პროკურატურა განცხადებას ავრცელებს
1762619883
ჩვენ ვიცით, რომ ავტომობილები რეგულარულად უნდა გავრეცხოთ, რადგან მათ მტვერი და ჭუჭყი ედება. მაგრამ რატომ უნდა ირეცხებოდეს თვითმფრინავები, თუ ისინი ცაში, მაღალი სიმაღლით დაფრინავენ? მიზეზები ნამდვილად არსებობს - წერს AviationPros.
როგორც გამოცემა აღნიშნავს, სინამდვილეში თვითმფრინავებიც თანდათან იფარება მტვრით. ზოგიერთი ავიაკომპანია კი სათანადოდ არ აფასებს საკუთარი თვითმფრინავების რეგულარული გარეცხვის მნიშვნელობას და ამით კარგავს რამდენიმე აშკარა უპირატესობას.
უპირველეს ყოვლისა, სუფთა თვითმფრინავი სრულიად სხვა ვიზუალურ შთაბეჭდილებას ტოვებს, ვიდრე დაბინძურებული. მსოფლიოს წამყვანი ავიაკომპანიები, მათ შორის Lufthansa, American Airlines, Delta Airlines, United Airlines და სხვა, მნიშვნელოვან თანხებს ხარჯავენ საკუთარი ავიაპარკის გარეგნული იერის შესანარჩუნებლად.
როდესაც კლიენტი ხედავს მბზინავ, მოვლილ თვითმფრინავს, მას უჩნდება უსაფრთხოების განცდა და სერვისის ხარისხში დარწმუნებულია. ხოლო დაბინძურებული დეტალები — თუნდაც უმნიშვნელო, მაგალითად მტვერი ილუმინატორებზე — შეიძლება უარყოფითი შთაბეჭდილების მიზეზად იქცეს, განსაკუთრებით იმ სამყაროში, სადაც ფრენის ფოტოები სწრაფად ვრცელდება სოციალურ ქსელებში.
„სუფთა თვითმფრინავი აუცილებელია ნებისმიერი ავიაკომპანიისთვის, რომელიც ზრუნავს საკუთარ რეპუტაციასა და ვიზუალურ იმიჯზე. თუნდაც ილუმინატორებზე არსებულ მცირე ჭუჭყმა შეიძლება სერიოზული ზიანი მიაყენოს ავიაკომპანიის სახელს,“ — ამბობს ინდუსტრიის ექსპერტი იან ბრუნშტედი.
რეპუტაციული მნიშვნელობის გარდა, თვითმფრინავების რეცხვას პირდაპირი ეკონომიკური ეფექტიც აქვს. გარსის დაბინძურება ზრდის აეროდინამიკურ წინააღმდეგობას, რაც იწვევს საწვავის ზედმეტ ხარჯვას. Boeing-ის ინჟინერ დეივ ანდერსონის მონაცემებით, წინააღმდეგობის მხოლოდ 1%-ით გაზრდა Boeing 737-ზე იწვევს წლიურად დაახლოებით 56 700 ლიტრი ავიაციური საწვავის დამატებით ხარჯვას. თუ საწვავის საშუალო ფასი არის 66,6 დოლარი ბარელზე, ეს ყოველწლიურად თითო თვითმფრინავზე 23 000 დოლარზე მეტ ზედმეტ ხარჯს ნიშნავს. თუნდაც რეგულარული რეცხვა მხოლოდ 0,1%-ით ამცირებდეს წინააღმდეგობას, ეს მაინც იძლევა დაახლოებით 2 300 დოლარის წლიურ ეკონომიას თითო თვითმფრინავზე. რამდენიმე ათეული ან ასეული ბორტის ფლოტის მასშტაბით კი ეს ათიათასობით ან ასიათასობით დოლარის დანაზოგია.
სისუფთავის შენარჩუნების კიდევ ერთი მიზეზია დეფექტების დროული აღმოჩენის შესაძლებლობა. თუნდაც უმნიშვნელო ბზარები ან საღებავის ფენის დარღვევა შეიძლება გახდეს კოროზიის „შესვლის წერტილი“. რეგულარული რეცხვა საშუალებას იძლევა პრობლემური უბნები დროულად იქნეს აღმოჩენილი და გამოსწორებული, სანამ სერიოზულ პრობლემად გადაიქცევა.