რობერტ სტურუა

კულტურა 1753956260

კულტურის სამინისტრო რეჟისორ რობერტ სტურუას დაბადების დღეს ულოცავს

რეჟისორი რობერტ სტურუა დღეს 87 წლის გახდა.„საქართველოს კულტურის სამინისტრო დაბადების დღეს ულოცავს რეჟისორსა და პედაგოგს, რობერტ სტურუას, უსურვებს მას ჯანმრთელობას, დღეგრძელობასა და შემოქმედებით წარმატებებს“, - აღნიშნულია მისალოც ტექსტში.რობერტ სტურუა 1938 წლის 31 ივლისს თბილისში დაიბადა. დაამთავრა თბილისის თეატრალური ინსტიტუტის სარეჟისორო ფაკულტეტი. 1962 წლიდან მუშაობს შოთა რუსთაველის სახელობის თეტრში. 1979 წლიდან თეატრის მთავარი რეჟისორია, 1980-2011 წლებში იყო მისი სამხატვრო ხელმძღვანელიც.1965 წელს რუსთაველის თეატრის სცენაზე სტურუამ დადგა ა. მილერის „სეილემის პროცესი“, რამაც რეჟისორს პირველი ნამდვილი წარმატება მოუტანა. თეატრალური ფორმის ოსტატობა გამოჩნდა მის მეორე მნიშვნელოვან ნამუშევარში, დ. კლდიაშვილის „სამანიშვილის დედინაცვალი“, რომელიც თ. ჩხეიძესთან ერთად დადგა. მნიშვნელოვანი წარმატება მოჰყვა სპექტაკლს „ხანუმა“, რომელშიც მხიარული, კომიკური, მაგრამ რეალისტური პერსონაჟები ბუნებრივად ებმებიან პირობით თამაშში.1970-იან წლებში უკვე გაჩნდა ცნება „რობერტ სტურუას თეატრი“. პ. კაკაბაძის „ყვარყვარეში“ რეჟისორი სვამს სცენას ბ. ბრეხტის პიესიდან „არტურ უის კარიერა“. აქედან იწყება სტურუას შემოქმედებაში ბრეხტის პერიოდი, რაც რეალობის თეატრალურ მოდელირებას გულისხმობს. ამ დროს რეჟისორი მჭიდროდ თანამშრომლობდა რ. ჩხიკვაძესთან, რომელმაც მთავარი როლი შეასრულა სტურუას მსოფლიო მნიშვნელობის სპექტაკლებში: უ. შექსპირის „რიჩარდ III“ (1979) და ბ. ბრეხტის „კავკასიური ცარცის წრე“ (1975).1980-იანი წლები განსაკუთრებით ნაყოფიერი იყო სტურუას შემოქმედებაში. ამ პერიოდში იდგმება: თ. ჭილაძის „როლი დამწყები მსახიობი გოგონასათვის“ (1980), მ. შატროვის „ლურჯი ცხენები წითელ ბალახზე“ (1980), რ. სტურუას, ლ. ფოფხაძისა და ა. ვარსიმაშვილის „ვარიაციები თანამედროვე თემაზე“ (1981), რ. იბრაგიმბეკოვის „დაკრძალვა კალიფორნიაში“ (1983) და ა.შ.1987 წელს სტურუამ დადგა „მეფე ლირი“. მასში გამოიკვეთა რეჟისორის მიდრეკილება ფილოსოფიური რეჟისურისადმი, რომელშიც სამყაროს თეატრალური ხედვა ტრაგიკულ ფინალს ერწყმის. კალდერონის პიესით, „ცხოვრება სიზმარია“, სტურუას შემოქმედებაში უკვე მეტაფიზიკური რეალობა შემოდის.1994 წელს სტურუამ ი. გოგებაშვილის დედაენის მიხედვით დადგა სპექტაკლს „იაკობის სახარება“. 1996 წელს იქმნება „ლამარა“, გ. რობაქიძის ლირიკულ-მითოლოგიური დრამის მიხედვით. 1997 წელს ლ. თაბუკაშვილის პიესის მიხედვით დადგმული „მერე რა, რომ სველია სველი იასამანი“ განსაკუთრებით პოპულარული ხდება ახალგაზრდა თაობაში. 1998 წელს რეჟისორ დ. საყვარელიძესთან ერთად სტურუამ დადგა კ. გოცის პიესა „ქალი-გველი“. ამავე წელს მოსკოვში თეატრ „სატირიკონში“ იდგმება სტურუას „ჰამლეტი“, რომელშიც მთავარ როლს ასრულებს კ. რაიკინი. 2000 წელს ისევ მოსკოვში, თეატრში „Et cetera“ იდგმება „შეილოკი“ (უ. შექსპირის „ვენეციელი ვაჭრის“ მიხედვით).რეჟისორს მსოფლიოს სხვადასხვა თეატრში დადგმული აქვს შექსპირის, სოფოკლეს, მოლიერის, ჩეხოვის, ბრეხტის პიესები. მიღებული აქვს მრავალი თეატრალური პრემია.

კახი კავსაძის 90 წლისადმი მიძღვნილი საღამო გაიმართა

კულტურა 1749804492

რუსთაველის ეროვნულ თეატრში კახი კავსაძის 90 წლისადმი მიძღვნილი საღამო გაიმართა

საქართველოს კულტურის სამინისტროს მხარდაჭერით გამართულ საიუბილეო საღამოზე კახი კავსაძე გაიხსენეს რუსთაველის ეროვნული თეატრის დირექტორმა რობერტ სტურუამ, მსახიობის მეგობრებმა, კოლეგებმა და ოჯახის წევრებმა.კულტურის სამინისტროს ინფორმაციით, საღამოში, რომელსაც თეატრმცოდნე ნიკოლოზ წულუკიძე და მსახიობი ირაკლი კავსაძე უძღვებოდნენ, მონაწილეობდნენ რუსთაველის ეროვნული თეატრის მსახიობები, საქართველოს სიმღერისა და ცეკვის სახელმწიფო აკადემიური ანსამბლი „ერისიონი“, ანზორ ერქომაიშვილის სახელობის საქართველოს ხალხური სიმღერის ანსამბლი „მართვე“, დავით მაზანაშვილის ბენდი, თეატრალური სივრცე „თოჯინების სახლი“ ნიკოლოზ საბაშვილის ხელმძღვანელობით.საიუბილეო საღამოს საქართველოს კულტურის მინისტრის პირველი მოადგილე მაკა გურგენიძე დაესწრო.

ნინო ფოჩხუა

პოლიტიკა 1747847393

ნინო ფოჩხუა ანა ამილახვარზე: თურმე ვერ შეეგუება სახელმწიფოს დასავლური კურსის ცვლას და რუსული ვექტორის გაძლიერებას საქართველოში, არა და გუშინ რუსეთის მოქალაქის მიერ ნიშ პარფიუმერიის მაღაზიის გახსნის პრეზენტაციის წამყვანი გახლდათ

ექსპერტი ნინო ფოჩხუა რუსთაველის თეატრის ყოფილი მსახიობის ანა ამილახვარის ფოტოს აზიარებს, რომელიც ხმაურით წამოვიდა თეატრიდან და აქციებს შეუერთდა.როგორც ფოჩხუა აღნიშნავს, ამილახვარი გუშინ რუსეთის მოქალაქის მიერ ნიშ პარფიუმერიის (nosh parfumes) მაღაზიის გახსნის პრეზენტაციის წამყვანი იყო. მისივე თქმით, აი ეს არის "აჯანყებულთა" ნამდვილი სახე, ოღონდ ფული იყოს და რა მნიშვნელობა აქვს რუსეთის მოქალაქე იქნება თუ კოტ-დ'ივუარის."ეს გოგონა ანა ამილახვარია, რუსთაველის თეატრის ყოფილი მსახიობი, რომელიც ხმაურით წამოვიდა თეატრიდან, უჩივლა რობერტ სტურუას, მაგრამ წააგო სასამართლო და აქციებს შეუერთდა, თურმე ვერ შეეგუება სახელმწიფოს დასავლური კურსის ცვლას და რუსული ვექტორის გაძლიერებას საქართველოში, არა და გუშინ რუსეთის მოქალაქის მიერ ნიშ პარფიუმერიის (nosh parfumes) მაღაზიის გახსნის პრეზენტაციის წამყვანი გახლდათ და სულაც არ გრძნობდა სირცხვილს და წვას. აი ეს არის "აჯანყებულთა" ნამდვილი სახე, ოღონდ ფული იყოს და რა მნიშვნელობა აქვს რუსეთის მოქალაქე იქნება თუ კოტ-დ'ივუარის", - წერს ნინო ფოჩხუა.

ავთანდილ ცინცაძე

პოლიტიკა 1744963978

ავთანდილ ცინცაძე: 2011 წელს რობერტ სტურუა რომ რუსთაველის თეატრიდან გაუშვეს, რატომღაც არ გვახსენდება იმ მსახიობების ერთი საპროტესტო სიტყვაც კი, რომლებსაც დღეს დოიაშვილზე გული შეტკივათ!

თბილისის საკრებულოს უმრავლესობის წევრი, ავთანდილ ცინცაძე სოციალურ ქსელში „ვასო აბაშიძის სახელობის მუსიკისა და დრამის თეატრის“ ხელმძღვანელის თანამდებობიდან დავით დოიაშვილი გათავისუფლების გამო გამოთქმულ კრიტიკულ განცხადებებს ეხმიანება.„2011 წელს რობერტ სტურუა რომ რუსთაველის თეატრიდან გაუშვეს, რატომღაც არ გვახსენდება იმ მსახიობების ერთი საპროტესტო სიტყვაც კი,რომლებსაც დღეს დოიაშვილზე გული შეტკივათ!საუბარია რობერტ სტურუაზე, ადამიანზე, რომელიც თავადაა ქართული თეატრის ისტორია და ეს მათ ყველაზე კარგად იციან", - წერს ავთანდილ ცინცაძე.

ნატაშა კობახიძე

ისტორიები 1743144000

„ცხოვრება მხოლოდ რამაზისთვის...“- როგორ გადადო თავი მეუღლისთვის ნატაშა კობახიძემ და რა სირთულეები გამოიარეს მათ ერთად

„ქალი – ნატაშა კობახიძე-ჩხიკვაძე – სწორუპოვარი თეატრალური პროდიუსერი. მისი ეშხი აშტერებდა ყველას“ - ნოდარ გურაბანიძე ასე გვიხატავს ნატაშას პორტრეტს: „ნატალია, იმთავითვე, ტიპური მოსკოვური შარმითა და მომხიბვლელობით გამოირჩეოდა. ულამაზეს სლავ ქალთა საზოგადოებაშიც აშკარად განუმეორებელი იყო არა მხოლოდ უზადო გარეგნობითა და ჩამოქნილი სხეულით, არამედ ევროპულ-აღმოსავლური იერის იშვიათი მიმზიდველობის ძალითაც. აქ ერთმანეთს ერწყმოდა პლასტიკა და ქალური სინაზე, მკვეთრი ნაკვთები და სილბო, ძალა და მიბნედილობა. როცა ახლოს გავიცანი, განცვიფრებული დავრჩი მისი ინტელექტით და აზროვნების სიცხადით. მხოლოდ სარაინდო რომანებში თუ შემხვედრია ასეთი ლამაზი და ჭკვიანი ქალბატონები, რომელთა გულისთვის თავგადასავლების მოყვარული ვაჟკაცები არანაირ ფათერაკს არ ერიდებიან“... ეს დღიურები ნატაშა კობახიძესა და რამაზ ჩხიკვაძის განუმეორებელ წყვილზეა. უფრო ნატაშაზე, ქალზე, რომელმაც უდიდესი გავლენა იქონია მეუღლეზე, რომ დიდ მსახიობს სრულად გამოევლინა თავისი ნიჭიერება და სწორედ ისეთი დიდი გამხდარიყო, როგორიც ის ხალხმა გაიცნო. მას გვერდში ედგა ქალი, რომელმაც იგი შექმნა როგორც პროდუქტი, ხელოვნების ბრენდი. ისინი ყველგან და ყოველთვის იყვნენ, პირველ რიგში, დიდი, განუყრელი მეგობრები და შემდეგ – ცოლ-ქმარი და ერთადაც წავიდნენ იმიერში. მათი სიყვარულის ისტორია ყველასთვის კარგადაა ცნობილი, თუმცა, რა თქმა უნდა, მათ ცხოვრებაშიც იყო ისეთი მომენტები და სირთულეები, რაც, ალბათ, ბევრ თქვენგანს ვერც კი წარმოუდგენია. ლეგენდა გემზეფათერაკები ვერ შეაშინებს რამაზ ჩხიკვაძეს. ლეგენდა გემზე დაიწყება. რუსთაველის თეატრის ახალგაზრდა მსახიობები გურამ საღარაძე და რამაზ ჩხიკვაძე ოდესაში წავლენ ხანმოკლე შვებულების გასატარებლად. წავლენ გემით – ბათუმიდან. იალტაში გემბანზე ავა ავაზასავით ქალი – ნატაშა კობახიძე, მეგობრებთან ერთად. „დავინახე ნატაშა, საოცარი სილამაზის ქალი. საოცარი ტან-ფეხით, ვახ-მეთქი, შენ გენაცვალე“, – იტყვის გურამ საღარაძე და გაიცნობს ნატაშას, გაიცნობს და გააცნობს რამაზს. მთელ საღამოს, ღამეს ერთად გაატარებენ სუფრასთან – რამაზი, გურამი, ნატაშა და მისი მეგობარი. საუბარში დაათენდებათ. რამაზი გურამს მიუტრიალდება და ეტყვის – „მე ამ ქალს ცოლად შევირთავდი“. რამაზი და ნატაშა შეხვედრაზეც შეთანხმდებიან, მაგრამ ეს შეხვედრა ვერ შედგება. თუმცა, გავა დრო და ისინი მაინც შეხვდებიან ერთმანეთს. გემზე შეხვედრამდეც და საბოლოო შეხვედრამდეც მათ დიდი გზა გამოიარეს: რამაზი გახდება თბილისური ბოჰემის გული, თბილისელი „მოდნიცების“. დაბადების დღეები წარმოუდგენელი იქნება რამაზის ელვარე იუმორის, სიმღერის, დაკვრის გარეშე. რამაზი გახდება მოტრფე ცხოვრების, დროსტარებისა და თან, შრომის – თავდაუზოგავი შრომის. წარმატებული სტუდენტობის შემდეგ – რუსთაველის თეატრი, სადაც ის კარგა ხანს ჩაიკარგება უღიმღამო როლებში, ორჯერ დააპირებს კიდეც თეატრის მიტოვებას და ოპერაში გადასვლას. შემდეგ იქნება ლეგენდარული „შვიდკაცა“, თუმანიშვილი ათამაშებს „ესპანელ მღვდელში“. წარმატებულ სპექტაკლს ისევ უღიმღამო წლები მოჰყვება, შემდეგ ისევ თუმანიშვილის შედევრი – „როცა ასეთი სიყვარულია“, მერე გაიხსნება მცირე სცენა – სპექტაკლით „ჭინჭრაქა“ და დაიწყება რამაზ ჩხიკვაძე – როგორც შემდეგ რობერტ სტურუა იტყვის – „რამაზ ჩხიკვაძე ქოსა მრჩევლიდან იწყება“. და დაიწყო სტურუა-ჩხიკვაძის ტანდემი. მათი შეხვედრა „შეხვედრაში“ შედგება, გაგრძელდება „მზიან ღამეში“, შემდეგ იქნება „ხანუმა“, „სამანიშვილის დედინაცვალი“, „ყვარყვარე“... და მეოცე საუკუნის მსოფლიო თეატრის მშვენება – „კავკასიური ცარცის წრე“, შემდეგ „რიჩარდ მესამე“ – მსოფლიო აღიარება. „კავკასიური ცარცის წრე“ შევა მეოცე საუკუნის მსოფლიოს ას საუკეთესო სპექტაკლში, რამაზ ჩხიკვაძის რიჩარდ მესამე – ყველა დროის რიჩარდების ათეულში და ყველა ამ წარმატებაში დიდ წვლილს შეიტანს სწორედ ის ქალბატონი – გემზე გაცნობილი…. „ჭინჭრაქას“ დროიდან ის დაუახლოვდება რამაზს, დაუახლოვდება რუსთაველის თეატრს და „ყვარყვარეს“ დროს თითქმის თეატრის კოლექტივის წევრი გახდება – ნატაშა არაოფიციალურ მენეჯერად მოევლინება რუსთაველის თეატრს. ნოდარ გურაბანიძის თქმით, სწორედ ამ ასპარეზზე გაიფურჩქნება ნატაშას ნიჭი, გონიერება, თანდაყოლილი დიპლომატიური უნარი, აქ პოვებს გასაქანს მისი საარაკო მიზანსწრაფულობა და ტემპერამენტი. რამაზი და ნატაშა ერთად გაივლიან დაბრკოლებებით აღსავსე გზას ცხოვრებაშიც და თეატრშიც. ექნებათ ბევრი მძიმე დღეები, იქნება ბევრი ჭორიც, უბედურებაც – რამაზის მშობლებს ბევრ ცუდს ეტყვიან ნატაშაზე, რამაზს ოჯახთან ურთიერთობა დაეძაბება, მაგრამ უკან არ დაიხევს – შინიდან წავა. ხან სად იცხოვრებენ, ხან – სად, როგორც თავად იტყვის, 20 ბინას გამოიცვლიან, სარდაფშიც მოუწევთ ცხოვრება, სხვენზეც, მეგობრებთანაც – ცოტა ხანს კარლო საკანდელიძის ოჯახში, ედიშერ მაღალაშვილთანაც, ეროსისთანაც, რაღაც პერიოდი ეროსის მეზობლებიც შეიფარებენ… თავის დროზე კი, ნატაშა იტყვის „ჩემი აკადემიკოსობით საქართველოს ბევრი არაფერი მოემატება, გადავწყვიტე, რამაზს შევუწყო ხელი“. ამას იტყვის მეცნიერი, მეტალურგი, ტექნიკურ მეცნიერებათა კანდიდატი. „ჩემი ცოლი სოკრატე არ არის და არც არისტოტელე, მაგრამ ჩვეულებრივად განათლებული ქალია, უმაღლესი აქვს დამთავრებული, საკანდიდატო დისერტაცია აქვს დაცული, საერთოდ, გამჭრიახი გონება აქვს. ჭკვიანი ქალი კარგია, აბა, უჭკუო ვის რად უნდა? რა გითხრათ, ჩვენ დიდი შეხლა-შემოხლა არ გვქონია, როცა ქალი ნორმალურად ეჭვიანობს, ასატანია… ნატაშა ძალიან მეხმარებოდა იმით, რომ არ მაქებდა და მუდამ კრიტიკული იყო ჩემი შემოქმედების მიმართ. ბევრი ცოლი შეყვარებულია ქმრის შემოქმედებაზე და სულ ტაშს უკრავს, „ო, რა კარგია, ო, რა კარგია“, ეს, რა თქმა უნდა, მაინც ცუდად მოქმედებს ადამიანზე, განსაკუთრებით თავიდან, სანამ სპექტაკლი ჩამოუყალიბებელია, დაუღვინებელია. ადამიანს ძალიან გჭირდება მკაცრი მოპყრობა, ნაადრევად ზედმეტი ტაშიტუში არ ვარგა“.ცხოვრება მხოლოდ რამაზისთვისნატაშა შეელევა სამეცნიერო კარიერასაც, არც სამსახიობო კარიერა მოხიბლავს – მას გადაიღებენ ფილმში „ყვავილი თოვლზე“, მაგრამ ეს ფილმი აღმოჩნდება – პირველი და უკანასკნელი (რ. შატაკიშვილი). ის თავს გადადებს რამაზისთვის. რამაზ ჩხიკვაძე, ცხადია, მიაღწევდა დიდ წარმატებას, მაგრამ იქნებოდა კი ისეთი დიადი, როგორიც იყო, რომ არა ნატაშას მხარდაჭერა – ყოველდღიური ზრუნვა, მყუდრო გარემო, იდეალური პირობები მუშაობისთვის? თან, მით უმეტეს, ნატაშას ზრუნვა გასცილდება ცოლურ მასშტაბებს. სწორედ ნატაშას დამსახურება იქნება ის, რომ მაყურებელი იხილავს „ყვარყვარეს“. პარტიული ელიტა ჯოჯოხეთს გამოატარებს თეატრს – 11-ჯერ ითამაშებენ მსახიობები მათ წინაშე, დახურულ კარს მიღმა, დაწესდება მკაცრი კონტროლი, ამ ჩვენებებზე მხოლოდ ცეკას რამდენიმე ოფიციალურ პირს შეეძლება დასწრება, მაგრამ... ამ ყველა სპექტაკლს დაესწრება ნატაშა და მარტო თვითონ კი არა, სხვებსაც შეიყვანს – ისეთ პირებს, ვის აზრსაც საზოგადოება დიდ ანგარიშს უწევს. სწორედ ისინი გაავრცელებენ ქალაქში ხმას – სტურუას და ჩხიკვაძის გენიალურ ნამუშევარს კრძალავენო, თუმცა, აკრძალვამდე საქმე ჯერ არ იყო მისული. ასე შეიქმნება საზოგადოებრივი აზრი და სწორედ ამ გზით მოუგებს ნატაშა ცეკას. რამაზისა და ნატაშას ბინა გახდება ადგილი, სადაც თავს მოიყრიან მაღალი რანგის სტუმრები – თეატრალები, გამოჩენილი რეჟისორები და მსახიობები, იმპრესარიოები, „გოსკონცერტის“ ხელმძღვანელები, საერთაშორისო თეატრალური ფესტივალების დირექტორები, სახელგანთქმული თეატრალური კრიტიკოსები… სწორედ ნატაშა ჩხიკვაძის სახელს დაუკავშირდება რუსთაველის თეატრის არაერთი გასვლა საზღვარგარეთ. მის აქტივში იქნება არა მხოლოდ რუსთაველის, არამედ შემდეგ სხვა თეატრების უცხოეთში გაყვანაც… მოკლედ, ის იქნება პირველი ქართველი იმპრესარიო და დიდ წვლილს შეიტანს არა მარტო რამაზ ჩხიკვაძის, არამედ რობერტ სტურუას წარმატებებშიც. თუმცა, შემდეგ ურთიერთგატანა ურთიერთდაპირისპირებაში გადაიზრდება და სწორედ ეს დაპირისპირება დაამსხვრევს სტურუა-ჩხიკვაძის ტანდემს.პაექრობა მაესტროსთანრობერტ სტურუასა და ნატაშა ჩხიკვაძის დაპირისპირება კი ნამდვილად არ იყო უღიმღამო, ასეთი მათ არც ეკადრებოდათ. ნოდარ გურაბანიძე გაიხსენებს მათ დაპირისპირებას მადრიდის საერთაშორისო ფესტივალის დროს. ფესტივალის ერთ-ერთმა სპონსორმა კარლოს ფერერმა, რომელიც მარჯანიშვილის თეატრის დირექტორს, გაიოზ კანდელაკს დაუმეგობრდა, სწორედ გაიოზ კანდელაკის კარნახით, რობერტ სტურუას პატივსაცემად ვახშამი გამართა და ქართველები პრესტიჟულ რესტორანში მიიპატიჟა. კი დაპატიჟა, მაგრამ არ მიდიოდა სტურუა. „რობერტმა აიჩემა: თუ ნატაშა ჩხიკვაძეც იქნება, მე არ წამოვალო. იმ დროს რობერტსა და ჩხიკვაძეებს შორის დაძაბული ურთიერთობა იყო“ (ნ. გურაბანიძე). არადა, როგორ არ იქნებოდა იქ ნატაშა ჩხიკვაძე, როდესაც გასტროლი მისი გაკეთებული იყო? ბოლოს ძლივს დაუყოლებიათ სტურუა. „წამოვალ, მხოლოდ ნატაშას არ დაველაპარაკები” – მხოლოდ ამ პირობით წასულა ვახშმად მაესტრო. სუფრა სერვირებული ყოფილა უძვირფასესი ჭურჭლით. „რობერტი იჯდა თავისთვის გაბუსუნებული, არც ქალბატონი ნატაშა აქტიურობდა მაინცდამაინც. უზარმაზარი ლანგრებით შემოიტანეს კიბორჩხალების ზვინები. ჩვენი ვანო (ცაგარეიშვილი, თარჯიმანი) მისწვდა თეფშს და ამ დროს რობერტმა რაღაც საშინელება უთხრა ნატაშას. გამიკვირდა, რადგან გზაში ამბობდა, საერთოდ არ დაველაპარაკები ნატაშასო”; – წერს ნოდარ გურაბანიძე. მხოლოდ გურაბანიძეს არ გაჰკვირვებია. თარჯიმანი ვანო ცაგარეიშვილი საერთოდ დაბნეულა – ეთარგმნა თუ არა სტურუას სიტყვები. ამასობაში კი ის კიბორჩხალებიანი ლანგარი ხელიდან გავარდნია. ლანგარი სერვიზს დაეცა და დალეწა, წითელმა კიბორჩხალებმა კი თეთრ მარმარილოს იატაკზე „გაინავარდეს“. „ჩვენ გავირინდეთ, გაოცებული მასპინძელი ვერაფერს მიხვდა, მხოლოდ ნატაშას გაფითრებული სახითა და სიგარეტის ღრმა ნაფაზებით თუ იფიქრებდა კაცი, რომ სუფრაზე რაღაც მოხდა. ჩაცხრებოდა სიტუაცია, აეწყობოდა საუბარი, ისევ რაღაც გესლიანს იტყოდა რობერტი და კვლავ იძაბებოდა სიტუაცია. მთელი საღამო ასე გაგრძელდა. რობერტი მშვიდად „კლავდა” ნატაშას და ნატაშა კი, თავის მხრივ, უდიდესი ძალისხმევით, შინაგანი დაძაბვით, თავს იკავებდა. ტაქტიანად, ხმააუწევლად პასუხობდა, თუმცა შხამს ისიც გვარიანად ურევდა ინტონაციებში. იმ საღამოს ნატაშა საჭმელს არ გაჰკარებია. ეგ იყო მხოლოდ, სიგარეტს სიგარეტზე ექაჩებოდა. ეს იყო ნამდვილი აბსურდის თეატრი, სადაც ორი პერსონაჟი მხოლოდ მათთვის გასაგები ენით ლაპარაკობდა, ჩვენ კი კიბოს ფეხებს ვწუწნიდით. „ტყემალზე შემომსხდარნი” უსიტყვო „მასოვკის” როლს ვასრულებდით. ვერასდროს წარმოვიდგენდი, რომ ნატაშას, ამ წამლეკავი ტემპერამენტისა და მუდამ მგზნებარედ მოლაპარაკეს, თავშეკავების ასეთი უნარი ჰქონდა... სრულად

ლელა ალიბეგაშვილი

პოლიტიკა 1742885151

VIDEO: „საერთოდ, „ნაციონალურ მოძრაობას“ ეზიზღება რუსთაველის თეატრი და კონკრეტულად, რობერტს სტურუა“ - ლელა ალიბეგაშვილი

„საერთოდ, „ნაციონალურ მოძრაობას“ ეზიზღება რუსთაველის თეატრი და კონკრეტულად რობერტ სტურუა იმიტომ, რომ მათ ბელადს აწყენინა“ - ამის შესახებ რუსთაველის თეატრის მსახიობმა , ლელა ალიბეგაშვილმა გადაცემა „ვახო ხუზმიაშვილის თავისუფალ სივრცეში“ განაცხადა.  

ramazi

კულტურა 1740777133

"ნახევარი თეატრი არ მესალმებოდა, რამაზ ჩხიკვაძეს რიჩარდ მესამის როლი რომ მივეცი..." - ლეგენდა 97 წლის გახდებოდა

"ნეტა, 29-ში დავბადებულიყავი, დაბადების დღეს იშვიათად გადავიხდიდი და ასაკიც 4 წელიწადში ერთხელ მომემატებოდაო, ამბობდა. დედაჩემს სული რომ გავუმწარე, 29-ში ხომ არ დავიბადე-მეთქი, თავი დამანებე, ნეტავი სულ არ დაბადებულიყავიო, მეუბნებოდა" - სიცილით იხსენებდა ლეგენდარული არტისტი.28 თებერვალს დაუვიწყარი რამაზ ჩხიკვაძე 97 წლის გახდებოდა. გადაცემაში "ჰოპლა, ჩვენ ვცოცხლობთ" მსახიობი ასე გაიხსენეს...ვახტანგ კახიძე: განსაკუთრებული მეგობრობა ჰქონდათ რამაზს და ჯანოს. ბატონი რამაზი ფანტასტიკურად აკეთებდა მამაჩემის პაროდიას, როცა ჯანო დირიჟორობდა ყანჩელის სიმფონიას. ეს იყო დაუვიწყარი სანახაობა, ვერ გაუძლებდი. რობერტ სტურუა: რამაზი კომიკურ მსახიობად ითვლებოდა. თეატრში ასე ლაგდება, ყველას თავისი ამპლუა აქვს. ადამიანს, რომელმაც მიხეილ თუმანიშვილის სპექტაკლ "ჭინჭრაქაში" ქოსიკო (გენიალურად) ითამაშა, უცებ მე ვაძლევ უძლიერეს ტრაგიკულ - რიჩარდ მესამის როლს. როცა თეატრში ექვსი ნამდვილი პრეტენდენტია ამ როლის... ნახევარი თეატრი არ მესალმება, რატომ მივეცი ამ "მასხარას" ასეთი როლი. რამაზის შემოქმედებაში ეს იყო გარდამავალი პერიოდი, როცა მან საკუთარ თავში უნივერსალური ნიჭი აღმოაჩინა, რითიც მან გაითქვა სახელი მსოფლიოში.თეატრი დიდი თამაშია, აქ თუ არ ხარ ბედნიერი და თავისუფალი, არაფერი არ გამოგივაო, ამბობდა. მომეწონა ეს ნათქვამი. მერაბ კოკოჩაშვილი: ჩემს ფილმში - "ზაფხულის სამი დღე" რამაზს უნდა განესახიერებინა ძალიან ნიჭიერი, მრავალფეროვანი ადამიანი. მაკვირვებდა თავისი იმპროვიზატორობით. ჩემთვის სრულიად მოულოდნელ იმპროვიზაციას აკეთებდა. როგორი ბუნებრივი მონაცემი ჰქონდა, ასე მრავალფეროვნებით რომ შეეძლო უწყვეტად გამოეგონებინა რაღაც-რაღაცები. როიალზე დაუკრა კიდეც. სხვებსაც ხუმრობით ჭკუა ასწავლა. დამთავრდა გადაღება. დავიშალეთ. მეორე დღეს გადასაღებ მოედანზე, მაგიდაზე დევს რვეული, სადაც არ უნდა იდოს. გადავშალე. რამაზის რვეული იყო. თავისი როლი ჰქონდა თავიდან ბოლომდე ჩაწერილი. ის იმპროვიზაციები აღნიშნული ჰქონდა რვეულში. მთელი როლი შესწავლილი ჰქონდა და აღნიშნული ჰქონდა ადგილები, სად როგორი აქცენტები უნდა გაეკეთებინა. 

რობერტ სტურუა

საზოგადოება 1738656454

რობერტ სტურუა: ჩვენ ქვეყანაში მთელი სიძლიერით გამეფდა საშიში დაავადება - წყენა და თუ საუბედუროდ ეს გრძნობა გიღვივის ნაწყენ გულში, იცოდე ისე გაგამწარებს, რომ მოულოდნელად, ბოროტი და ავი ცხოველის თვისებების ყურმოჭრილ მონად იქცევი

ჩვენ პატარა დამოუკიდებელ ქვეყანაში მთელი სიძლიერით გამეფდა საშიში დაავადება - რესენტიმენტი და თუ საუბედუროდ ეს გრძნობა, გიღვივის ნაწყენ გულში, იცოდე, ეს „რესენტიმენტი“ ისე დაგბოღმავს და გაგამწარებს, რომ, მოულოდნელად, ბოროტი და ავი ცხოველის თვისებების ყურმოჭრილ მონად იქცევი, - წერს რეჟისორი, რობერტ სტურუა სოციალურ ქსელში.„მონური სენი!...ჩვენ პატარა დამოუკიდებელ ქვეყანაში მთელი სიძლიერით გამეფდა საშიში დაავადება - რესენტიმენტი(Ressentiment - ინგლ. “წყენას” ნიშნავს).და თუ საუბედუროდ ეს გრძნობა, გიღვივის ნაწყენ გულში, იცოდე, ეს „რესენტიმენტი“ ისე დაგბოღმავს და გაგამწარებს, რომ, მოულოდნელად, ბოროტი და ავი ცხოველის თვისებების ყურმოჭრილ მონად იქცევი !ფრიდრიხ ნიცშემ, ვინც ეს ტერმინი შემოიღო, ამ დაავადებას „მონების მორალი” უწოდა!„დამცირებული და შეუმდგარი ადამიანი თავის უბედურების მიზეზს გარე სამყაროში ეძებს! და გამწარებული სხვას აბრალებს!”ამა ქვეყნის კანონები უსამართლოდ მიაჩნია - მხოლოდ მისმა სიმწრისგან გაღარიბებულმა გონებამ იცის თუ რა კანონებია სამართლიანი - და ბრძოლის შედეგად თავად შეცვლის ამ დამყაყებულ სინამდვილეს!გაგეცინება, როცა მიხვდები, რომ სწორედ ნიჭის სიღარიბეს გამო უფალს, ბედისწერას აბრალებს თავის უბედურებას და თავდავიწყებით ებრძვის მათ!დღეს კი მშობლები შეიძულა, რათა მათ ჭიან გენეტიკის მსხვერპლათ თვლის საკუთარ თავის სულიერ სიღარიბეს!და არ არი გასაკვირი, ყველა რომ სძულს! და სწორედ ამიტომ - მთელ სამყაროს მთელი თავისი ველური ინსტიქტებით ებრძვის და ყველაფრის განადგურებაზე ოცნებობს და სპობს კიდევაც!რატომ???რატომ?რატომ აბრალებს „უნიჭო მონა” თავის უფერულ ცხოვრებას სხვებს! ჩვენ რა დავუშავეთ? მაგრამ „ბოროტებით გაჟღენთილი ტვინი” გულმოდგინედ კარნახობს - „მხოლოდ შურისძიებით დაიბრუნებ იმას, რაც წაგართვესო”…ის, რაც, სამწუხაროდ, არასოდეს ჰქონია! და, რასაც, სამწუხაროდ, ვერასდროს იხილავს!“, - წერს რეჟისორი.

სვიმონ ჯანგულაშვილი

პოლიტიკა 1736762377

ყველა გულწრფელ ადამიანს, ვისაც არ მოსწონს ეს ხელისუფლება, ვურჩევ, ვთხოვ, ვემუდარები, მოვუწოდებ, რომ გაემიჯნონ „ნაცებს“. ნებისმიერი პროტესტი, სადაც „ნაცები“ არიან, დამარცხებისათვის არის განწირული - სვიმონ ჯანგულაშვილი

ყველა გულწრფელ ადამიანს, ვინც გულწრფელად აპროტესტებს ამ ხელისუფლების წინააღმდეგ, ვისაც არ მოსწონს ეს ხელისუფლება, ვურჩევ, ვთხოვ, ვემუდარები, მოვუწოდებ, რომ გაემიჯნონ ნაცებს. ნებისმიერი პროტესტი, სადაც ნაცები არიან, დამარცხებისათვის არის განწირული, - წერს სოციალურ ქსელში სვიმონ ჯანგულაშვილი.დირიჟორი და საზოგადოება „ქართულის“ თანადამფუძნებელი პროტესტის მონაწილეებს მოუწოდებს გაემიჯნონ „ნაციონალური მოძრაობის“ და მისი განშტოების ლიდერებს.„ელენე ხოშტარია, ნიკა გვარამია, გირჩ-ჯაფარიძე, მელია, ლომჯარია, უშიკიშვილი, სადუნიშვილი, ბოკუჩავა, ნანუკა ჟორჟოლიანი, ბოკერია, ჩერგოლეიშვილი (ტიპაჟურად ძალიან საყვარელი და გიჟმაჟი), უგულავა, ეკა კვესიტაძე, ნოდარ მელაძე, გიორგი თარგამაძე, ვახო სანაია, ქეთი დევდარიანი, ლაშაგია ბუღაძეები - არიან ნაცები.ყველა, ვინც მათ გვერდით დგას, არის ნაცი, ან ნაცების მოკავშირე.ყველა, ვინც მათი ხელისუფლებაში მოსვლისათვის იბრძვის, ვინც მათ ლოზუნგებს იმეორებს, მათი სცენარით მოქმედებს, მათ ნაყიდ სცენასა და გახმოვანებას იყენებს, მათ ნაყიდ სუფრებთან ქეიფობს, მათ ორგანიზებულ მიტინგებზე დგას, მათ მოფიქრებულ მარშებში მონაწილეობს, არის ნაცი, ან ნაცების მოკავშირე, ნაცების ძალაუფლებისათვის მებრძოლი.ყველა, ვინც მათ ნაყიდ პიროტექნიკას ესვრის პოლიციას და პარლამენტს, არის ნაცი ან ნაცების მოკავშირე, ანუ, ნაცია.ქართველი ერი, საქართველოს მოსახლეობის უმრავლესობა ეუბნება "არა"-ს ნაცებს.ამჯერადაც დამარცხდებიან. სხვანაირად არ შეიძლება, რადგანაც, მათ თუ გაიმარჯვეს, საქართველო განადგურდება“, - წერს სვიმონ ჯანგულაშვილი.სვიმონ ჯანგულაშვილი პროტესტის მონაწილეებს ურჩევს კონკრეტულ მოთხოვნებს გადახედონ.„მოითხოვეთ ძალის გადამეტების შემთხვევების გამოძიება და ყველა დამნაშავის დასჯა. მეც მოვითხოვ.მოითხოვეთ ხოშტარია-გვარამია-ჯაფარიძე-მელიას ამ ვერაგი მანიპულაციის შედეგად დაჭერილი 11 ახალგაზრდის მიმართ ლმობიერი განაჩენი, მათი სამართლიანი სასამართლო, მათი შეწყალება, მათ მიმართ პატიება და სიკეთე. მეც ვითხოვ ამას.მაგრამ, ნუ ითხოვთ იმას, რაც აუცილებლად მარგინალიზებამდე და სიგიჟემდე მიგიყვანთ - 20 ან თუნდაც 100 ან თუნდაც 700 ათასი (რაც თქვენი მაქსიმუმია) მოქალაქის მოთხოვნით, არჩევნებს არავინ არ დანიშნავს, მხოლოდ იმ მიზნით რომ 4-მა და 5-მა ნომერმა ნაცებმა უფრო მეტი ხმები მიიღონ (გახარიამ და "ლელომ" მიიღეს ის ხმები, რაც მათივე და ყველა გამოკითხვით ჰქონდათ და იზეიმეს კიდევაც ეს არჩევნების საღამოს).მოსთხოვეთ ევროპას, რომ გახსნან მოლაპარაკებები 2028-მდე.ხელისუფლება იმიტომ არ ხსნის, რომ ევროპარლამენტი ამ მოლაპარაკებებს იყენებს შანტაჟის მექანიზმად, რომ გამოვუშვათ სააკაშვილი და სანქციები გამოვუცხადოთ რუსეთს - ასეთი იყო ევროპარლამენტის ბოლო რეზოლუცია.მოითხოვეთ ევრო-ინტეგრაცია.მაგრამ, ნუ ითხოვთ იმას, რაც მხოლოდ ნაცებს უნდათ. სინამდვილეში არც თქვენ არ გინდათ, რომ ხმების უმრავლესობა ჰქონდეთ გვარამიას, ხოშტარიას, გირჩას, მელიასა და ბოკუჩავას.ვიცი, ამაოდ ვწერ. ვიცი, რომ ბევრი თქვენგანი უკვე თითქმის ნიკა გვარამიაა, თითქმის ელენე ხოშტარიაა, თითქმის გირჩია და თითქმის ნანუკა ჟორჟოლიანია. ისტერიკაში ხართ, კოლექტიურ ისტერიაში ხართ. ვიცი, რომ გეზიზღებათ აქეთ ყველა - პატრიარქიც, რობერტ სტურუაც, ხვიჩა კვარაცხელიაც, ნონა გაფრინდაშვილიც, ჩვენი ჩემპიონებიც, უბრალო ქართველებიც. ხომ მღერიხართ "ქოცებო, მ*******ო, ბ****ო, თქვენი დედის ტ****ს დროაო"...მაგრამ, მე ამას ვწერ, მათთვის, ვინც აქციებზე დადის და აი უსუსური "კომპოზიტორის" ამ უნიჭობას არ მღერის.ვწერ მათთვის, ვინც 100 პროცენტით არაა სიძულვილით მოცული, ვინც 100 პროცენტით არ ქცეულა ხოშტარიად და გვარამიად. ვისაც ჯერ კიდევ უყვარს თემურ ჩხეიძე, რობერტ სტურუა, ნოდარ დუმბაძე, ოთარ ჭილაძე, ყველა კეთილი ადამიანი, იესო ქრისტე...თქვენ უნდა წამოხვიდეთ კომპრომისზე.აქეთ ჩვენ მოვითხოვთ მთავრობისაგან კომპრომისს.თუ მაქეთ ყველანი განაცდებით, ეს საქართველოსთვის ძალიან ცუდი იქნება.ყველა, ვინც გა-ხოშტარია-გვარამია-ჯაფარიძე-ნანუკა-ბუღაძე-დევდარიან-უგულავა-მელია-ლომჯარია-უშიკიშვილ-ნოდარ მელაძე-სანაია-თარგამაძე-ბოკერიებულია, ნაცია და ღუპავს საქართველოსაც, საკუთარ თავსაც და იმ იდეებსა და ღირებულებებსაც, რისთვისაც გულწრფელად იბრძვის.არაა ხოშტარია და გვარამია ევროპა. არც ჯაფარიძის სექტა არაა ევროპა. არც ნაცების მედია-კანალიზაციებია ევროპა.ეს არის ნაციზმი. ეს არის რადიკალიზმი. ეს არის სიგიჟე, ისტერია, რეალობისგან გამიჯვნა. ეს არის მიშიზმი.ნუ ნაცობთ. ნუ გიჟობთ. დამარცხდებით. ან გაიმარჯვებთ და საქართველო დამარცხდება.როგორც 1992 ან 2003 წლებში... ", - აღნიშნავს იგი.

რობერტ სტურუა

საზოგადოება 1735937350

„უფალო, იქნებ ვინმემ დამპატიჟოს!“ - რობერტ სტურუა

რუსთაველის თეატრის სამხატვრო ხელმძღვანელი, რობერტ სტურუა სოციალურ ქსელში პოსტს აქვეყნებს და წერს:„სამი დღეა მარტო ვარ სახლში.ტრადიციულად ახალ წელს ან მაღვიძებენ, ან სროლის შემდეგ ვიძინებ! სრულიად ფხიზელი!..მეგობრები და ეროვნული თეატრის მსახიობები ალბათ ახალ წელს და ბედობას საზეიმო მაგიდასთან ღვთებიან! ვიცი, რომ დღესაც აგრძელებენ ზეიმს!მაგრამ მე არავინ მეძახის! ვარ ჩემთვის მეუღლესთან ერთად!..სხვა თეატრების არანაკლებ ნიჭიერი მსახიობებიც, გაყუჩებულნი მრავალჟამიერს ომახიანად მღერიან, მაგრამ მათი იმედი არ მაქვს, თავის ხელმძღვანელებს, აშკარად რომ ვერ მიტანენ, არ აწყენინებენ !სიყრმის მეგობრებმა კი სამუდამოდ მიმატოვეს, ამიტომ სინდისი მკლავს, ასე დიდხანს რომ გავუძელი ამ გადარეულ სამყაროს!ხუმრობა ხომ არ არის - 86 წელი!მახსოვს გიგლა ფირცხალავას კარიკატურა: მრავალსართულიან სახლში დიდი ღრეობაა, უამრავი ხალხი მაგიდასთან! გვიანი ღამეა - ქალაქს სძინავს! მოპირდაპირე აივანზე, გადაღლილი კაცი მაისურში კივის:“ან დამაძინეთ, ან დამპატიჟეთ!!!”უფალო, იქნებ ვინმემ დამპატიჟოს!“

რუსთაველის თეატრთან შეკრებილებმა რუსთაველის გამზირი გადაკეტეს

პოლიტიკა 1733407168

რუსთაველის თეატრთან შეკრებილებმა რუსთაველის გამზირი გადაკეტეს

რუსთაველის თეატრთან შეკრებილებმა რუსთაველის გამზირზე გზა გადაკეტეს.როგორც სხვადასხვა სფეროს წარმომადგენლებმა აღნიშნეს, თეატრის დარბაზში უნდა ესაუბრათ ქვეყანაში შექმნილი კრიზისული მდგომარეობიდან გამოსვლის გზებზე, მაგრამ „რობერტ სტურუამ არ ისურვა“.„ეს შენობა ეკუთვნის ხალხს. რუსთაველის თეატრი ხალხის სამსახურში იყო სულ! რობიკო სტურუას “რობოკოპები” იცავენ”, - აღნიშნა მწერალმა ლაშა ბუღაძემ და აღნიშნა, რომ გზის გადაკეტვა სიმბოლური აქტი იყო.მსახიობებმა, კულტურის სფეროს წარმომადგენლებმა, მთავარი მოთხოვნები რუსთაველის თეატრის გარეთ გააჟღერეს. ისინი ახლა მსვლელობით საკანონმდებლო ორგანოსკენ მიდიან.რაც შეეხება მოთხოვნებს, რუსთაველის თეატრთან შეკრებილებმა, ქვეყანაში შექმნილი კრიზისიდან გამოსაყვანად, რამდენიმე პუნქტი ჩამოაყალიბეს.კერძოდ, სხვადასხვა სფეროს წარმომადგენლები, მათ შორის კულტურის, მოუწოდებენ “ქართული ოცნების” საპატიო თავმჯდომარეს შექმნილი კრიზისიდან გამოსვლის მიზნით დანიშნოს ახალი არჩევნები, გათავისუფლდნენ იდეალებისთვის და საქართველოს მომავლისთვის მებრძოლი, აქციების დროს დაკავებულები, ასევე „შეწყდეს ძალმომრეობა”.„შექმნილი კრიზისიდან გამოსვლის მიზნით, ბიძინა ივანიშვილისგან მოვითხოვთ:პირველი: დაინიშნოს ახალი არჩევნები, რომელიც გაიმართება ახალი სამართლიანი წესით დაკომპლექტებული საარჩევნო ადმინისტრაციით.მეორე პირობა: სამართალდამცავი უწყებებით, როგორიც არის სუსი, სპეციალური საგამოძიებო სამსახური და შსს პოლიტიკური ნეიტრალობის უზრუნველყოფით.გათავისუფლდნენ იდეალებისთვის და საქართველოს მომავლისთვის მებრძოლი, აქციების დროს დაკავებულები, შეწყდეს მათ წინააღმდეგ არსებული საქმეები. შეწყდეს დევნა, შეწყდეს ძალმომრეობა. დასრულდეს ძალადობის პოლიტიკა”, - აღნიშნულია მოთხოვნებში.პროტესტის მონაწილეებმა საზოგადოებას გაფიცვისკენ მოუწოდეს.

რობერტ სტურუა

საზოგადოება 1733402623

რუსთაველის ეროვნული თეატრი არის ხელოვნების ტაძარი და მისი მოვალეობაა არ ჩაერიოს პოლიტიკაში - რობერტ სტურუა

რამდენიც არ უნდა იდავონ პოლიტიკურმა ძალებმა, რუსთაველის ეროვნული თეატრი უნდა დარჩეს როგორც ერის ტაძარი, ერის სულის სიწმინდის მატარებელი, – ამის შესახებ რუსთაველის ეროვნული თეატრის დასის ხელმძღვანელმა, რობერტ სტურუამ განაცხადა.როგორც ის ამბობს, რუსთაველის ეროვნული თეატრის მოვალეობაა არ ჩაერიოს პოლიტიკაში და ის არცერთ პოლიტიკურ ძალას არ ემხრობა.„რუსთაველის ეროვნული თეატრი არის ხელოვნების ტაძარი და ის არცერთ პოლიტიკურ ძალას არ ემხრობა, მისი მოვალეობაა არ ჩაერიოს პოლიტიკაში. რამდენიც არ უნდა იდავონ პოლიტიკურმა ძალებმა, რუსთაველის ეროვნული თეატრი უნდა დარჩეს, როგორც ერის ტაძარი, ერის სულის სიწმინდის მატარებელი,“ – წერს სტურუა რუსთაველის ეროვნული თეატრის „ფეისბუქ“ გვერდზე.