარტიო კანდიდატს. სხვა შემთხვევაში კანდიდატი არ გატარდება რეგისტრაციაში ან რეგისტრირებულ კანდიდატს გაუუქმდება რეგისტრაცია;პროექტით, ასევე: ზუსტდება პერსონალურ მონაცემთა დაცვის მიზნით ფოტოვიდეოგადაღების წესები; დგინდება, რომ სათანადო სამართლებრივი საფუძვლების არსებობისას განკარგულებას საჩივრის განუხილველად დატოვების შესახებ გამოსცემს შესაბამისი კომისიის თავმჯდომარე; კენჭისყრის პროცესის შეუფერხებლად წარმართვის მიზნით იცვლება კენჭისყრის დღეს შენობიდან გაძევების საკითხები და სხვა.კანონპროექტის ავტორები და ინიციატორები არიან საქართველოს პარლამენტის წევრები: არჩილ გორდულაძე, თორნიკე ჭეიშვილი, ალექსანდრე ტაბატაძე, დავით მათიკაშვილი, რატი იონათამიშვილი, ალუდა ღუდუშაური, თენგიზ შარმანაშვილი, გურამ მაჭარაშვილი, აკაკი ალადაშვილი.